Citat:
Ursprungligen postat av
ensamkrigaren
De uppehåller sig i landet illegalt, det är så här man rensar upp. Det är bara att lämna. Speak english or die, det är inte Mexico. De får sticka till andra sidan gränsen och bygga upp ett land där istället för att parasitera på civiliserade samhällen.
Lite svårt och greppa hur din rasism har så stora problem och den empati varför de blir ledsna och upprörda.
Och varför de är så aggressiva i Kalifornien.
Och dom du pratar om är en grundpelare i att jobba i frukt och grönt industrin, så "parasitera" är bara din rasism som låter.
För detta är ofta människor som jobbar mycket hårt.(Och det är nu jag förväntar mig du kommer börja prata om väldigt få.)
Citat:
Ursprungligen postat av
Orcinus-orca
Jag har ingen empati för dessa människor som uppehåller sig i USA illegalt. Det är bara att utvisa och vi bör göra det samma. Det är väldigt enkelt att utvisa och det har USA visat. Min empati i Sverige är till svenskarna, inte till främlingar. Varför har du inte empati med de svenskar som drabbas av massinvandringen?
Finns en lag i USA att militären inte får användas mot den egna befolkningen. Så det är nationalgardet som kan bistå de federala myndigheterna här, Nationalgardet i Kalifornien är USAs största med 24 000 medlemmar, så resurser finns.
Nu var det inte där empati skulle adresseras och förstå frågan och varför de blir upprörda.
Att börja prata om annat och halmgubbar ändrar inte detta faktum om man blir av med sin släkt, vänner och bekanta, så kommer man bli ledsen och arg.
Det enda du berättar är att du inte har förmågan empati, och finns inget som säger att om man har empati är samma sak som de inte ska utvisas som är illegala.(Och här är det viktigt att det är den juridiska versionen av illegala som gäller, och inte fantasier tex om asyl inte existerar, för de är alla legala tills den dagen de inte är enligt lagar och rättsprocess.)
Och vem faan skickar national guardet i detta läge och så snabbt, jo, den som hoppas och vill eskalera situationen.