2025-06-03, 21:17
Medlem
Tjena, vet någon om det brukar sitta brandlarm i garage det är alltså garage till vår lägenhet. Som inte sitter ihop med själva huset
Citera
2025-06-03, 21:22
Medlem
franges avatar
Ja, givetvis sitter det brandlarm där.
Citera
2025-06-03, 21:22
Medlem
MrDonutss avatar
Cannabis sätter inte igång ett brandlarm..
Citera
2025-06-03, 21:25
Medlem
judosparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtyanton69
Tjena, vet någon om det brukar sitta brandlarm i garage det är alltså garage till vår lägenhet. Som inte sitter ihop med själva huset
Har du inga ögon?
Gå och ta lite bilder från garaget så kan vi titta åt dig!
Citera
2025-06-03, 22:15
Medlem
Svensklistans avatar
Det är nog lugnt, inga garage som har brandlarm. Kanske lite kameror eller nåt men inte värre än så tror jag
Citera
2025-06-03, 23:00
Brandlarm med sprinkersystem har ju en glasampull som brister när det blir tillräckligt varmt och sätter igång. Den bryr sig inte om lite cannabisrök. Jag har själv stått och rökt otalet jollar under sprinklers och det har inte hänt någonting alls. Men är du orolig kan du ju röra dig runt i garaget samtidigt som du röker. Kom ihåg bara att röker försvinner ju inte utan det sitter ju kvar i evigheter, så nästa person som kommer lär ju veta exakt vad som har försiggått där.
Citera
2025-06-03, 23:03
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Cannabis sätter inte igång ett brandlarm..
Tror du på det själv eller trollar du TS?

Citat:
Ursprungligen postat av Svensklistan
Nog...kanske...tror jag
Vilka lysande råd, du borde bli sådan där allvetare i radio som Agnes Övervold
Citera
2025-06-03, 23:12
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Nej, nått brandlarm kommer inte gå igång för att du röker i närheten av ett brandalarm.
Då skulle brandkåren ha haft fullt upp med alla som röker hemma.
Citera
2025-06-04, 15:12
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklistan
Det är nog lugnt, inga garage som har brandlarm. Kanske lite kameror eller nåt men inte värre än så tror jag

I princip alla offentliga garage har brandlarm, mindre garage i eller intill flerbostadshus varierar.

Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Nej, nått brandlarm kommer inte gå igång för att du röker i närheten av ett brandalarm.

Inte många som har ett brandlarm hemma och ännu färre som har det kopplat till räddningstjänsten. Brandvarnare är dock vanliga och dessa kan reagera på exempelvis piprök.
Citera
2025-06-04, 15:16
Medlem
AntonioCassanos avatar
Finns det inget annat ställe?
Citera
2025-06-04, 16:20
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Hur många människor som röker innomhus har ett brandlarm kopplat till räddningstjänsten som inte går att deaktivera när man ska röka? En gissning är ungefär noll pers, rätta mig gärna om jag har fel.
Min mormor funktionstestade alltid sina brandvarnare med en sur gammal cigarr som åkte fram varje år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in