2025-05-29, 10:02
Medlem
Så vad för krydda har dom jävla bögarna på burgerking på sina burgare? De grillar knappast sina burgare vilket alla vet om. Så hur smakar de grill?

Varför jag ej vill grilla är att svenskt väder suger och inte alltid tillåter att man njuter av att stå och grilla.

Vill steka den och få den att smaka grill. Så ni bögar som jobbat på burgerling eller ni som helt enkelt kan hemligheten. SVARA NU!
Citera
2025-05-29, 10:10
Avstängd
BK grillar sina burgare på ett löpande band, som rullar över öppna lågor från en typ av gasolgrill. Dom steker inte, det gör McD däremot

Köp ett grilljärn med räfflor, för att komma i närheten smakmässigt. En vanlig stekpanna grillar inte, den steker och koker om vartannat
Senast redigerad av BetterStories 2025-05-29 kl. 10:13.
Citera
2025-05-29, 10:12
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarBogar
Så vad för krydda har dom jävla bögarna på burgerking på sina burgare? De grillar knappast sina burgare vilket alla vet om. Så hur smakar de grill?

Varför jag ej vill grilla är att svenskt väder suger och inte alltid tillåter att man njuter av att stå och grilla.

Vill steka den och få den att smaka grill. Så ni bögar som jobbat på burgerling eller ni som helt enkelt kan hemligheten. SVARA NU!

De grillar visst sina burgare över öppen låga. De har konstruerat en egen typ av grill för det ändamålet.

Men misströsta icke, snart kommer värmeböljan.
Citera
2025-05-29, 10:18
Medlem
Köp dig en gasolflaska och "duscha" dina burgare utan att tända lågan, före och efter stekning.
Då får du den gasolsmaken du eftersträvar.
Citera
2025-05-29, 11:18
Medlem
holmiums avatar
Citat:

Du måste komma över samma kemikaliesörja med olika "smakförstärkare" etc som alla dom kommersiella hamburgarkedjornas produkter är impregnerade med
Citera
2025-05-29, 11:18
Medlem
ps870s avatar
När jag inte känner för att grilla burgare eller annat som egentligen borde grillas steker jag köttet och lägger det sedan i en bunke/ påse och använder en rökpistol. Rätt ofta blir det faktiskt bättre grillsmak än på någon av mina grillar.
Citera
2025-05-29, 12:20
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:

Kan ha att göra med att det är skitigt, äckligt på dessa ställen och att de låter frysta hamburgare stå i lådor lite varstans ?
Citera
2025-05-29, 13:11
Medlem
Burgerking rengör aldrig på galler lr halster därför hamburgare smakar extra
Citera
2025-05-29, 14:04
Medlem
Citat:

Grillas i en broiler. Sedan salt och peppar.
Citera
2025-05-29, 15:26
Medlem
Glostrups avatar
Gör en grillsås med ett par droppar liquid smoke och pensla på burgarna innan du steker dem, då kan du få en ganska skön grillsmak utan att använda öppen eld. Annars kan man grilla med lite olja som får fatta eld under grillningen, vilket kan ge en liknande effekt.
Citera
2025-05-29, 16:48
Medlem
Pensla på lite BBQ Sauce Smokey Hickory som en glaze när du steker burgaren, Santa Marias funkar helt ok.
Citera
2025-05-29, 17:33
Medlem
Bertillas avatar
Här på Reddit finns samma diskussion. Tipsen/Råden finns i länken nederst

Citat:
Burger King -- Smell and taste of BK Beef

I am reviving a discussion that was closed for some reason, posted about 7 months ago. As the title suggest, it was an inquiry into that charred smell and taste of the BK Beef. I have been doing some research into this, so thought I would revive the topic.

These are a few of the well-known theories people have surmised that create that unique char-taste of the Whopper;

https://www.reddit.com/r/TopSecretRe..._of_bk_beef_2/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in