2025-06-08, 22:52
Medlem
A-Good-Mans avatar
Jag tycker polisen borde börja skjuta nu med gummikulor. Det är en sak att demonstrera och nåt helt annat att hålla på som dom här gör. Skjut med gummikulor, så är de nog inte så tuffa länge till!
Citera
2025-06-08, 22:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det är en standoff med en folkmassa som hela tiden fylls på och blir mer uppretad. Och många timmar kvar på dagen.

Dessutom planeras nya samlingar som tågar mot platsen. Lär bli messy.
Citera
2025-06-08, 22:56
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fightforfreedom
Det är samma sak i UK, irland, Tyskland.. Vi i europa har stora problem med flyktingarna. I paris är man inte säker längre. EU är oxå en "shithole countries!"
Det var faktiskt inte så mycket flyktingar och illegala invandrare jag hade i åtanke när jag benämnde USA som ett shithole country, även om de liksom här i Europa är ett gigantiskt problem.

Utan det är amerikaner i allmänhet som i mitt tycke är tillräckligt idiotiska för att landet ska få epitetet shithole country.
Citera
2025-06-08, 23:00
Medlem
Madagascars avatar
"Pepper balls" nu vid Metro Detention center. Och tårgas på Alameda.
/
Guardian
Citera
2025-06-08, 23:08
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
"Pepper balls" nu vid Metro Detention center. Och tårgas på Alameda.
/
Guardian

Var det inte det som hände för någon timme sedan?
Citera
2025-06-08, 23:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
De uppehåller sig i landet illegalt, det är så här man rensar upp. Det är bara att lämna. Speak english or die, det är inte Mexico. De får sticka till andra sidan gränsen och bygga upp ett land där istället för att parasitera på civiliserade samhällen.
Lite svårt och greppa hur din rasism har så stora problem och den empati varför de blir ledsna och upprörda.
Och varför de är så aggressiva i Kalifornien.

Och dom du pratar om är en grundpelare i att jobba i frukt och grönt industrin, så "parasitera" är bara din rasism som låter.
För detta är ofta människor som jobbar mycket hårt.(Och det är nu jag förväntar mig du kommer börja prata om väldigt få.)
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Jag har ingen empati för dessa människor som uppehåller sig i USA illegalt. Det är bara att utvisa och vi bör göra det samma. Det är väldigt enkelt att utvisa och det har USA visat. Min empati i Sverige är till svenskarna, inte till främlingar. Varför har du inte empati med de svenskar som drabbas av massinvandringen?

Finns en lag i USA att militären inte får användas mot den egna befolkningen. Så det är nationalgardet som kan bistå de federala myndigheterna här, Nationalgardet i Kalifornien är USAs största med 24 000 medlemmar, så resurser finns.
Nu var det inte där empati skulle adresseras och förstå frågan och varför de blir upprörda.
Att börja prata om annat och halmgubbar ändrar inte detta faktum om man blir av med sin släkt, vänner och bekanta, så kommer man bli ledsen och arg.

Det enda du berättar är att du inte har förmågan empati, och finns inget som säger att om man har empati är samma sak som de inte ska utvisas som är illegala.(Och här är det viktigt att det är den juridiska versionen av illegala som gäller, och inte fantasier tex om asyl inte existerar, för de är alla legala tills den dagen de inte är enligt lagar och rättsprocess.)

Och vem faan skickar national guardet i detta läge och så snabbt, jo, den som hoppas och vill eskalera situationen.
Citera
2025-06-08, 23:29
Medlem
A-Good-Mans avatar
Lite action:
https://youtu.be/C9emvXLa1q0
Citera
2025-06-08, 23:41
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Lite svårt och greppa hur din rasism har så stora problem och den empati varför de blir ledsna och upprörda.
Och varför de är så aggressiva i Kalifornien.

Och dom du pratar om är en grundpelare i att jobba i frukt och grönt industrin, så "parasitera" är bara din rasism som låter.
För detta är ofta människor som jobbar mycket hårt.(Och det är nu jag förväntar mig du kommer börja prata om väldigt få.)

Nu var det inte där empati skulle adresseras och förstå frågan och varför de blir upprörda.
Att börja prata om annat och halmgubbar ändrar inte detta faktum om man blir av med sin släkt, vänner och bekanta, så kommer man bli ledsen och arg.

