Citat:
Ursprungligen postat av
Comitium
Ja, självklart. All klassisk musik t.ex. finns på Youtube och jag blev galen av all reklam som avbröt. Premium för en dryg hundring och problemen väck. Enkelt!

Hade varit ett alternativ , men för 149 bagis så får man följande "nackdelar" på köpet
https://kostnader.se/streaming/youtube-premium-kostnad
Nackdelar
Högt pris för Individual (149 kr)
Inget unikt exklusivt innehåll
Sponsrade segment syns fortfarande
Gratis alternativ finns (adblockers)
Det här med "sponsrade segment" är an absolut dealbreaker . Har man betalt för reklamfri YT, så har man. Bara en tidsfråga innan bögmeta rundar sina egna kontrakt med premiumanvändare och börjar lägga till mer och mer "sponsrade segment" i nästan alla videos, som kräver att man är framme med pekaren och spolar över segemneten.
Näää. Då får min UOrigin vara kvar , förstärkt med tillägget "sponsorblock för Youtube" ( Opensource som hoppar över sponsorreklam i själva videopresentationen automatisk genom att användarkollektivet markerar tidstämpel när blocket börjar och slutar och jag får en automatisk uppdatering- behöver inte göra någonting oftast , om jag inte hinner först att markera sponsorinnhåll för alla andra)
Sedan har YT blivit bra mycket bättre med "blocktube" där jag kan banna hela kanaler till en personlig shitlist med bara trash som flödet vill att jag sak ta mig en titt på.
Håller på med att labba med div. tillägg som lovar att blockera alla kanaler som innehåller AI-skit. Ser lovande ut , fast inte helt 100%
Kampen går vidare.