Citat:
Ursprungligen postat av
Bartman777
Vad hände ens med den där unga spelaren från Argentina som var så lovande? Jag minns inte ens namnet på honom, han fick några få inhopp och det syntes att det fanns något där. Hur har man tagit till vara på honom?
Sen var det väl snack om den där stora belgaren, vad han nu hette, som visserligen är stor och stark där framme som striker.
Men det kändes så trött och avslaget, (för att vara en klubb med en självbild av att vara i toppen av PL i någon mån) när det ryktet kom upp för ett par år sedan bara, även om jag på samma gång gillar honom.
Detta var ett par exempel jag kommer på som jag tycker går i linje med det du beskriver, och som Tottenham-supporter känns det såklart inte så bra. Det är lite som att vi ger upp säsongerna innan de ens har börjat.
Eller är jag för hård?
Du tänker nog på Veliz? Han tillhör fortfarande klubben men har skickats på lån till Rosario Central (klubben Tottenham värvade honom från).
21 år gammal med framtiden för sig men efter ett par misslyckade utlåningar i La Liga känns en permanent återvändo till hemlandet inte helt otänkbart. Jag tror han gjort max ett par ligamål på två säsonger i Spanien.
Jag tycker inte det finns någon som helst ambition i klubbens transferpolicy.
Man värvar talanger billigt från mindre ligor och hoppas på en utveckling likt den Dele Alli hade när han gick från League One rakt in i PL. Ju tidigare man fattar att det är totalt osannolikt att det ska upprepas, desto bättre.
Sedan köper man några tveksamma seniorspelare per år på sin höjd trots att laget är i desperat behov av klassvärvningar och större bredd. Som nu med Kudus, absolut en bra spelare men knappast någon stjärna och ganska tamt när man ser till hur övriga storklubbar värvar. Vill man på allvar konkurrera med dessa så får man fan öppna plånboken och höja lönerna.
Läste statistik igår att Tottenham endast har två(!) spelare som får över £100k/vecka medan klubbar som Aston Villa och Newcastle har över tio spelare vardera. Det är pinsamt lite för en klubb med Tottenhams intäkter och påstådda ambition. Det minskar givetvis attraktionskraften avsevärt när t.o.m. Aston Villa erbjuder bättre löner.
I dagens fotboll fungerar inte den lönestrukturen om man vill vinna någonting.
Nu var Levy ute och hävdade att EL-titeln skulle bli en språngbräda för vidare framgångar.
Och vad gör man? Man värvar Kudus, Palhinha - stabila men i mina ögon rätt trötta värvningar och budgetalternativ i sammanhanget, samt en japansk mittback som jag redan glömt namnet på.
Maddison blir långtidsskadad och det finns knappt några rykten om tilltänkta ersättare. Son lämnar och det är lika tyst där. Just nu har man tre friska mittbackar så en skada till och det blir kris direkt likt förra året och så får Ben Davies spela mittback
Kan inte minnas senast Tottenham gjorde en värvning som gjorde en förväntansfull och taggad inför säsongen. Och där är nästan aldrig några konkreta rykten kring spelare som man verkligen vill se eller skapar intresse kring laget.
Kan inte heller minnas senast man sålde en spelsre och fick bra betalt. Det var väl Kane då men de pengarna kastade man bort på skit. Sedan envisas man med att ha dödkött i truppen i åratal innan de sälja för småslantar.
Samtidigt lånar man ut massor av ungdomar till Championship etc. Mikey Moore, en lysande talang, skeppas till Rangers.
Jag fattar ingenting. Man vill inte värva spelare ur toppskiktet men massor av unga talanger som bara lånas ut år efter år. Sedan köper man spelare från West Ham, Burnley och liknande och tror att de ska lyfta klubben till nya höjder. Är det på allvar planen?
Så extremt naivt och dumdristigt att jag saknar ord.
Visa lite jävla ambition, det är det enda jag önskar. Hellre att man tar initiativ och värvar ambitiöst och det blir pannkaka än att hålla på och snåla. Jävla Levy alltså, maken till bromskloss har aldrig skådats. Skallig och ful är han också.