• 5
  • 6
Igår, 21:32
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Troligen prostata, som inflammerad prostata eller som sägs prostatit en antibiotikakur kan fixa till det dock syns inte alltid detta vid prov men haft det själv och funkade för mig. kan också vara eller överaktiv blåsa..
Finns medicner som fixar sånt..så man kan kissa med bra stråle och slipper upp på nätterna.
Alfusozin, betmiga m.fl.
Naproxen, anti inflamatoriska mediciner, även kreatin (träningspulver) orsakar njurproblem.

Muntorrhet kan berå på flera orsaker.
Dricker för dåligt. snarkar med öppen mun, tar sömn/insomningstabletter de har som biverkning muntorrhet.

Nej, kreatin har ingen negativ påverkan på njurarna hos en frisk person. Dock kan det i vissa fall ge ett förhöjt värde av kreatinin.
Citera
Igår, 21:51
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Nej, kreatin har ingen negativ påverkan på njurarna hos en frisk person. Dock kan det i vissa fall ge ett förhöjt värde av kreatinin.

Jag har själv varit hos läkare för detta med mindre nedsatt njurfunktion pga högt värde
pga kreatin..
Citera
Igår, 22:09
Medlem
Urin:

Spår av blod och protein – möjligen relaterat till njurpåverkan.

Järnstatus:

Tydlig järnbrist, trots bra blodvärde – detta kan behöva utredas vidare (kan vara kronisk inflammation, blödning, malabsorption).

Leukocyter:

Lätt förhöjda – kan bero på immunförsvarspåslag, inflammation eller annan påfrestning.
Citera
Igår, 23:10
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Jag har själv varit hos läkare för detta med mindre nedsatt njurfunktion pga högt värde
pga kreatin..

Har du redan nedsatt njurfunktion är kreatin inte att rekommendera, för en frisk person kan kreatintillskott ge ett falskt förhöjt värde av blodprovet kreatinin. Kan inte sätta mig in i ditt fall, men det finns inget som tyder på att kosttillskottet kreatin skadar njurarna om du är frisk. Det är väl studerat inom nefrologi.
Citera
Igår, 23:35
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Har du redan nedsatt njurfunktion är kreatin inte att rekommendera, för en frisk person kan kreatintillskott ge ett falskt förhöjt värde av blodprovet kreatinin. Kan inte sätta mig in i ditt fall, men det finns inget som tyder på att kosttillskottet kreatin skadar njurarna om du är frisk. Det är väl studerat inom nefrologi.

Folk med mer muskelmassa har i regel ett högre värde..
inget konstigt har inte haft nedsatt innan..men då värdet var högt gjordes utredning o en mindre nedsatt njurfunktion upptäcktes..när jag slutade med kreatin normaliserades nivåerna dock lite högt dock försvann nedsatt njurfunktion.. påbörjade med kreatin igen samma sak..njurarna blir överansträngda och har inte rört kreatin på 10 år o har ingen nedsatt funktion längre men väl 2 registrerade vid kreatin intag o 2 års mellanrum..
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in