2025-06-06, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Du menar 95' per år sedan 1969, då är dom redan drygt 5 miljoner, + generationer.
Var hittar du uppgiften?
Om luciabeslutet
Bakgrunden ansågs vara den rekordstora flyktingströmmen till Sverige under andra halvåret 1989, då 20 000 personer kom jämfört med 19 000 under hela 1988.[2]
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Luciabeslutet
Innan dess lägre, du är för ung för historia?
Jag sa inte "per år" och du förutsätter att alla som kommer hit stannar, eller att ingen utvandrar från landet heller. Blir fel då. Om 400 000 invandrar under 4 år så är det inte alls likvärdigt med att det är 1,2 miljoner fler i landet efter 4 år.
Jag sa se efter själv i officiella statistiken om du vill veta.
Senast redigerad av Robbinist 2025-06-06 kl. 16:24.
Citera
2025-06-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Se efter själv, som jag sa.
Var hittar jag om uppgifter om 95 tusen per år 1969, finns inte.
Hittar detta från just 1969
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/motion/motion-i-andra-kammaren-nr-63-ar-1969_eu2o63/
Citera
2025-06-06, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellybuttler
Den här hållningen till SD är så tröttsam och fördummar diskussionen. Felet ligger inte hos reaktionärerna, utan i systemet som producerar dem.

Övriga partier har dessutom långt ifrån rent mjöl i påsen.

Så du menar att saklig information fördummar.

Att människor har rasistiska och hatiska åsikter " kan de naturligtvis inte hjälpa". Det är ju alltid nån annans fel.

Vad spelar det för roll om andra partier har gjort fel under de senaste 100 -150 åren. Det har de naturligtvis gjort.

När det gäller SD, så ligger det till så här. Ett antal män samlades i en lägenhet i Stockholm 6 februari 1988, för att diskutera sitt missnöje med de nazistiska och rasistiska organisationerna som de var medlemmar i. Resultatet av mötet blev att de bildade ett nytt nazistiskt parti. Ett parti som var mer rumsrent än de andra nazistiska och rasistiska organisationerna de var medlemmar i. De gav partiet namnet SverigeDemokraterna. Direkt efter bildande fick de ett antal gamla nazister som medlemmar.

Om du tycker att historiska fakta är fördummande - så får det stå för dig.
Citera
2025-06-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Jag sa inte "per år" och du förutsätter att alla som kommer hit stannar, eller att ingen utvandrar från landet heller. Blir fel då. Om 400 000 invandrar under 4 år så är det inte alls likvärdigt med att det är 1,2 miljoner fler i landet efter 4 år.
Jag sa se efter själv i officiella statistiken om du vill veta.
Du skrev 1969 hade vi 95' tusen sedan 2024 att det var 94' , tolkas då som år eller har det minskat så det totalt är 94' tusen nu. (Däremot stämmer årliga för 2024 bra)
Citera
2025-06-06, 16:29
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poipy
Jag lutar åt vänster och undrar om det finns fler som delar min åsikt att Socialdemokraterna och Sverigedemokraterna borde samarbeta. Jag gillar SD:s invandringspolitik, men samtidigt vill jag bygga upp ett starkt folkhem för alla svenska medborgare – oavsett bakgrund. Jag är så trött på att folk ropar 'rasism' så fort man uttrycker en vilja att ha en reglerad invandringspolitik.

Vi som är medborgare har rätt att vara med och bestämma vilka som ska kunna få uppehållstillstånd eller bli naturaliserade som svenska medborgare. Många människor i dagens Sverige har det väldigt svårt och förtjänar att hamna i fokus för den politiska agendan, så att deras livsvillkor kan förbättras.

Jag vill gärna höra vad både SD:are och S-väljare tycker om mina tankar. Jag är inte rasist.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Absolut inte. Varför skulle S vilja ha stöd av ett nazistisk parti som är på väg ur riksdagen?

