2025-05-31, 08:34
Medlem
Jag förstår inte varför man lyfter upp en kriminell. Såg att aftonbladet intervjuade en massa svenska barn som var besvikna på att den blev inställd.
Vad är det som händer med Sverige och deras hyllande av kriminella invandrare. Vidrigt är det och ingen eftertänke på alla offer till kriminella. Folk som lever i rädsla och fått sina liv förstörda. Ingen empati finns till dom men alla kriminella ska lyftas fram som hjältar.
Citera
2025-05-31, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Det är ett privat bolag. De gör som de vill. Men hade de haft ett "business mindset" så hade de varit mer mån om att säkra stöd från kommunen och dessutom bredda publiken. Hade varit smartare att boka Miriam Bryant eller Myra Malmberg eller Oskar Linnros eller som något tidigare år Zara Larsson. Bredare publik och därmed fetare vinst och stöd av kommunen.
Artister man kan se på vilken festival som helst, vilket år som heist. Klart Yasin sålde bättre i avseende att det skulle ha varit en mer unik konsert som folk var beredda att åka till. Jag hade inte åkt till Umeå för någon av de artisterna du räknat upp. Har sett dem på andra festivaler redan.
Citera
2025-05-31, 08:39
Medlem
Maxima95s avatar
Det var ju synd att försöket avvärjdes men det var ju bra att konserten ställdes in. Jag kommer ihåg när Sverige hade fullt med diverse bra hiphop-artister och nu har det förvandlats till något slags sätt för gängkriminella muslimer att tvätta pengar, ingen har någon som helst talang och allting låter likadant. Att de lyckas få ihop folk till en konsert är för mig helt otroligt, ungefär som när jag ser fjortonåriga blonda småbrudar stå och dansa på tiktok till hur man "tömmer kallen" i någon.

Det är bortom mitt förstånd hur man kan vara så obotligt kass men sålänge man är kriminell så är det tydligen populärt. Aldrig någonsin tidigare har det räckt som kriterium för att ägna sig åt artisteri men nu gör det uppenbart det. Du kan inte slå ihop alla de här muslimska miffonas talang och få ihop det till vad Ayo hade ens en gång, ännu mindre någon med ett mer respektabelt rykte. De hade fått klona tvåhundra somalier och araber för att göra en Dogge Doggelito idag.
Senast redigerad av Maxima95 2025-05-31 kl. 08:44.
Citera
2025-05-31, 08:44
Medlem
Han måste vara jävligt ful, eftersom att han bär mask. Eller spelar han Zoomalisk epadunk? Rid mej på en oskulds get.

Och brännboll, gillar babbeungar det?
Citera
2025-05-31, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du skriver ju själv svaret. Hur många extra biljetter tror du de sålde till folk som bara kom för Yasin? Jag tror rätt många.

Det handlar ju om vilken publik man vill ha.

Skall man anstränga sig för att locka dit människor som gillar kriminalitet, droger, mord mm. ?

Och hur påverkar deras närvaro övriga besökare? Hur många avstår från att gå dit på grund av detta?

Och bör verkligen arrangörer av ungdomsverksamhet bidra till att popularisera kriminalitet?
Citera
2025-05-31, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Jag tror ryktet om mordförsök var en ursäkt för att stoppa honom.

Bra spaning!
Citera
2025-05-31, 08:50
Medlem
Busgriss avatar
Vämjeligt att denna gangsterromantik hyllas och beundras, med tanke på gängkriminaliteten, men så ser ett depraverat samhälle ut.
Jag hade icke sörjt hans alltför tidiga frånfälle, men polisen gör sitt jobb, det är bra.
Man får utgå från att hotet var äkta, i alla fall.
Citera
2025-05-31, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Det handlar ju om vilken publik man vill ha.

Skall man anstränga sig för att locka dit människor som gillar kriminalitet, droger, mord mm. ?

Och hur påverkar deras närvaro övriga besökare? Hur många avstår från att gå dit på grund av detta?

Och bör verkligen arrangörer av ungdomsverksamhet bidra till att popularisera kriminalitet?
Arrangörer av ungdomsverksamhet vill väl ge ungdomar det de vill ha. Tror inte många unga hade stannat hemma pga Yasin eller hans fans. Det var ju en stor nationell nyhet att.han skulle spela. Spännande ju. Och unga gillar spänning.

Och så ville de sälja biljetter.
Citera
2025-05-31, 08:51
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxima95
Det var ju synd att försöket avvärjdes men det var ju bra att konserten ställdes in. Jag kommer ihåg när Sverige hade fullt med diverse bra hiphop-artister och nu har det förvandlats till något slags sätt för gängkriminella muslimer att tvätta pengar, ingen har någon som helst talang och allting låter likadant. Att de lyckas få ihop folk till en konsert är för mig helt otroligt, ungefär som när jag ser fjortonåriga blonda småbrudar stå och dansa på tiktok till hur man "tömmer kallen" i någon.

Det är bortom mitt förstånd hur man kan vara så obotligt kass men sålänge man är kriminell så är det tydligen populärt. Aldrig någonsin tidigare har det räckt som kriterium för att ägna sig åt artisteri men nu gör det uppenbart det. Du kan inte slå ihop alla de här muslimska miffonas talang och få ihop det till vad Ayo hade ens en gång, ännu mindre någon med ett mer respektabelt rykte. De hade fått klona tvåhundra somalier och araber för att göra en Dogge Doggelito idag.

Araber, afrikaner, och med vänstern som dragkrok, drar ner precis allting till deras nivå. Hur låg standaren blir på allting och hur litet "kultur" som de skapar förutom död och misär.
Senast redigerad av -GG 2025-05-31 kl. 08:58.
Citera
2025-05-31, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Jag förstår inte varför man lyfter upp en kriminell. Såg att aftonbladet intervjuade en massa svenska barn som var besvikna på att den blev inställd.
Vad är det som händer med Sverige och deras hyllande av kriminella invandrare. Vidrigt är det och ingen eftertänke på alla offer till kriminella. Folk som lever i rädsla och fått sina liv förstörda. Ingen empati finns till dom men alla kriminella ska lyftas fram som hjältar.

Precis just det varför gör man detta?

Först köpa in en gängkriminell som skall upp på scenen! Hur tänker de skall han vara mentor åt barnen?

Här borde några anställningar upphöra med snabb verkan.
Citera
2025-05-31, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Det är ett privat bolag. De gör som de vill. Men hade de haft ett "business mindset" så hade de varit mer mån om att säkra stöd från kommunen och dessutom bredda publiken. Hade varit smartare att boka Miriam Bryant eller Myra Malmberg eller Oskar Linnros eller som något tidigare år Zara Larsson. Bredare publik och därmed fetare vinst och stöd av kommunen.
De hade en bra plan att slå nytt publikrekord gissar jag men sedan blev det dum när kommunen backade ur att stödja

Peter C Ragnar Arkhult som är högsta höns bland arrangörerna och vanligast förekommande i pratet före angåeende denna riksnyhet till bokning är ordförande i fyra bolag och ledamot i fem till där flertalet har "brännbolliga" namn men rätt tam omsättning.

https://www.allabolag.se/befattnings...ult/-/10511268
Citera
2025-05-31, 09:05
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lashback
Han måste vara jävligt ful, eftersom att han bär mask. Eller spelar han Zoomalisk epadunk? Rid mej på en oskulds get.

Och brännboll, gillar babbeungar det?

Yasin bär inte mask, du blandar ihop honom med 1cuz som spelade på samma festival.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in