2025-06-03, 02:25
Medlem
wagwan folks.

borde egentligen kunna googla mig till det här men vill inte fastna i ett oändligt scrollande...

Men min näsa blir totalt jävla rövknullad utav en speciell sorts tjack (nu ska jag väl inte leka kemist osv)

tog typ 0.1 bara för att jämföra ifall det va samma som jag hade innan.. MEN nu har jag haft rinnande näsa i drygt 2h och ingenting hjälper... har fått samma symptom tidigare och jag får panikens mamma utav att ha täppt näsa... kan ju inte ha en till natt med halva toarullen i näsan för det är både drygt att känna att man har en papperstuss där plus det är oekonomisk att både bränna pengar på tjacket OCH toarullar (eeeeeeeeeehm va)

måste tilläga att jag kör 4-6dagars bender varje vecka sedan 2mån tillbaka.
har väl missbrukat hit & dit halva mitt liv nu
så kom inte hit och snacka om att jag är färsk och det är därför näsan blir som den blir..

Tips mottages mer än gärna på huuuuuuur fan jag ska bota min stackars högerborre!
Senast redigerad av Abagofcandy 2025-06-03 kl. 02:28.
Citera
2025-06-03, 03:28
Medlem
Gretathugbergs avatar
Mitt tips är att byta borre.
Citat:
Ursprungligen postat av Abagofcandy
wagwan folks.

borde egentligen kunna googla mig till det här men vill inte fastna i ett oändligt scrollande...

Men min näsa blir totalt jävla rövknullad utav en speciell sorts tjack (nu ska jag väl inte leka kemist osv)

tog typ 0.1 bara för att jämföra ifall det va samma som jag hade innan.. MEN nu har jag haft rinnande näsa i drygt 2h och ingenting hjälper... har fått samma symptom tidigare och jag får panikens mamma utav att ha täppt näsa... kan ju inte ha en till natt med halva toarullen i näsan för det är både drygt att känna att man har en papperstuss där plus det är oekonomisk att både bränna pengar på tjacket OCH toarullar (eeeeeeeeeehm va)

så kom inte hit och snacka om att jag är färsk och det är därför näsan blir som den blir..

Tips mottages mer än gärna på huuuuuuur fan jag ska bota min stackars högerborre!
Citera
2025-06-03, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretathugberg
Mitt tips är att byta borre.

Kör alltid en i varje annars blir det obalans
Citera
2025-06-03, 04:58
Medlem
Du måste skoja... sluta för fan. Du kommer dö tidigt på det sättet du torterar din kropp. När jag har kört något har det resulterat i näsproblem i upp till 5 dagar efteråt. Därför gör jag det nästan aldrig. Om jag gör det så sköljer jag näsan ordentligt vilket minskar de negativa effekterna. Bli beroende av gymmet eller löpning istället.
Citera
2025-06-03, 06:10
Medlem
nu bad jag inte om livstips eller hur man lever ett hälsosammare liv. men tack för alla tips. tryckte i mig 1/4 cayennepeppar burk så löste det sig. och felet sitter tydligen i näsan och inte i tjacket!
xoxo
Citera
2025-06-03, 06:24
Medlem
Är väl något skit bara det är utblandat med. Ta lite vanlig nässpray eller skölj ur näsan med typ vatten lr saltvatten lr nått . Vill du inte göra något av det får du väl svälja det ist. Kemikalier kommer aldrig vara bra för våra näsor oavsett om det är rent eller utblandat tjack. Slemhinnorna är känsliga och tar skada av saker som fräter/sliter. Sitter själv fjuttad, dock bara första natten så har inge problem med näsan än xd de är vad jag rekommenderar iaf, fins heller inget annat jag kan säga som fungerar utöver dom sakerna
Senast redigerad av Bobthebear 2025-06-03 kl. 06:31.
Citera
2025-06-03, 10:01
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
wagwan folks.

Det var därför jag körde rövpannor

Du ska bota din borre genom att omedelbart sluta dra upp tjack i den!
Citera
2025-06-03, 11:01
Avslutad
Drar man tillräckligt mycket tjack tillräckligt länge kan man inte borra, du får bomba eller skjuta om du ska ligga på topp
Citera
2025-06-03, 11:16
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Bomba?
Citera
2025-06-03, 11:36
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Sluta knarka så löser sig detta med näsborren sig på nolltid - du ville ha svar på hur få näsborren "frisk" och nu har du fått det ultimata svaret. Take it or leave it...

Knarkare, alltså - vilka nötter!
Citera
2025-06-03, 13:45
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
wagwan folks.

Tror det är dags för dig att söka hjälp nu. Missbruk bla bla bla du har väl ADHD eller något vad fuck annars får dig att vilka ta tjack halva ditt liv sådär mycket trots att snoken säger stopp?
Citera
2025-06-03, 16:04
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Kör alltid en i varje annars blir det obalans

Haha helt rätt, gör jag också. Men märker jag att ena borren är lite trasig så får den vila ett tag helt enkelt och man får köra på den fungerande ett tag istället. Är uppehåll inget alternativ så kan du ju bomba istället. Sen finns det ju näsoljor/nässpray, typ Nozoil, man kan köpa ganska billigt på apoteket för att återfukta o lindra snoken med om den är irriterad som du kan testa. Hört att det funkar med alla möjliga oljor men vilken som är bäst kanske andra kan svara på. Lycka till hur som!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in