Citat:
Ursprungligen postat av
Poipy
Jag lutar åt vänster och undrar om det finns fler som delar min åsikt att Socialdemokraterna och Sverigedemokraterna borde samarbeta. Jag gillar SD:s invandringspolitik, men samtidigt vill jag bygga upp ett starkt folkhem för alla svenska medborgare – oavsett bakgrund. Jag är så trött på att folk ropar 'rasism' så fort man uttrycker en vilja att ha en reglerad invandringspolitik.
Vi som är medborgare har rätt att vara med och bestämma vilka som ska kunna få uppehållstillstånd eller bli naturaliserade som svenska medborgare. Många människor i dagens Sverige har det väldigt svårt och förtjänar att hamna i fokus för den politiska agendan, så att deras livsvillkor kan förbättras.
Jag vill gärna höra vad både SD:are och S-väljare tycker om mina tankar. Jag är inte rasist.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tuppruskaren
Absolut inte. Varför skulle S vilja ha stöd av ett nazistisk parti som är på väg ur riksdagen?
Detta har varit på tapeten massor av gånger och de som varit med och debatterat har sett fördelar, men inte kunnat se att ett samarbete vore möjligt pga. sossarnas enorma vänstervridning de senaste 25 åren. Det finns numera för många inom S som helt enkelt inte vill Sverige skall vara den välfärdsstat som var deras mål för 50 år sen. SSU har dragit åt det kommunistiska hållet, medans många äldre vill behålla makten med tveklöst idiotiska ideér såsom att springa globalisternas lösning på värlsdproblemen genom att skriva på AGENDA2030, tillsammans med kapitalet, m.fl.
SD ligger ju egentlige väldigt nära S när det gäller välfärden och hur Sverige skall drivas och utvecklas i grunden, varför ett sammarbeta kunde fungera.
Förutom S hatretorik finns inget som stoppar ett samarbete.
Så problemet ligger i hatarna, väck med dom och en knäpp på näsan åt SSu... så kan Sverige gå vidare.
Se, där dök det upp en hatare, Tuppruskaren, slänger sig med hatretorik som stoppar Sverige från att bli ett enat land. Fyy och spy...