2025-09-17, 10:30
Medlem
Il.Malizias avatar
Inga dåliga matcher ikväll heller.

PSG - Atalanta
Ajax - Inter
Man City - Napoli

Alla kl 21. Undrar vilken som kommer vara mest underhållande.
Citera
2025-09-17, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Juventus verkar gilla att avgöra sent! Vilken galen match igår. Såg första mållösa halvleken och nattade barnen i andra så jag missade den. Typiskt.

Sju insläppta mål av Juventus på de senaste två matcherna. Och de verkar relativt nöjda, vilket de borde vara. Ur led är tiden.
Citera
2025-09-17, 19:01
Medlem
-GGs avatar
Jag är besviken på Di Gregorio. Han har inte varit bra så här långt.

Han slänger sig inte ens när skott kommer, eller så stannar han upp mitt i räddningsförsöket på ett konstigt vis.

Många skott precis utanför straffområdet som gått in. Där krävs det mer skydd av laget.

En ledarfigur hade vetat hur laget skall dirigeras. Eller en stark målvakt, men det är nog samma sak.
Citera
2025-09-17, 19:08
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torricelli
Vågar man drömma om scudetto. Lite väl tidigt ännu. När Zhegrova och Openda kommer in i laget så får man se höjden vad det kan ge. David har ju hunnit bli mer varm i kläderna.

Vinsten smaka jäkligt gott iaf.

Zhegrova var grym det han spelade i går.

Ligatiteln tror jag inte på. Men att utmana om den på riktigt ser jag som ett måste.
Citera
2025-09-17, 19:21
Medlem
-GGs avatar
Yildiz har allt. En äkta 10:a. Rör sig otroligt bra och man vet inte var man har honom som motståndare.

En stjärna är född.
Citera
2025-09-17, 20:46
Medlem
Torricellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Zhegrova var grym det han spelade i går.

Ligatiteln tror jag inte på. Men att utmana om den på riktigt ser jag som ett måste.

Det sjuka är att Zhegrova inte spelat fotboll på ca 9 månader för sin forna klubb Lille pga långvarig skada och operation, ja du hörde rätt. Och ändå såpass bra i sin första match efter 9 månader, ny klubb och bara ett litet inhopp.

Vlahovic funkar som inhoppare men från start är han kass? Men han är världsklass när han blir inbytt vilket delikat dilemma för Tudor vem han ska spela som 9a.

Detta borde vara första elvan:

Vlahovic/David
Ylidiz - Zhegrova
Cambiaso - thuram - Locatelli - Mario
Kelly - Bremer - Gatti

Kan inte bestämma mig för om jag vill se Vlahovic eller David som starter som 9a. Verkar dock som Vlahovic är som bäst när han blir inbytt så jag hade ändå startat med David på topp men jag är kluven i frågan.

Löjligt bra bänk Openda, conceicao och adzic som inhoppare på de offensiva 3 positionerna samt vlahovic. Där Openda kan spela på alla 3 positioner.
Citera
2025-09-17, 22:33
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Thuram bröderna verkar intressanta. Vem är den bättre utav dom? Även fast de inte spelar samma posi.
Citera
2025-09-17, 23:56
Medlem
Torricellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Thuram bröderna verkar intressanta. Vem är den bättre utav dom? Även fast de inte spelar samma posi.

Thuram i Inter säger jag är den bättre även om det är olika positioner som du nämner men inter thuram är även i sin peak 28år så det är nu han är som bäst.

Medans Thuram i Juventus är "bara" 24år och blir bara bättre och bättre. Prislappen var 20m euro vilket är kaffepengar med tanke på den utveckling han haft. Han har lätt tripplat sitt värde nu.
Citera
2025-09-18, 00:52
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torricelli
Thuram i Inter säger jag är den bättre även om det är olika positioner som du nämner men inter thuram är även i sin peak 28år så det är nu han är som bäst.

Medans Thuram i Juventus är "bara" 24år och blir bara bättre och bättre. Prislappen var 20m euro vilket är kaffepengar med tanke på den utveckling han haft. Han har lätt tripplat sitt värde nu.

Synd om Juve Thuram som borde spela mer för landslaget, men det är ju så fyllt med stjärnor på dessa posistioner.

2 mål för Inter Thuram tidigare under kvällen, kul.
Citera
2025-09-18, 01:19
Medlem
Torricellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Synd om Juve Thuram som borde spela mer för landslaget, men det är ju så fyllt med stjärnor på dessa posistioner.

2 mål för Inter Thuram tidigare under kvällen, kul.

Ja tyvärr han platsar bara på bänken där, för många bra mittfältare. Detsamma gäller väl inter thuram. Båda var med i landslaget förra samlingen men att slå sig in där är inte lätt med den konkurrensen.

Rätt häftigt, farsan Lilian Thuram som var världsklass back i Juventus förr i tiden (och franska landslaget) har alltså två söner som spelar i toppklubbar i Italien och där båda är självskrivna i startelvan. Hur ofta händer liksom det. Måste även vara en konstig känsla för honom Juventus - Inter matcherna, han kan inte hålla på något lag fullt ut så sätt.

Weah spelade i Juventus tills han såldes till Marseille inför säsongen. Farsan var utsedd till världens bästa fotbollsspelare på den tiden men hans son är verkligen riktigt medioker. Skillnad på thuram bröderna helt klart.
Citera
2025-09-18, 01:23
Medlem
Torricellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Jag är besviken på Di Gregorio. Han har inte varit bra så här långt.

Han slänger sig inte ens när skott kommer, eller så stannar han upp mitt i räddningsförsöket på ett konstigt vis.

Många skott precis utanför straffområdet som gått in. Där krävs det mer skydd av laget.

En ledarfigur hade vetat hur laget skall dirigeras. Eller en stark målvakt, men det är nog samma sak.

Glöm inte hur han räddade oss i klubblags VM mot Manchester City eller om det var mot Real Madrid, kommer inte riktigt ihåg. Gjorde världsklass räddningar om vartannat. Enda anledningen till att siffrorna inte rann iväg var tack vare honom. Annars håller jag med dig om att han känns tung, ofokuserad och väldigt sen reflexmässigt just nu. Hoppas detta bara är någon tillfällig dipp.
Senast redigerad av Torricelli 2025-09-18 kl. 01:30.
Citera
2025-09-18, 21:23
Medlem
sebastian_s avatar
Det är hopplöst att följa internationell fotboll. VAR förstör allt. Rött kort på Napoli och så var månadens match över efter en kvart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in