2025-06-04, 17:40
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Det ska ha hänt på en campingplats i Washington, fortfarande på fri fot, påminner väl lite om mannen som mördade sina tre söner för några år sen.

"I en förödande tragedi som har skakat delstaten Washington och väckt nationell uppmärksamhet hittades tre unga systrar – Paityn, 9, Evelyn, 8, och Olivia Decker, 5 – döda nära den avlägsna campingplatsen Rock Island i Wenatchee, ungefär tre timmar öster om Seattle. Enligt Wenatchee Police Department hade flickorna besökt området tillsammans med sin far – ett besök som förvandlades till en mardröm, eftersom han för närvarande är efterlyst i samband med morden på dem.

Pappan, 32-årige Travis Decker, är fortfarande på fri fot och polisen varnar allmänheten för att närma sig honom. Myndigheterna tror att Decker, en militärveteran med omfattande stridsträning och allvarliga psykiska problem, kvävde sina döttrar under vad som skulle vara ett kort, domstolsgodkänt besök."

Så hur tror ni detta slutar? Kommer han att gripas eller är han möjligtvis redan död av eget bevåg?

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/tre-f%C3%B6rsvunna-systrar-hittades-d%C3%B6da/ar-AA1G50X0?cmp_prftch=2&ocid=msedgntp&pc=LCTS&cvid=d 32ada70ec044f5ba144d20b1fa6879c&ei=8

https://www.fox13seattle.com/news/who-is-travis-decker
Citera
2025-06-04, 18:09
Medlem
VetusSpirituss avatar
Ingen aning om hur det slutar men hoppas fanskapet dör i vilket fall som helst.
Citera
2025-06-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Det ska ha hänt på en campingplats i Washington, fortfarande på fri fot, påminner väl lite om mannen som mördade sina tre söner för några år sen.

"I en förödande tragedi som har skakat delstaten Washington och väckt nationell uppmärksamhet hittades tre unga systrar – Paityn, 9, Evelyn, 8, och Olivia Decker, 5 – döda nära den avlägsna campingplatsen Rock Island i Wenatchee, ungefär tre timmar öster om Seattle. Enligt Wenatchee Police Department hade flickorna besökt området tillsammans med sin far – ett besök som förvandlades till en mardröm, eftersom han för närvarande är efterlyst i samband med morden på dem.

Pappan, 32-årige Travis Decker, är fortfarande på fri fot och polisen varnar allmänheten för att närma sig honom. Myndigheterna tror att Decker, en militärveteran med omfattande stridsträning och allvarliga psykiska problem, kvävde sina döttrar under vad som skulle vara ett kort, domstolsgodkänt besök."

Så hur tror ni detta slutar? Kommer han att gripas eller är han möjligtvis redan död av eget bevåg?

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/tre-f%C3%B6rsvunna-systrar-hittades-d%C3%B6da/ar-AA1G50X0?cmp_prftch=2&ocid=msedgntp&pc=LCTS&cvid=d 32ada70ec044f5ba144d20b1fa6879c&ei=8

https://www.fox13seattle.com/news/who-is-travis-decker

Jag tror jag läste att han redan är död
Citera
2025-06-04, 20:24
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richkid

Var läste du det?
Citera
2025-06-04, 20:28
Medlem
Citat:

De senaste uppdateringarna i amerikansk media ger att den som lämnar upplysningar som kan leda till den misstänkte har en belöning att hämta. Jakten på pappan fortsätter.

Ytterligare en vårdnadstvist där mamman hade en genuin oro som visade sig stämma. Djup tragik. Han liknar Dalaröpappan om motivet var att straffa och såra döttrarnas mamma.
Citera
2025-06-04, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sayoka
Var läste du det?

Såg någon diskussion på X, men kollade nu igen och det verkar som att han lever och polisen letar efter honom.
Citera
2025-06-05, 01:13
Medlem
SveaBunkerns avatar
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/other/tre-f%C3%B6rsvunna-systrar-hittades-d%C3%B6da/ar-AA1G50X0

Citat:
Varje flicka hade en plastpåse över huvudet och buntband runt handlederna.

Fruktansvärt!

Stackars barnen
Citera
2025-06-05, 09:19
Medlem
Sayokas avatar
Citat:
Såg någon diskussion på X, men kollade nu igen och det verkar som att han lever och polisen letar efter honom.

De lär nog ta honom hyfsat snabbt i alla fall, om han inte begår självmord
Citera
2025-06-05, 17:33
Medlem
exoticspices avatar
Travis och Whitney har varit separerade flera år och skilde sig 2022 på fruns initiativ. Hon minns stunder där han kunde bli mer och mer instabil, han kunde skrika på henne mitt i natten eller lämna henne och försvinna. Han hade fått diagnosen borderline och led av komplex PTSD som hon tror att han inte medicinerade för.

Efter separationen fick de delad vårdnad trots att Travis var hemlös och bott på hotell, i sin bil och på campingplatser. Han hämtade döttrarna för ett schemalagt tid för umgänge på tre timmar. När han hämtade döttrarna var han tystare än vanligt vilket var ovanligt för honom. Hon berättade också för polisen att han hade planer på att göra sig av med sin hund på grund av sina bostads- och ekonomiska svårigheter.

-"Travis har verkligen kämpat sedan han lämnade militären och hans mentala hälsa kan ibland vara svår, säger Whitney till polisen. Jag tror att detta är en följd av det och jag personligen tror inte att han kan vara farlig. Han är impulsiv och älskar sina barn väldigt mycket".

Mamman säger vidare att det är polisens fel att barnen blev mördade och att Travis fortfarande är på fri fot. Mamman ville att polisen skulle utfärda en Amber-Alert men hon fick till svar att barnens försvinnande inte uppfyllde kraven. Hon säger vidare genom sin advokat att detta var en tragedi som hade kunnat undvikas om myndigheterna hade ingripit.

Whitney hade nyligen sökt om ensam vårdnad och skulle få det beviljat.
Citera
2025-06-07, 16:59
Medlem
Jakten på honom pågår fortfarande, och media rapporterar om allt större resurser som sätts in i sökandet.
Citera
2025-06-08, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Ingen aning om hur det slutar men hoppas fanskapet dör i vilket fall som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Dorodu
Jakten på honom pågår fortfarande, och media rapporterar om allt större resurser som sätts in i sökandet.

Jag tror att han är död, man kommer förmodligen hitta kvarlevor i skogen, mycket tragiskt fall.
Citera
2025-06-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drunkensailorr
Jag tror att han är död, man kommer förmodligen hitta kvarlevor i skogen, mycket tragiskt fall.

Så kan det vara. Men han kan också ha tagit sig över gränsen till Kanada. Några amerikanska nyhetsbolag fick ut dokument över bl a mannens sökningar på nätet, och det sista han gjort online var att söka jobb i Kanada och söka hur han kan ta sig in i det landet. Han är/var en utomhusmänniska som levde i naturen så helt uteslutet är det inte att han flydde genom skog. Trippelmordet skedde däruppe mot Kanada.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in