2025-11-03, 16:59
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Interna skytteligan i Man City:

Håland - 13
Maxime Esteve - 2 (självmål i Burnley)
Phil Foden - 1
Matheus Nunes - 1
Rayan Cherki - 1
Tijjani Reijnders - 1

Makalös spelare, man slutar aldrig förvånas av honom. Alltid en given kapten i mitt FPL lag.

Man saknar ju lite wingers som kunde göra mål... Går Haaland sönder kommer det komma mål från de andra, säker på det.
Citera
2025-11-03, 17:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Interna skytteligan i Man City:

Håland - 13
Maxime Esteve - 2 (självmål i Burnley)
Phil Foden - 1
Matheus Nunes - 1
Rayan Cherki - 1
Tijjani Reijnders - 1

Makalös spelare, man slutar aldrig förvånas av honom. Alltid en given kapten i mitt FPL lag.
En grej är iaf helt säkert; Utan Haaland så är detta Man City laget nix, noll och ingenting.
Citera
2025-11-03, 17:33
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Har inte koll på deras H2H så får ta ditt ord (är väl dock inte förvånande med tanke på Ange's fotboll och att Chelsea varit bättre tidigare) men tycker Chelsea har sett väldigt bleka ut än så länge och kommer precis från en torsk hemma mot Sunderland där man såg ut som West Ham/Wolves. Spurs i sin tur har sett mer organiserade ut och har haft en ganska bra inledning även om man haft några minor.

Såklart ändå en jämn match som är svår att förutspå men det kändes som en 1X på tipset så jag var förvånad att Spurs förlorade. Samtidigt håller jag med dig om att reaktionerna känns överdrivna. Man förlorade ändå bara med 1-0 och Chelsea är ett lag på samma nivå med samma ambitioner, det var ju inte så man åkte på en 0-5 kalldusch eller liknande.

Spurs har endast vunnit en match av de senaste 13 (varav två oavgjort) i PL mot Chelsea. Med andra ord så har deras dåliga svit mot dem existerat långt innan Anges tid också.

Chelsea har kanske inte imponerat lika mycket som jag trodde de skulle göra, men samtidigt fick de ju en del röda kort i början som påverkade matchresultat också. 4 vinster av de senaste 5 är ju inte direkt blekt heller, men i en del av vinsterna har ju de sett väldigt ostabila ut defensivt iallafall. Sunderland som de förlorade mot har ju imponerat ganska stort också, jag undrar hur de kommer spela mot Arsenal snart.
Citera
2025-11-03, 17:39
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Man saknar ju lite wingers som kunde göra mål... Går Haaland sönder kommer det komma mål från de andra, säker på det.

Jo säkert, men Håland är såpass enorm att avsaknaden definitivt hade känts av. Marmoush är ju ingen dålig ersättare direkt, men Håland är hands down bästa strikern i världen just nu.
Citera
2025-11-03, 18:12
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Spurs har endast vunnit en match av de senaste 13 (varav två oavgjort) i PL mot Chelsea. Med andra ord så har deras dåliga svit mot dem existerat långt innan Anges tid också.

Chelsea har kanske inte imponerat lika mycket som jag trodde de skulle göra, men samtidigt fick de ju en del röda kort i början som påverkade matchresultat också. 4 vinster av de senaste 5 är ju inte direkt blekt heller, men i en del av vinsterna har ju de sett väldigt ostabila ut defensivt iallafall. Sunderland som de förlorade mot har ju imponerat ganska stort också, jag undrar hur de kommer spela mot Arsenal snart.

