2025-06-06, 18:17
Medlem
Satt och slösurfade på bokbörsen och var utloggad (har inget registrerat konto där).

Råkade trycka på "köp" på random vara och då lags till i kundkorgen. Vill inte köpa produkten och för att köpet ska gå igenom borde man vara registrerad och inloggad?! och sen välja i kassan.

Vad händer med situationen? Säljaren får göra ny/sätta upp auktion igen? Jag antar jag behöver inte göra nåt mer och mitt köp gills inte? (Har inte kvar url till produkten).
Citera
2025-06-06, 18:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toshibapcp300
Satt och slösurfade på bokbörsen och var utloggad (har inget registrerat konto där).

Råkade trycka på "köp" på random vara och då lags till i kundkorgen. Vill inte köpa produkten och för att köpet ska gå igenom borde man vara registrerad och inloggad?! och sen välja i kassan.

Vad händer med situationen? Säljaren får göra ny/sätta upp auktion igen? Jag antar jag behöver inte göra nåt mer och mitt köp gills inte? (Har inte kvar url till produkten).

Den reserveras en kort tid (olika för olika säljsidor). Gör du inget så släpps den tillbaka.
Citera
2025-06-06, 18:45
Medlem
tack Tempezzt
Citera
2025-06-06, 19:00
Medlem
ElexirPharmas avatar
Man måste vara mer aktiv än så för att köpa saken.

Du kan jämföra det med att gå på ICA med kundkorgen, för att få varan i din besittning måste du betala i kassan. Innan dess räknas varan som butikens.

Samma princip råder för digitala sidor. Det händer säkert dagligen om inte varje timme att folk lägger in saker på Bokbörsen i kundkorgar för att sen glömma bort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in