• 1
  • 2
2025-06-07, 19:21
Medlem
Baisianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsker
Jag slänger allt i samma. Batterier, brandvarnare, kompost och plast.

Bara dårhjon som inte har något annat betydelsefullt som händer i deras liv som håller på att fjanta runt med källsortering.
Helt enig. Jag slänger också allt i samma påse. Orka hålla på och sopsortera som en träl. Det är en sån där typisk medelsvenssongrej som medelklassen håller på med, för ”miljöööööns” skull. Så extremt fånigt. Det är inte västvärlden som öser ut fabriksavfall i närmsta sjö. Det är bajsländer i Asien. Sålänge kineserna inte sorterar sina sopor tänker inte jag heller stå och skölja ur filkartongen som ett jävla hjon.
Citera
2025-06-07, 20:31
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Helt enig. Jag slänger också allt i samma påse. Orka hålla på och sopsortera som en träl. Det är en sån där typisk medelsvenssongrej som medelklassen håller på med, för ”miljöööööns” skull. Så extremt fånigt. Det är inte västvärlden som öser ut fabriksavfall i närmsta sjö. Det är bajsländer i Asien. Sålänge kineserna inte sorterar sina sopor tänker inte jag heller stå och skölja ur filkartongen som ett jävla hjon.

Amen. Det handlar om kontroll. Man kan lätt byta från källsortering till centralsortering men nä, medelklassen måste få nästa godhetsfix när de separerar mjukplast från brännbart SOM ÄNDÅ BRÄNNS TILLSAMMANS.
Citera
2025-07-15, 09:05
Medlem
daligts avatar
Det också med överhuvudtagligt sorterande av grönt och vitt glas är en belastning för såväl skattebetalare som personalen som jobbar med detta. Att 'det kanske finns de som vill sopsortera' är ingen anledning för framkallande av demenssjukan i att arbeta för ingen nytta samt skattepengarna bortslösade för skattebetalarna.

Inte känner man någon självömkan för en massa massinvandringsfanatiker som diskar plastförpackningarna innan det slängs för allmänheten?
Citera
2025-07-15, 23:02
Medlem
daligts avatar
Även kartong och vanligt skräp är samma påpiskat oslängbart idag. Man gillar sas. konsistensen, av ihoppressade kartonger men inga av dessa återanvänds som hela av de man slänger i hushållet. Inom industrin så återanvänds en del av samma förpackningsstorlek om det omfattar mer än tio kilo men, inte, går det att slänga kartong bland vanligt skräp idag & det är väl för att myndigheter tycker för synd om sig själva för att återstyra kartong till de svarta sopsäckarna av dessa vanliga höjda säkerhetsskäl.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in