2025-06-03, 12:46
Medlem
operatics avatar
Vad innebär det när man kommer direkt till en persons mobilsvar oavsett vilket nummer man ringer ifrån?
Citera
2025-06-03, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av operatic
Vad innebär det när man kommer direkt till en persons mobilsvar oavsett vilket nummer man ringer ifrån?

Mottagaren har förmodligen telefonen avslagen. Har inget att göra med varifrån du ringer.
Citera
2025-06-03, 18:57
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av operatic

Jag har min telefon ständigt vidarekopplad till telsvar, dvs alla som ringer kommer till telsvar.
Vill någon något får de skicka SMS.
Citera
2025-06-03, 19:50
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Jag har min telefon ständigt vidarekopplad till telsvar, dvs alla som ringer kommer till telsvar.
Vill någon något får de skicka SMS.

Varför?
Vad har du då telefonfuktionen till?
Citera
2025-06-03, 20:04
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Varför?
Vad har du då telefonfuktionen till?

Jag kan ringa ut.
Och slipper alla försäljarsamtal.
Citera
2025-06-03, 23:49
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Jag kan ringa ut.

OJ!!! Vad egoistiskt!

Citat:
Och slipper alla försäljarsamtal.

Det gör jag utan att vara asocial. Under de senaste 5-6 åren har jag inte fått ett enda försäljarsamtal. Tidigare svarade jag och sa "Ett ögonblick" sen la jag luren åt sidan. Där låg den tills de tröttnat. Efter ett antal sådana samtal slutade försäljare att ringa. Sannolikt är jag "svartlistad".

Så familj, släkt, vänner, bekanta, arbetskamrater, läkare, vårdcentraler mm mm kan ringa utan några problem eller hinder.

Det är faktiskt trevligt när någon ringer. Du borde prova.
Citera
2025-06-04, 01:01
Medlem
iZmets avatar
Avstängd telefon, ingen mottagning, flygplansläge eller nån form av programmerad ”stör ej”-funktion - är väl vad jag kommer på, på rak arm. Har själv ett huvudsakligt mobilnummer där jag är oanträffbar samtalsledes för nummer som inte är listade, vissa delar av dagarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in