2025-06-01, 13:25
Avstängd
Socialdemokraterna vill säkra makten för all överskådlig framtid.
De vet att en mycket tydlig majoritet av svenskarna är emot den kravlösa invandring som varit.
Samtidigt är S beroende av att många lever i utanförskap. Förr var det arbetarnas parti- så är det inte längre. De flesta inom LO har insett detta och lämnat S. Till och med LO vill inte förknippas med S längre.
Idag är S ett parti för bidragstagare.

Häromdagen så ljög Maggan och S återigen
De talade om stram invandring. Detta fick dock islamister inom partiet att se rött. Det går emot islams fundamentala ideer om att islam ska spridas och växa världen över. S bytte då ut ordet stram till hållbar invandring.
Nu visar det sig att S arbetar genom EU för den dubblerad asylinvandring.
De ljuger. De vill öka invandringen mycket kraftigt.
V och MP är dock tydliga med att de kommer kräva en generös invandring vid regeringsbildande med S. De ska ha Cred för sin ärlighet.

Naiva svenskar, lågutbildade och bidragsberoende människor är ju den kärngrupp som S måste krypa för nu.
Alla vet hur Sverige försämrades mycket kraftigt de sista 10-12 åren. Pensionerna har urholkas. Vården klarar inte sin uppgift. Polisen har ingen möjlighet att utreda brott mm etc etc.
Det kommer säkert att ta 40-50 år av assimilation innan Sverige blir sig likt.
Men
Går vi nu tillbaka till den politik som var så kommer vi halka kraftigt ned ytterligare snäpp. Då blir det aldrig bra igen. Detta vet S- men makten!!!

Hur förbereder ni er om S vinner valet igen?
2025-06-01, 13:40
Medlem
Det omarbetade migrationförslaget säger ingen förändring.
”Långsiktigt hållbar migrationspolitik som under överskådlig tid behöver vara stram”
Överskådlig tid sa/menades tidigare att "det blir en vinst i framtiden" och den kommer vara stram till nästa val.

Förbereder/förutser extra val, får inte ihop underlaget.

Finns även tråd
(FB) Socialdemokraterna vill dubblera asylmottagandet
Senast redigerad av tjanska 2025-06-01 kl. 13:42.
2025-06-01, 13:52
Medlem
triptykens avatar
Alltså jag kommer ju rösta på det blocket så... jag känner mig rätt jämnnöjd och kommer nog inte förbereda mig nåt speciellt? Eller ja... på samma sätt som när SD och Tidö vann förra valet - var ju inte som om jag förberedde mig då heller även om jag var besviken självklart och inte såg så positivt på utvecklingen inom dom områden jag bryr mig om.

Man kan inte få allt och i en demokrati är det ju tyvärr att man ibland blir besviken och får förlita sig på att regeringen inte har total frihet att göra exakt vadfan dom vill hur dom vill utan behöver ha mandat till det och följa grundlagarna.
2025-06-01, 13:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det omarbetade migrationförslaget säger ingen förändring.
”Långsiktigt hållbar migrationspolitik som under överskådlig tid behöver vara stram”
Överskådlig tid sa/menades tidigare att "det blir en vinst i framtiden" och den kommer vara stram till nästa val.

Förbereder/förutser extra val, får inte ihop underlaget.

Finns även tråd

S vill dubblera
https://bulletin.nu/forssell-m-s-vil...et-asylsokande.
Dessutom kommer V och MP inte nöja sig med oförändrad invandring. Det vet S.

Så frågan ställs ut ett privatekonomiskt perspektiv.
Pensioner kommer bli ännu lägre, skatten ännu högre och på det blir brotten fler
2025-06-01, 14:13
Medlem
991ESSs avatar
Ett folk som hejar på sin egna undergång är väl inte direkt värd någon uppoffring, låt islamisterna ta över. Kanske blir kvinnorna äntligen nöjda när de tvingas in i hucklet, kanske blir bögarna nöjda när de dinglar i lyckstolpen eller slängs från hustaken, vem fan vet och vem bryr sig längre iaf.

Privatekonomiskt? ja se till att ej bidra till regimen med dina cash, eller iaf minimera stöld av ditt kapital.
När det inte längre kommer vara möjligt, ha redan alternativ på plats, som utländska bankkonton, guld, etc som de ej har kontroll över som ej går konfiskera.

Res runt och leta alternativa boplatser, börjar du väl resa inser du snabbt att det finns många bra platser på jorden där man slipper såssar och islamister. Med lägre skatt, bättre väder samt ej någon skatt på utländska inkomster och kapital.

Inse att du inte blir lycklig av att spendera på onödiga saker, investera klokt istället så får du snart friheten att lämna idiotins högborg när det passar..

https://www.youtube.com/watch?v=ItDFsPqDIEs&t=7s
Senast redigerad av 991ESS 2025-06-01 kl. 14:31.
2025-06-01, 14:23
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Privatekonomi --> Partier och partipolitik
/Moderator
2025-06-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Alltså jag kommer ju rösta på det blocket så... jag känner mig rätt jämnnöjd och kommer nog inte förbereda mig nåt speciellt? Eller ja... på samma sätt som när SD och Tidö vann förra valet - var ju inte som om jag förberedde mig då heller även om jag var besviken självklart och inte såg så positivt på utvecklingen inom dom områden jag bryr mig om.

Man kan inte få allt och i en demokrati är det ju tyvärr att man ibland blir besviken och får förlita sig på att regeringen inte har total frihet att göra exakt vadfan dom vill hur dom vill utan behöver ha mandat till det och följa grundlagarna.
jo men dom har gått till val på paragdimskifte och ljuger väljarna rakt upp i ansiktet , lita för guds skull aldrig mer på tidö och jimmie å
2025-06-01, 14:44
Moderator
Diagorass avatar
Det räcker med en tråd om den invandringspolitik S beslutade om på sin kongress.

/ mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in