2025-06-02, 06:22
Medlem
När ringer man störningsjouren, Hur mycke oljud måste det bli. Ja är vräkt . Men ja känner för o sätta åt min granne. Sååu hårt.

Denne smäller i dörrar o ropar åt mej. Psykfall hahaha göttegött
Citera
2025-06-02, 06:41
Medlem
Wyrdkins avatar
Du rinnger när det är störande enligt en normativ förutsättning.

Jouren kommer ändå lyssna innan vederbörande åtgärdar. Är det tyst blir det inget.
Citera
2025-06-02, 06:44
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Är du säker på att det är den grannen du påstår som har fått dig vräkt?

Har för mig att jag läste nån post i nån tråd om just störningsjouren å att det ska helst vara pågående stök/ljud, för annars kan det vara att den som ringde som åker på kostnaden från dom, eller nåt sånt. Men borde ju stå nå mer info kring det om du exempelvis googlar störningsjouren 😕
Citera
2025-06-02, 06:50
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SOLBASSARN
När ringer man störningsjouren, Hur mycke oljud måste det bli. Ja är vräkt . Men ja känner för o sätta åt min granne. Sååu hårt.

Det är ingen idé att ringa störningsjouren på en dörr som smälls igen, om grannen inte står i timmar och smäller i dörren. Störningsjouren dyker upp och kontrollerar pågående störning såsom fest eller stök. Är det tyst när de kommer dit så finns det inget att rapportera.

Du ska istället dokumentera när störningen sker, om det går att spela in är det bra, och sedan skicka till din hyresvärd.
Citera
2025-06-02, 07:17
Medlem
itsallalies avatar
Citat:

Du hör väl själv hur orimligt det låter.

Så "lätt" är det inte att bli vräkt dessutom, hyresbolagen kan dras med att inte göra något på flera månader, eller år, innan de gör något åt något med den som är störande.

Tro mig, jag håller på med detta och vi (bevakningsbolag) har haft problem med vissa (hyresbolag) med att göra något åt att vi lägger tid kväll efter kväll åt folk som "stör sig" på sina grannar. (Ja vi tjänar pengar i de allra flesta fall på att göra jobbet, men det hela blir bara en enda stor parodi av allt)

Många gånger så är inte den störande problemet utan de som ringer in om det störande...
Citera
2025-06-02, 08:00
Medlem
Jag har fått störningsjouren på mig och det var ju inte så att dom rev lägenheten och fucka upp mitt liv. Det var en urspårad fest och dom bad mig vara tyst och en bot på 600 kronor.
Citera
2025-06-02, 08:10
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:

Du ringer när du tycker att du bli störd av oväsen, sen vilken tid på dygnet kvittar
Citera
2025-06-02, 10:06
Medlem
sebastian66s avatar
Med tanke på att du redan är vräkt så lägger man inte ner så mycket tid på dig.
Då gillar man bara läget och väntar till du kommer att flytta. Vad är det som gör att du är vräkt?
Som någon annan skriver i tråden så tar det väldigt lång tid innan man blir vräkt.
Det innebär att det kanske är du som är en stökig person med massa problem med bagaget.
Jag tror att det är bättre att du gillar Läget och hittar en annan lägenhet.
Citera
2025-06-02, 10:13
Medlem
Citat:

Om det är så pass ofta och störande, att man inte kan sova på natten
Så dröjer det nog inte länge innan de blir vräkta

Man kan säkert också kräva skadestånd
Om man inte kan jobba pga galen granne

Men du verkar redan känna till detta
Senast redigerad av Max1494 2025-06-02 kl. 10:17.
Citera
2025-06-04, 10:56
Medlem
Kommer aldrig ringa störningsjouren igen! Totalt värdelösa är dom.
Sist skickades en grabb i 20 år åldern som inte ens hade nyckeln in till lägenhetshuset 😭sen undrade han va jag ville han skulle göra ?!?!.
Nä man får fixa störningar själv hädanefter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in