Tror ni vinner minst med 3-4 mål, om inte Palmer är tillbaka snart och Chelsea helt plötsligt börjar klicka. 4 av 5 senaste vinster säger inte jättemycket egentligen. Man slog ett uselt Wolves med nöd o näppe i cupen, Nottingham under Ange, Liverpool som varit urusla t.ex. Nu har man Wolves igen i helgen och sen Burnley så känns verkligen som Chelsea har rätt matcher vid rätt tid så att säga. Tror inte på Chelsea i det långa loppet mest för att utan Palmer saknas kvalitet där framme. Vem ska göra 15-20 mål? Känns inte som Joao Pedro, Delap, Garnacho, Pedro Neto, Gittens, Guiu med flera är kapabla till det.

Dock har du en bra poäng med H2H om Spurs bara vunnit 1 av 13 senaste mot Chelsea. Men samtidigt är det väl ofta denna typen av matcher som fansen lägger mycket vikt på. Ett bra resultat mot en rival ger alltid mycket vind i seglen, ett dåligt resultat svider hårt.
Citera
2025-11-03, 18:24
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tror ni vinner minst med 3-4 mål, om inte Palmer är tillbaka snart och Chelsea helt plötsligt börjar klicka. 4 av 5 senaste vinster säger inte jättemycket egentligen. Man slog ett uselt Wolves med nöd o näppe i cupen, Nottingham under Ange, Liverpool som varit urusla t.ex. Nu har man Wolves igen i helgen och sen Burnley så känns verkligen som Chelsea har rätt matcher vid rätt tid så att säga. Tror inte på Chelsea i det långa loppet mest för att utan Palmer saknas kvalitet där framme. Vem ska göra 15-20 mål? Känns inte som Joao Pedro, Delap, Garnacho, Pedro Neto, Gittens, Guiu med flera är kapabla till det.

Dock har du en bra poäng med H2H om Spurs bara vunnit 1 av 13 senaste mot Chelsea. Men samtidigt är det väl ofta denna typen av matcher som fansen lägger mycket vikt på. Ett bra resultat mot en rival ger alltid mycket vind i seglen, ett dåligt resultat svider hårt.

Jo sant, kontexten med deras motstånd gör det ju inte lika imponerande. Ajax som de vann mot i CL har ju också underpresterat.
Citera
2025-11-03, 19:01
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Alan Shearer, Gary Neville samt Gary Lineker hyllar Arsenal och alla tre är klara på att AFC är favoriter till att segla hem titeln:

https://en.sporten.com/the-best-in-history-gives-the-premier-league-title-to-arsenal-i-dont-see-any-weaknesses/

Hoppas ni tar chansen nu när de andra topplagen underpresterar.
Citera
2025-11-03, 19:09
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Jo säkert, men Håland är såpass enorm att avsaknaden definitivt hade känts av. Marmoush är ju ingen dålig ersättare direkt, men Håland är hands down bästa strikern i världen just nu.

Både tråkigt och bra att ha Haaland i mååånga år till. Det tråkiga är att man inte behöver en anfallare på ett bra tag. Blir nog kämpigt för den som ska ersätta honom senare

Man trodde inte man kunde få en bättre anfallare när man var van vid Aguero men ja, roboten är inte från denna jord, sinnes.

Och fy fan vad glad jag är över att ha Cherki i laget. Jag som verkligen ville ha Wirtz men fick ''bråkstaken'' från Ligue 1. Ett mål och två assist på 160 minuter i ligan efter att varit skadad större delen.
Citera
2025-11-03, 19:15
Avstängd
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

Vi får se i slutet av julen.
Citera
2025-11-03, 19:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Så vilka topplag är det som experten menar underpresterar..?
Citera
2025-11-03, 19:42
Medlem
Intressant match i kväll mellan Sunderland och Everton. Om Sunderland vinner går de upp på andra plats i ligan, och de möter Arsenal i nästa omgång. Spännande att se hur pass bra Sunderland är, om de har tillräckligt för att vara med bland de fem bästa lagen.
Citera
2025-11-03, 20:10
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Så vilka topplag är det som experten menar underpresterar..?

City, Liverpool och Chelsea.

Ni kanske gör en Leicester i år? Vore kul med en ny vinnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in