2025-05-31, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Utfört av en med Somalisk påbrå, + 2 kusiner till honom. Offret en svensk.

Vad det handlar om, vet jag inte.

Källa?
Citera
2025-05-31, 21:18
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Källa?
Det där kommer du inte få en källa på om han som han säger är boende i byn. Stämmer det inte kommer någon snart att hävda motsatsen och är det sant kommer det knappast stå i sydsvenskan.

Känner igen när något likartat hände i min by, det går ganska snabbt att nysta ut vad som är sant och vad som är falskt när du ställer olika utsagor mot varandra. Men det borde finnas fler i Veberöd som även finns på flashback, det är förvånansvärt tyst ännu så länge.
Citera
2025-05-31, 22:05
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Källa?

Men är du på riktigt eller? Som jag sa, bott i byn i 40år. Vill du ha namn och telefonnummer till min källa? Glöm det!

Här bor 5,5k människor, sådant här kommer ut direkt. Samma med en dumpen gädda för några veckor sedan. Det tog ca 2 timmar, sen viste hela Veberöd om det!
Senast redigerad av Harryb 2025-05-31 kl. 22:12.
Citera
2025-05-31, 22:30
Medlem
Citat:
Men är du på riktigt eller? Som jag sa, bott i byn i 40år. Vill du ha namn och telefonnummer till min källa? Glöm det!

Här bor 5,5k människor, sådant här kommer ut direkt. Samma med en dumpen gädda för några veckor sedan. Det tog ca 2 timmar, sen viste hela Veberöd om det!

Dumpen gädda?
Citera
2025-05-31, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netis33
Dumpen gädda?

(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!
Citera
Igår, 10:43
Medlem
Zoneinopiums avatar
Vet någon mer om vem som är MG här??
Citera
Igår, 12:11
Medlem
kibokos avatar
Eventuellt var det inte "rätt" person som blev knivhuggen utan någon som försökte gå emellan. Appropå att det var en "snällis" som blev offer.

Den tonårspojke som knivhöggs i Veberöd på fredagskvällen har nu hörts av polisen. Han var vaken och talbar. Men om kniven hade hamnat någon centimeter fel så hade den suttit i hjärtat.
[...]
– Det finns uppgifter om att han inte var den tilltänkte måltavlan utan han ska ha gått emellan i bråket för att skydda sin kompis, som jag förstått det. Och då har han tyvärr fått kniven i sig.

https://www.sydsvenskan.se/2025-06-0...-fran-hjartat/
Citera
Igår, 14:43
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Vet någon mer om vem som är MG här??
Kommer nog inte dyka upp något namn, men om man inte misstror den lokala skribenten är det en lokalt boende 15åring med somalisk bakgrund som går i åttonde klass i byn vilket borde stämma in på ganska få individer.
Citera
Igår, 14:55
Medlem
JoeDoughs avatar
Är det Veberödsmannen 2.0 som varit framme? Jag hade föredragit originalet istället för dagens smuts.
Citera
Igår, 16:30
Medlem
Knegares avatar
Ännu ett brott av gärningsmän som de "goda" vill/ville ta hit.
Hade varit intressant med en siffra på hur många grova brott som begåtts av invandrare de senaste 10 åren. Hur mycket problem hade vi sluppit om vi hållt ner invandringen som "rasisterna" ville.

Idag ska det inte mycket till för att drabbas på det sätt ynglingen i Veberöd gjorde.
Citera
Idag, 09:41
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Den tonårspojke som knivhöggs i Veberöd på fredagskvällen har nu hörts av polisen. Han var vaken och talbar. Men om kniven hade hamnat någon centimeter fel så hade den suttit i hjärtat.
Sydsvenskan
Citera
Idag, 19:05
Medlem
Citat:
Utfört av en med Somalisk påbrå, + 2 kusiner till honom. Offret en svensk.

Vad det handlar om, vet jag inte.
Bor dessa i Veneröd eller vad gör de där
Anonym ort hör inte mycket om denna håla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in