Igår, 16:23
Medlem
Waldorfnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvisten
Skall prova ”njurtapp” vilket tydligen skall vara extremt mört och prisvärt.

Någon som provat?
Det är väldigt gott! Lagat det själv och ätit det på restaurang. En djup köttsmak som nästan påminner om vilt. Men se verkligen till att inte köra den över medium rare. Då blir den seg som fasen. Men väldigt gott.
Citera
Igår, 18:50
Medlem
Lidlkorvs avatar
Här med Vinsmart, han har riktigt bra tips. Ej provat grilla lamm men det ser fantastiskt ut.

https://www.youtube.com/watch?v=tLuLuoDNZq8

Rycker det inte till i grill tarmen efter det där avsnittet är det något fel på en!
Citera
Igår, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det är väl kallat Picanha mao?
Nja, Picanha är rostbifflock, även kallat rumpstek. Funkar det med om man får tag på bra kött, men ryggbiff är ett säkrare kort. Picanha blir inte lika mört.
Senast redigerad av peter_pung Igår kl. 19:46.
Citera
Igår, 20:56
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Du hatar att du gillar det?
Lite, antar jag? Man har ju försökt några gånger att köpa en riktigt fin bit kött och göra allt rätt men det blir ändå inte godare än det billiga. Man blir lite snopen. Hatar är ett för starkt ord.
Citera
Igår, 21:22
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lidlkorv
Här med Vinsmart, han har riktigt bra tips. Ej provat grilla lamm men det ser fantastiskt ut.

https://www.youtube.com/watch?v=tLuLuoDNZq8

Rycker det inte till i grill tarmen efter det där avsnittet är det något fel på en!
Han är bra, men när det kommer till lamm så skulle jag inte lyssna på han. Såg rätt tråkigt ut och smaklöst.
Citera
Igår, 21:51
Medlem
Lidlkorvs avatar
Citat:
Han är bra, men när det kommer till lamm så skulle jag inte lyssna på han. Såg rätt tråkigt ut och smaklöst.

Han ska vara en jävel på grilla, deltar i grill vm och liknande.
Men det kanske är som du säger, videon öppnade upp mina ögon mera för att prova grilla lamm som jag läst även tidigare i tråden.
Kombinera tips från tråden och dessa grillproffs kanske man får det perfekta lammet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in