Citat:
Ursprungligen postat av
vi.levervilever
kan man tvingas gå om 1an å inte få fortsätta till 2an om man får F i matte 1b, svenska 1 och kanske något enstaka ämne med? finns det någon gräns på hur många F man kan ha för att inte få fortsätta? Estetiska programmet om det spelar roll. uppskattar svar om nån vet jag är så stressad vill verkligen inte gå om

Nej dom kommer inte tvinga dig gå om. Men jag vill genuint föreslå att du snackar med studievägledare för att hitta sätt att läsa in dom här kurserna. Eller kollar om det finns läxhjälp för gymnasieelever och liknande för att komma ikapp.
Sen hajjar jag att man är skoltrött som en gris på gymnasiet och så. Men försök ta igenom just matten och svenskan så du får godkänt till sista året i alla fall. För även om du tar ett sabbatsår eller tre för att jobba för att kanske sen plugga vidare så är det enormt bra att ha eftersom du då kan ta högskoleprovet och komma in på det.
Kolla om det finns läxhjälp, kolla med andra program på samma gymnasium om det finns nån naturvetare som kan sätta sig ner och bara förklara skiten för dig. Du kommer vinna på det.