2025-06-06, 20:54
Medlem
afraidofmatss avatar
https://www.dn.se/insidan/lakaren-om-olika-patienter-hasttjejen-tar-man-alltid-pa-allvar/

Där har vi en artikel jag inte kan läsa, men eftersom jag gärna vill slippa att bli konstigt bemött hos läkaren är min fråga - vad skriver de om?
2025-06-06, 21:02
Medlem
triptykens avatar
Det är väldigt allmäna tips: ha rena underkläder, var ärlig med dina besvär, kom inte med din egen diagnos och begär mediciner. Försök vara trevlig men det e OK om man är stressad eller nervös
2025-06-06, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofmats
https://www.dn.se/insidan/lakaren-om-olika-patienter-hasttjejen-tar-man-alltid-pa-allvar/

Där har vi en artikel jag inte kan läsa, men eftersom jag gärna vill slippa att bli konstigt bemött hos läkaren är min fråga - vad skriver de om?

Gissningsvis narcissistiska läkare som anser att alla ska buga sig inför deras ego
2025-06-06, 21:10
Avslutad
Som när man lämnar in bilen på en verkstad.

Tja, har dessa symptom, kan du fixa det?
2025-06-06, 21:11
Medlem
godboys avatar
Citat:

Jag snabbläste den artikeln som först publicerades på Hippson innan den blev låst även där. Nu har då tydligen kommunistblaskan DN rippat den.

Men i alla fall så gick artikeln i korthet ut på att hästtjejer ofta underdriver sina symptom i jämförelse med andra patientgrupper, de slätar gärna över relevanta symtom. Jag jobbar själv i vården som sjuksköterska och jag kan väl instämma med läkaren, men jag skulle generellt säga att svenska/nordiska sporttjejer tar man på största allvar. (Fjantiga fotbollskillar not so much). Detta likväl som om man får in en finländare som inte säger så mycket, denna har man stenkoll på, en skrikande arab skiter man i fullständigt.

Ska inte säga att alla tänker som jag, men de som varit med ett tag brukar så småningom lära sig.
2025-06-06, 21:12
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Det är väldigt allmäna tips: ha rena underkläder, var ärlig med dina besvär, kom inte med din egen diagnos och begär mediciner. Försök vara trevlig men det e OK om man är stressad eller nervös
Klart man kan begära mediciner om man vet vilka man behöver. Man skall inte gå till läkaren med mössan i hand och underlägsna sig.
Det är en tjänst som man betalar för.
2025-06-06, 21:13
Medlem
godboys avatar
Ett litet tillägg om hur man beter sig hos läkaren:

Man är kort och konkret, vi i vården bryr oss inte om om du hade nageltrång 1987, utan vad är det du söker för nu?
2025-06-06, 21:20
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Klart man kan begära mediciner om man vet vilka man behöver. Man skall inte gå till läkaren med mössan i hand och underlägsna sig.
Det är en tjänst som man betalar för.

OK? Jag bara refererar till artikeln... Gör hur fan du vill?
2025-06-06, 21:26
Medlem
Nietschesbitchs avatar
Duscha innan, var artig och uttala dig inte om saker du inte är utbildad inom.
2025-06-06, 21:27
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
OK? Jag bara refererar till artikeln... Gör hur fan du vill?
Jaha ok,förstod inte det. Sorry,då var det var inte meningen att låta dryg.
2025-06-06, 21:29
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:

Man ska bete sig sexigt och lockande. Egga honom lite, så att man kanske får känna på de tjocka fingrarna mot prostatan.
2025-06-06, 21:29
Medlem
Ta gärna med utskrift av din tråd startad i Medicin och hälsa där du helst väntat in minst 20 svar på din välformulerade rubrik som t ex denna:

(FB) Har fått astma! Tips på medicin att fråga läkaren om

Rena underkläder håller jag med om och en anhörig om TS är medtagen eller rejält uppstressad och riskerar att glömma eller missförstå delar av vad läkaren föreslår.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in