Citat:
Ursprungligen postat av
NoTruce
Så jävla tramsigt. En legend ... innan han varit minst fem säsonger i Arsenal och LEVERERAT är han en fotbollsknekt som så många andra.
Självklart överdriver jag, han är inte närheten av gamla Arsenal-legender. Inte ens säkert att han kommer lyckas i Premier League, men han har ju iallafall styrkan och snabbheten för att ha en bra chans, samt klinisk framför mål.
Jag tycker iallafall det är uppfriskande med en spelare som faktiskt kan gå ner i sina lönekrav för att komma till sitt drömmål, istället för de flesta andra ”fotbollsknektar” idag som bara går dit pengarna flödar. Likt Sancho som har absurt höga löner, men istället för att gå till Chelsea där han lyckades bättre på lån än i United, så väljer han att stanna för att han vägrar gå ner i lön. Vissa offrar hellre sina karriärer än att svälja stoltheten…
Hade ju varit en annan femma om Göken gick för Saudibuden och United som är långt över vad Arsenal erbjöd. Jag tycker iallafall att vi Arsenal-fans borde vara tacksamma för vad han gjorde för klubben.