2025-11-24, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Knappt en tredjedel av ligan avklarad, och 6 poängs försprång mot Chelsea som vi spelar mot på bortaplan nästa omgång. Om Arsenal förlorar där så är det inte alls så stort gap längre. City brukar komma igång mer i andra hälften av säsongen också. Skador och annat kan hända på vägen, det är långt ifrån över.

Vilka klubbar tycker du är sköna?

Chelsea kommer inte kunna utmana, de måste precis som City komma i ett vinststimm samtidigt som Arsenal förlorar 2 matcher på raken. Jag kan inte heller se Chelsea som några seriösa titelutmanare. Men visst vinner Chelsea mot er nästa omgång så kan jag hålla med om att det blir en viss nerv.

Chelsea har haft grava skadebekymmer under säsongen på en del nyckelspelare men det kanske ser bättre ut nu.

7 poäng försprång på city är väldigt mycket med tanke på att city är så ojämna.

West Ham skulle jag säga. Snygga tröjor också.
Citera
2025-11-24, 19:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torricelli
Chelsea kommer inte kunna utmana, de måste precis som City komma i ett vinststimm samtidigt som Arsenal förlorar 2 matcher på raken. Jag kan inte heller se Chelsea som några seriösa titelutmanare. Men visst vinner Chelsea mot er nästa omgång så kan jag hålla med om att det blir en viss nerv.

Chelsea har haft grava skadebekymmer under säsongen på en del nyckelspelare men det kanske ser bättre ut nu.

7 poäng försprång på city är väldigt mycket med tanke på att city är så ojämna.

West Ham skulle jag säga. Snygga tröjor också.
Som jag skrev i det första inlägget, så är Arsenal klara favoriter till att ta hem titeln. Men bollen är rund, och allt kan hända i fotboll.

Och jag tror fort att du tar fel när du skriver att Chelsea kommer ej att utmana AFC och Man City om den stora bucklan, annars så sitter jag med en liten känsla av att Liverpool gör "en comeback" och börjar vinna de flesta av deras matcher igen (Dock så anser jag att Liverpool är ute ur bataljen om titeln).

Annars är det ingen klubb, varken i England eller övriga världen, som har en så snygg tröja som den rödvita Gunners-tröjan.
Citera
2025-11-24, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Som jag skrev i det första inlägget, så är Arsenal klara favoriter till att ta hem titeln. Men bollen är rund, och allt kan hända i fotboll.

Och jag tror fort att du tar fel när du skriver att Chelsea kommer ej att utmana AFC och Man City om den stora bucklan, annars så sitter jag med en liten känsla av att Liverpool gör "en comeback" och börjar vinna de flesta av deras matcher igen (Dock så anser jag att Liverpool är ute ur bataljen om titeln).

Annars är det ingen klubb, varken i England eller övriga världen, som har en så snygg tröja som den rödvita Gunners-tröjan.

" (Dock så anser jag att Liverpool är ute ur bataljen om titeln) "

Det anser vi också. Jag tror Arsenal tar detta, de är bäst just nu

Tappar man detta är det riktigt illa, men det gör man inte.
Citera
2025-11-24, 20:14
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74

6p ledning och det har spelats 12 omgångar..

Arsenal ska möta både City(b) och Liverpool(h), det kan vara 6p där eller egentligen var som helst. Även om det är 6p i mitten/slutet av april så känns ingenting säkert.
Citera
2025-11-24, 21:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM74

Yep, Liverpool är 100% ute ur striden.

Och ja, AFC är def favoriter till att vinna titeln. Men det var vi vid det här läget av säsongen i 22/23 & 23/24 också.
Citera
2025-11-24, 23:35
Medlem
Vilket totalt hjärnsläpp av Gueye som får rött kort efter att ha lappat till sin lagkamrat Keane efter blott 13 minuters spel. Inget man ser varje dag.

Sjukt att Everton lyckades vinna trots allt.

Annars var detta en omgång att glömma…
Citera
2025-11-25, 09:42
Medlem
Beaver14s avatar
Alexander Isak är den första spelare i Liverpools historia att förlora de fyra första matcherna han startat.
Källa: Opta

Se så, han slår rekord!

Den gångna helgen kunde ju inte utspelat sig bättre med Arsenalögonen på. Nu är det upp till bevis kommande två bortamatcher i ligan. Först Chelsea som ju smyger med som närmaste utmanare för tillfället. Förra året vid denna tiden målade jag upp Chelsea som en titelutmanare, sen kom deras ras. Känslan i år är fortfarande att de är för ojämna för att vara med och slåss om det. Men just nu är de i form och kan mycket väl ställa till problem på söndag.

Nästa bortamatch är mot formstarka Villa, jag är mer rädd för den än Chelsea faktiskt. Villa är ett lag som orsakat oss problem sen Emery tog över. Förra året vann vi motsvarande match med 2-0 men jag kommer ihåg att Watkins missade (Raya räddade) minst 2 "absolute sitters".
Citera
2025-11-25, 10:02
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Ser man bara till snittet på hur många förluster ett vinnande lag av PL har haft och tålt, sedan 92/93 (33 säsonger), så landar snittet på 4.33 förluster/säsong. Vem skulle med bara denna parameter i åtanke kunna utmana Arsenal, i år...?
Citera
2025-11-25, 10:55
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Fyra liverpool spelare i flopp elvan?

Hermanse
Kerkez, Todbio, Hato, Frimpong
Ramsey, Simons, Wirtz
Gittens, Isak, Elanga
Citera
2025-11-25, 11:11
Medlem
Drickbacks avatar
Liverpool FC lever hyresfritt 24/7 i ”folks” hjärnor, inte lätt för Englands mest framgångsrika klubb att ständigt bli omtalade av avundsjuka troll. Tänk så lite andra bryr sig om sin egen klubb..
Citera
2025-11-25, 11:39
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crucial
Vad säger Arsenalfansen om Eze hittills? Bra värvning?

Strålande värvning
Citera
2025-11-25, 12:09
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Liverpool FC lever hyresfritt 24/7 i ”folks” hjärnor, inte lätt för Englands mest framgångsrika klubb att ständigt bli omtalade av avundsjuka troll. Tänk så lite andra bryr sig om sin egen klubb..

Är väl ingen som är avundsjuk på Liverpool förlorar matcher?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in