Detta har varit på tapeten massor av gånger och de som varit med och debatterat har sett fördelar, men inte kunnat se att ett samarbete vore möjligt pga. sossarnas enorma vänstervridning de senaste 25 åren. Det finns numera för många inom S som helt enkelt inte vill Sverige skall vara den välfärdsstat som var deras mål för 50 år sen. SSU har dragit åt det kommunistiska hållet, medans många äldre vill behålla makten med tveklöst idiotiska ideér såsom att springa globalisternas lösning på värlsdproblemen genom att skriva på AGENDA2030, tillsammans med kapitalet, m.fl.

SD ligger ju egentlige väldigt nära S när det gäller välfärden och hur Sverige skall drivas och utvecklas i grunden, varför ett sammarbeta kunde fungera.

Förutom S hatretorik finns inget som stoppar ett samarbete.

Så problemet ligger i hatarna, väck med dom och en knäpp på näsan åt SSu... så kan Sverige gå vidare.

Se, där dök det upp en hatare, Tuppruskaren, slänger sig med hatretorik som stoppar Sverige från att bli ett enat land. Fyy och spy...
Citera
2025-06-06, 16:30
Medlem
smellybuttlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyssling67
Fast ett parti måste ju se till sina väljares, bästa och får inte överge sina kärnfrågor.
Även om S har gått kraftigt åt höger så tror jag inte att dom är beredda på försämringar i välfärden och skattesänkningar för dom allra rikaste ute i samhället.

S MP och V kan säkert samarbeta.
SD , M , L och C kan samarbeta.

Sverige har faktiskt inte haft någon stark regering på flera årtionden och det är därför dom inte har kunnat driva igenom någon bra politik utan det har varit gott om minoritetsregeringar.

Sedan globaliseringen och expansionen av EU har det blivit allt svårare för partier i hela väst att göra stora förändringar och att gå till val på dessa.

Identitetspolitik och fokusgrupper har också gjort att samtliga partier rört sig mot mitten. Vilket gjort dem svårare att urskilja och skapat ett debattklimat som saknar grogrund för att kunna etablera en större majoritet.
Citera
2025-06-06, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Detta har varit på tapeten massor av gånger och de som varit med och debatterat har sett fördelar, men inte kunnat se att ett samarbete vore möjligt pga. sossarnas enorma vänstervridning de senaste 25 åren. Det finns numera för många inom S som helt enkelt inte vill Sverige skall vara den välfärdsstat som var deras mål för 50 år sen. SSU har dragit åt det kommunistiska hållet, medans många äldre vill behålla makten med tveklöst idiotiska ideér såsom att springa globalisternas lösning på värlsdproblemen genom att skriva på AGENDA2030, tillsammans med kapitalet, m.fl.

SD ligger ju egentlige väldigt nära S när det gäller välfärden och hur Sverige skall drivas och utvecklas i grunden, varför ett sammarbeta kunde fungera.

Så problemet ligger i hatarna, väck med dom och en knäpp på näsan åt SSu... så kan Sverige gå vidare.

Se, där dök det upp en hatare, Tuppruskaren, slänger sig med hatretorik som stoppar Sverige från att bli ett enat land. Fyy och spy...

Är du full? SD är ett borgligt parti som vill rasera välfärden. Man kryper för ärke-borgaren Kristersson.
Citera
2025-06-06, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what

Exakt!
Citera
2025-06-06, 17:00
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Är du full? SD är ett borgligt parti som vill rasera välfärden. Man kryper för ärke-borgaren Kristersson.

Ändå är det sossar som är basen i SDs väljarled... Skål, på dig suparbroder.
Citera
2025-06-06, 17:07
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Absolut inte. Varför skulle S vilja ha stöd av ett nazistisk parti som är på väg ur riksdagen?

Passar väl bra med tanke på den bruna sörjan S har i sin smutsiga byk från 30-40 talet.
Citera
2025-06-06, 17:11
Medlem
53....so whats avatar
Citat:

Kristersson är ett sossevin han med, så vad gnäller du om.
Om du hade varit ärlig så hade du förstått att att SD inte har regeringsstatus och får anpassa sin politik.

Samma var det i tidigare regering där MP hade samma status, men dom fick igenom massor av egen politik. Vi får väl se hur jämförelsen ser ut så småningom.
Citera
2025-06-06, 17:11
Moderator
Diagorass avatar
Politik: inrikes --> Partier och partipolitik
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem