Citat:
Ursprungligen postat av
Sierra.Leon3
Jag skulle inte klara det. Jag tror att man förr eller senare hade börjat utveckla form av pedofili.
Säkert hänt alla att man råkat titta på en tjej som man sent märkt va lite för ung för att titta på? Att se denne göra oskyldiga tiktokdanser hade lätt kunnat skapa olämpliga tankar.
Jag är i och för sig kvinna, så DET händer inte. Jag var inte intresserad av unga pojkar ens när jag var en ung flicka, jag har alltid tyckt att män mellan 40-50 är mest attraktiva! (D.v.s. de som är attraktiva alls.)
Dock har jag vikarierat som lärare, så jag har erfarenhet av rollen (utan att ha utbildningen, men den verkar ju inte göra stor skillnad till det bättre ändå). Jag minns att jag tyckte att det var jobbigt just det där, att man ALLTID måste ligga steget före och tänka först och tala sedan så att säga. Alltid ge de rätta pedagogiska svaren på alla frågor, hålla inne med vad man egentligen tänker och tycker (särskilt som jag var Sd i en tid när man lika gärna kunde ha varit dödsknarkarnazist, om rektorn och kollegorna hade fått reda på det).
...för det kan så lätt bli fel, det räcker med ETT obetänksamt yttrande. Det är lätt att såra ett barn t.ex., jag minns fortfarande saker som jag blev sårad av som lärare sa till mig för DECENNIER sedan; en lärare har en sådan auktoritet så man tar åt sig mycket mer än om det skulle vara någon annan som sa samma sak.
...men inte SÅ fel som för denna lärare som diskuteras i tråden... DET blir det inte om man är normalt funtad.