2025-05-29, 11:19
Medlem
SerManPrillans avatar
hej, har tagit fluoxetin i ungefär tre veckor nu mot depression o ångest. jag vet att det tar ett tag att fungera men asså, jag märker en stor skillnad, och inte på ett bra sätt

min aptit har försvunnit HELT så jag äter inte mycket alls längre, men jag går fortfarande upp i vikt? kan inte ha ätit mer än två gånger per dag under de här tre veckorna, och har behövt gå mycket, men min vikt gick från 49 till 51??? (jag är kort som fan så det är ganska normal, fyi )

min sexlust e också helt försvunnen och det är inte så viktig till mig men det känns ju jättekonstigt.

har börjat ticca sönder, typ varannan sekund rycker jag huvudet mot sidan eller så bankar jag på huvudet okontrollerbart, och DET GÖR ONT. kan inte räkna hur många gånger jag har skadat mig pga dem här

och det jobbigaste, depressionen och ångesten blev ännu värre!!! skönt. livlusten finns ej alls och jag kan inte vara i en sekund utan att en röst i huvet skriker "KILL YOURSELF". eller jo det har alltid varit så men läkaren sa fan att det kan lugna ner mig i stunden också?? asså hallååå???

är allt det här normala biverkningar eller blir jag bara galen?
Citera
2025-05-29, 11:29
Medlem
Gingers avatar
Det är fullständigt normala bieffekter.

Lär dig läsa bipacksedeln
Citera
2025-05-29, 11:57
Medlem
SerManPrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Det är fullständigt normala bieffekter.

Lär dig läsa bipacksedeln

jamen okej? :// har aldrig använt medicin innan dess undrade bara ju
Citera
2025-05-29, 12:38
Medlem
Om du har en röst som säger att du ska döda dig själv, så lider du inte av en depression, men däremot paranoid schizofreni
Citera
2025-05-29, 13:14
Medlem
litenbokstavs avatar
japp det låter som biverkningar från ssri rävgift
Citera
2025-05-29, 15:55
Medlem
Vänta ett tag och se om det vänder. Om det inte vänder så klipp efter 2 veckor till. Det är vanligt att sådan medicin gör det värre i början. Sexlusten kommer nog dessvärre inte bli bättre på sådan medicin så jag vet inte. Snacka med din läkare.
Citera
2025-05-29, 21:22
Medlem
Port-charlottes avatar
Det brukar ta 6-8 veckor för skiten att bli helt bra.det du känner är helt normalt hur sjukt det än låter
Citera
2025-05-30, 08:46
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Psykofarmaka är läkemedelsindustrins golden baby och hjälper enkom de allra svåraste fallen. Allt för många medicineras helt i onödan. Allt för många tror också på gud ske lov och tror att medicin skall hjälpa mot alla symptom och vanskligheter. När biverkningarna är värre än själva "sjukdomen", ja då vet man att något är helt galet...
Citera
2025-08-24, 10:51
Medlem
Har ätit fluxetin i 2 månader å märker ingen förbättring alls. Är uppe i 20mg. Nån som har liknande erfarenhet?
Har ätit esitalopram innan å den är ju grymt bra för mående men påverkar min vikt för mycket.
Testade bupropion och den blev jag lugn av men hade forfarande oro och ångest stundvis.
Kan man äta bupropion heltid och sen ta esitalopram vid behov?
Tips nån?
Citera
2025-08-24, 12:03
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Name...
Har ätit fluxetin i 2 månader å märker ingen förbättring alls. Är uppe i 20mg. Nån som har liknande erfarenhet?
Har ätit esitalopram innan å den är ju grymt bra för mående men påverkar min vikt för mycket.
Testade bupropion och den blev jag lugn av men hade forfarande oro och ångest stundvis.
Kan man äta bupropion heltid och sen ta esitalopram vid behov?
Tips nån?
Hur länge sedan höjning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in