Citat:
Ursprungligen postat av
mammamia32
Undrar om någon lyckats fasa ut Buprenorfin efter många år? Har stått på skiten i 23 år non-stop. Aldrigldrig haft återfall sen jag började. Fick frågan om att ta depot för nåt år sen men tackade nej, Någon som har nåt positivt säga om just den förändring? Jag står på liten dos 8 mg/dygnet är heltidsarbetande sen många år. Har inte ens testat hur dålig jag skulle bli om jag inte tar skiten men kan bara gissa hur det skulle bli. Skulle nog inte ens kunna ta mig till jobbet. Hur har ni som lyckats sätta ut skiten klarat av det och hur gjorde ni? Hur löste ni det med jobb etc. plugg?
Jag kan rekommendera Buvidal. Har bytt till sprutan efter många, många år på Metta och sen Buprenorfin.
Tar du sprutan så vänjer du dig av med tablettritualen. Den håller och du blir garanterat inte dålig.
Du står ändå på en rätt liten dos, vilket är bra, och det finns sprutor med ekvivalent styrka.
Säg att du kör 8 mg veckospruta I några veckor och går sedan över till månadsinjektionen i samma styrka.
Du blir av med vanan att ta tablett varje dag och du kommer att må bra. Det kommer att bli lättare att klippa buppet helt efter ett tag. Depån av bup klingar sakta av och du kommer inte att bli dålig om det sköts rätt. Googla runt och kolla vad folk säger som har gjort den varianten.
Att klippa 8mg sub är tufft. Det är en liten dos I jämförelse med 32 eller 24, men det spelar ingen roll. Det är en hög dos opioid. Jag klippte för många herrans år sen rakt av från ungefär 8 mg om dan. Jag blev grymt dålig, och det tog en helvetes tid innan det började lägga sig. Så byt till Buvidal och ta det därifrån.
Lycka till och hoppas det går bra hur du än gör, men efter så många år som du har stått på bup så är helt klart sprutan bäst.