Citat:
Ursprungligen postat av
-GG
En helt annan offensiv koncentration jämfört med Motta.
Man arbetar också hårdare för varandra och för laget. Stabilt, om än fortfarande rätt så uddlöst förutom när Yildiz blixtrar till.
Det enda jag är orolig för är bänken som är tunn på kvalite. Första elvan är bra men så fort vi behöver göra ett byte så sänks kvaliten avsevärt. Vi har ingen backup till ylidiz och conceicao (ja miretti då) men kan han göra ett ok jobb tveksamt, dessutom är han skadad men är tillbaka efter uppehållet. Gonzalez håller inte och är ev påväg ut. Ingen att lita på heller oavsett.
Vill se Zhegrova in som det ryktas om och att han tar conceicaio platsen till höger bredvid Ylidiz. Och sedan använda conceicao som super sub.
Vi får hoppas att cabal är snabbt tillbaka från sin långa skada. För som det är nu får vi dras med kostic som vänster wingback i minst två matcher pga cambiasos idiotiska röda kort. Angående tunn trupp. Cabal kan göra ett ok jobb om han kommer tillbaka i samma form. Kostic är helt värdelös.
Sedan hatar jag verkligen 3-back speciellt med bara två innermitt i 3-4-2-1. Kommer väl bli uppätna på mitten när det är bättre lag som har 3-innermitt då vi är en man kort. Till och med 3-5-2 är bättre som jag inte är ett fan av för där är man trots allt 3 innermitt.
Varför inte bara köra 4-3-2-1 istället. Kör thuram, Locatelli, koop på mitten. Speciellt då mittfältet inte är top top så är det bra med 3 innermitt samt vi har bara en klass mittback i Bremer, resten är bara ok. Bättre då spela med färre mittbackar i en 4-back.
Cambiaso - Bremer - Gatti - kalulu/Mario