2025-06-05, 09:52
Medlem
Almighty1s avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/a/mPlwQE/travikonen-sjuk-har-drabbats-av-alzheimer

Jag har förstått att det inte stått helt rätt till med SHJ sedan flera år men nu så har det blivit officiellt.
Citera
2025-06-05, 10:03
Medlem
zombie-nations avatar
De måste ju vetat innan. Avtackningen förra året var gjord så att han skulle klara den, enkla frågor. Sedan har jag alldeles för mig att hans fru talat om det innan. Men det är synd, en så obehaglig sjukdom.
Citera
2025-06-05, 11:11
Medlem
Är det en nyhet?
Det här skrevs i en tråd 2022-02–05:
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Reijo är tillbaka med egna hästar hos Stig.
Stig har ju alzheimers och driver sin fru till vansinne.
Men hos hästarna är han som vanligt.
(FB) Vad har hänt egentligen mellan Stig H Johansson och Reijo Liljendahl?
Citera
2025-06-05, 11:14
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterHansson
Han har med andra ord inte alla hästarna i stallet längre?

Så här skriver Expressen, förmodligen ofrivilligt komiskt:
Stora Alby Gård, som ligger en liten bit från Solvalla, är en anläggning med över 100 boxplatser.
Stallet har varit ett av svensk travsports mest framgångsrika, där Stig H Johansson själv vunnit Elitloppet sex gånger. Han har även tagit fram flera av landets mest framgångsrika hästar, däribland legendariska Victory Tilly.
Karin Johansson berättar att hon själv tog beslutet att ringa till hästägarna för att berätta om diagnosen. Efter det blev det successivt färre och färre hästar i stallet.
https://www.expressen.se/sport/trav/stig-h-johansson-drabbad-av-alzheimers/
Citera
2025-06-05, 12:54
Medlem
TheGretaResets avatar
Han fyller 80 i år. Född 1945.

Ja vi får massa skit sent i livet ju äldre vi blir.

Visst är det tufft men också en naturlig process. Det känns som vi saknar balans i diskussionen någonstans även om jag inte kan peka ut vad.

Ibland ser man rubriker att 93 åringar dött av det ena eller andra men aldrig att någon skriver "av hög ålder".

Just stig h har alltid sett gammal ut. Jag trodde han skulle vara äldre.
Citera
2025-06-05, 13:37
Medlem
Rollinghands avatar
Redan 2017-2018 började alltså Stig H visa illavarslande symptom och i januari 2020 fick han sin Alzheimer-diagnos. Märkligt nog körde han ändå ett kvallopp så sent som i november 2021 (med T.Wall's Legend). Påminner om hur artisten Glen Campbell kunde genomföra konserter flera år in i sin Alzheimer-sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in