2025-06-12, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Ah!
Utan hänsyn till civila? Som när man använder civila att omedvetet transportera explosiva saker som dessutom dödade en av transportörerna vid själva attacken.
Enligt ryssarna själva så var det en terrorattack. Vem är du att påstå att deras lagar och tolkning är fel?

Ukraina attackerade ett militärt mål.

Ryssland skjuter in i städer med klustervapen.
Citera
2025-06-12, 07:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Ukraina attackerade ett militärt mål.

Ryssland skjuter in i städer med klustervapen.

Från ett civilt fordon. Rattat av civilklädd chaufför. I skydd av en väg med civil trafik.
Citera
2025-06-12, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Från ett civilt fordon. Rattat av civilklädd chaufför. I skydd av en väg med civil trafik.

Mot ett militärt mål hos ett land som drog igång ett krig.
Citera
2025-06-12, 07:50
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Ryssland har flera gånger använt förklädda civila fordon för att angripa Ukraina.
https://www.twz.com/land/north-korea...eared-in-kursk

De använder också civila fordon för att transportera ammunition och vapen till fronten.
https://global.espreso.tv/russia-ukr...k-region-atesh

Ryska armén har historiskt tränat för att begå dessa krigsbrott också.
https://informnapalm.org/en/russian-...anitarian-law/

Begår Ryssland terror också då enligt dig?
Senast redigerad av Conception 2025-06-12 kl. 08:04.
Citera
2025-06-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag har andra saker i mitt liv som tyvärr inverkar på hur ofta jag kan svara dig.
Kräver du direkt uppmärksamhet så får du nog höra av dig till jourhavande kompis.

Att Ryssland är ett stort land vet nog alla. Det är få länder som har kapaciteten att attackera var som helst på jorden.
Om saker är utom räckhåll så får man kanske välja andra mål som är inom räckhåll.

Alla ljuger i en konflikt. Är det nyheter för dig?
Det förändrar ändå ingenting i detta ämne, att Ukraina har använt sig av civila för att attackera militära mål. Något som Ryssland (tydligen) klassar som terrorattack.

Ryssland hävdar också att Ukraina anföll dem och de bara försvarar sig.

Som jag sa tidigare, de kallar i princip allt Ukraina gör för terroristattacker, deras soldater är terrorister osv, för att det låter bra för hemmaopinionen ...och vissa nyttiga idioter som går på deras propaganda.

Det är trams helt enkelt ifrån rysk sida.
Citera
2025-06-12, 15:46
Avstängd
Citat:
Mot ett militärt mål hos ett land som drog igång ett krig.
Om man låtsas vara civil så riskerar man att döda sina egna civila,men det vet du såklart du vill bara tramsa.
Citera
2025-06-12, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
Om man låtsas vara civil så riskerar man att döda sina egna civila,men det vet du såklart du vill bara tramsa.

Kan du utveckla den logiken?
🤣
Citera
2025-06-12, 21:59
Medlem
Citat:
Begrep du verkligen inte det?

Kan du inte läsa?
Citera
2025-06-12, 22:53
Avstängd
Citat:
Kan du inte läsa?
Jo, svara på frågan istället!
Citera
2025-06-13, 07:09
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Berätta då gärna vad detta har med angreppet av ryska flygbaser istället för jag fattar det inte heller.

Du har fått bevis på att ryska krigsmakten även de i sådana fall låtsas vara civila i deras angrepp på Ukraina. Jag fattar inte logiken heller överhuvudtaget.

Har du förmågan att läsa om militär nödvändighet undrar man eller är du också helt jävla bortkollrad från vad som är verkligt eller inte?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Milit%...v%C3%A4ndighet
Citat:
Militär nödvändighet i folkrätten innebär att det är tillåtet att vidta nödvändiga åtgärder för att uppnå militära mål, även om dessa åtgärder skulle kunna strida mot andra regler, som exempelvis skydd av civila. Det är dock viktigt att notera att militär nödvändighet inte är en blank check, utan att den måste balanseras mot principen om humanitet.
Citera
2025-06-13, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Berätta då gärna vad detta har med angreppet av ryska flygbaser istället för jag fattar det inte heller.

Du har fått bevis på att ryska krigsmakten även de i sådana fall låtsas vara civila i deras angrepp på Ukraina. Jag fattar inte logiken heller överhuvudtaget.

Har du förmågan att läsa om militär nödvändighet undrar man eller är du också helt jävla bortkollrad från vad som är verkligt eller inte?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Milit%...v%C3%A4ndighet

Proportionalitetsprincipen.
Det är något som ryssapologeterna inte begriper mycket av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in