Det enda du berättar är att du inte har förmågan empati, och finns inget som säger att om man har empati är samma sak som de inte ska utvisas som är illegala.(Och här är det viktigt att det är den juridiska versionen av illegala som gäller, och inte fantasier tex om asyl inte existerar, för de är alla legala tills den dagen de inte är enligt lagar och rättsprocess.)

Och vem faan skickar national guardet i detta läge och så snabbt, jo, den som hoppas och vill eskalera situationen.
Nej man skickar ju nationalgardet för att ordningen inte kan upprätthållas. Ge fan i att kasta sten så kommer inga bepansrade fordon. Är som i GTA, ju mer du jävlas med omgivningen, desto fler stjärnor får du och till slut sätts SWAT och militären in för att få stopp på skiten. Blir ju inte bättre heller av att LA:s borgmästare i princip rakt ut stöttar våldsverkare. Henne borde nog federala myndigheter kolla upp om hon kan åtalas.

Vill man demonstrera gör man det fredligt och inte genom att slänga stenar rakt i vindrutan på polisfordon.
Senast redigerad av needAlife 2025-06-08 kl. 23:44.
Citera
2025-06-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
LAPD har beordrats att inte samarbeta med migrationsverket av guvenören Newscum. Så heladelstaten Kaliforninen är en kriminell terrorstat, "sanctuary city" som inte ingrep för att skydda den goda federala poliserna och tjänstemännen.
Nja, riktigt så är det nog inte.
Jim McDonnell blev av The Los Angeles City Council vald till chef över LAPD i november 2024 och lovade redan då att fortsätta den immigrationsvänliga traditionen inom LAPD.

“LAPD officers will not take action to determine a person’s immigration status, and will not arrest someone for their status… Los Angeles is a city of immigrants, and I want the people of Los Angeles to know my viewpoint.”

LAPD Chief Jim McDonnell
Nov 11, 2024
Nu i juni 2025 säger Jim McDonnell.

https://abc7.com/live-updates/tensio...ntry/16696969/

Chief Jim McDonnell and Sheriff Robert Luna have repeatedly said they will not enforce federal immigration law, but will protect the lives of federal agents and protesters.

LAPD tänker således generöst skydda både de federala agenterna och de som protesterar.

För övrigt motsatte sig Jim McDonnell att Californien skulle bli en så kallad "sanctuary state" 2017.

https://www.msn.com/en-us/news/us/ne...ce/ar-AA1u7eu9

As Los Angeles County Sheriff, McDonnell allowed immigration agents into county jails, and in 2017 he opposed a bill to make California a sanctuary state.
Det tidigare samarbetet 2017 med ICE gjorde att det fanns tveksamheter i samhället om hans lämplighet att bli chef för LAPD.
Därav uttalandena om att han inte tänkte samarbeta med Trumpregimen och ICE i immigrationsärenden.
Citera
2025-06-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Lite svårt och greppa hur din rasism har så stora problem och den empati varför de blir ledsna och upprörda. Och varför de är så aggressiva i Kalifornien.

Och dom du pratar om är en grundpelare i att jobba i frukt och grönt industrin, så "parasitera" är bara din rasism som låter. För detta är ofta människor som jobbar mycket hårt.(Och det är nu jag förväntar mig du kommer börja prata om väldigt få.)

Det är väldigt få
Jag har förstått sedan länge att ni föraktar lagar och gränser. Varför de är så aggressiva i Kalifornien är på grund av att det är ett vänsternäste utan dess like. Många av de där ilegala invandrarna får säkert till och med rösta och lägger självklart sin röst på demokraterna. Att sätta det demokratiska styret och den kollektiva vänstern på plats är i princip även payback för vad de gjorde under pandemin. Man ser ju också tydligt föraktet mot USA och det viftas mexikanska flaggor osv. Om man ska rensa upp i en eftersatt trädgård måste man börja någonstans, rycka upp ogräs är en bra början.
Senast redigerad av ensamkrigaren 2025-06-08 kl. 23:58.
Citera
2025-06-08, 23:58
Medlem
TUKs avatar
Det börjar bli en enorm folkmassa nu enligt fox livestream. Garanterat 10-tusentals.
Citera
2025-06-09, 00:10
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Agenda-Free TV har en live-sändning. Kommer bli en våldsam natt i L.A. som det ser ut nu.

Los Angeles Protests - National Guard in LA - LIVE Breaking News Coverage
https://www.youtube.com/watch?v=-BrsI2vVHKA

På Fox sa man att fler medlemmar från national guard kommer sättas in när mörkret faller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in