• 1
  • 2
2025-05-28, 15:58
Medlem
Jag tror tidsbrist är absolut vanligast.

Så var det för mig iaf. I.kombination med att jag tappade intresset för forumet mer och mer.
Citera
2025-05-28, 18:33
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judospark
Det är inte jobbigt att modda, men det krävs ju tid.
Det blir som ett beroende (iallafall för mig).
Att låta sig bli påverkad av påhopp från folk man inte känner, ja då är man otroligt klen psykiskt.
Tidsbrist eller bara att man tröttnar tror jag.

Vet inte om mod här får betalt, men där jag va mod sist så fick jag jävligt bra betalt, minimum 4k euro i månaden, det skedde dock sällan, oftast fick jag 2-3k euro i veckan.

Så, får man inte betalt för att modda och bara gör det för statusen så kan jag inte tänka mig att man blir långvarig.
Pengar strömmar in utan att delas ut till de som hjälper till, då lessnar man väl tillslut.

Citat:
Ursprungligen postat av SmegmaFri
Ja, det är märkligt att moderatorer som är dom som sköter forumet tycks jobba gratis.

Att arbeta ideellt för något man tror på och samtidigt tycker är kul är inte direkt något ovanligt. Landet är fullt av föreningar och organisationer där det förekommer. Allt från vägföreningen på gatan där man bor och hamnklubben där man har sin båt till välgörenhetsorganisationer som arbetar för något som ligger en varmt om hjärtat.

Jag skulle inte ens vilja ha betalt för modererandet om jag mot förmodan skulle erbjudas detta. Då skulle det plötsligt förvandlas till ett arbete där jag förväntas leverera beroende på nivå av lön. Kanske t.o.m skulle skapa ett visst mått av ekonomiskt beroende där jag hänger mig kvar fast man inte har tid eller övertygelse men jag behöver pengarna. Så vill jag inte ha det.

Jag gör det här av fri vilja, som hobby och med övertygelsen att jag får vara med och främja fri debatt och yttrandefrihet.

Skulle jag sluta som moderator så är det förmodligen p.g.a tidsbrist. Ingen idé att moderera om man själv börjar känna man inte har tid eller ork. En hobby som man inte har tid med kan lätt bli ett dåligt samvete och då är det dags att hitta på nåt annat.
Citera
2025-05-28, 22:18
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Bara en fråga: varför har du inga skapade trådar i Avstängningar och bannlysningar? Det brukar väl alla gamla moderatorer ha?

Ingen amning, var en 15 år sedan jag var mod. Har dock minne av att jag hade några omröstningar men mitt forum var inte precis forumet där man behövde stänga av folk.
Citera
2025-05-28, 22:28
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Ingen amning, var en 15 år sedan jag var mod. Har dock minne av att jag hade några omröstningar men mitt forum var inte precis forumet där man behövde stänga av folk.

Ok, tack för svar. Det var så länge sedan så det kanske var ett annat system då helt enkelt.
Citera
2025-05-28, 22:28
Medlem
Knattarnas avatar
Finns det någon moderator som slutat i protest?
Citera
2025-06-01, 19:20
Medlem
zombie-nations avatar
Tycker man inte det är kul längre så slutar man väl. Vad spelar det för roll? Klart att tid spelar in med.

Det är vare sig tufft eller lätt att moderera, man kan ju inte ta åt sig om någon blir arg, och har man intresset så är det ju kul. Har endast modererat i mindre sammanhang än detta, och på forumen och chattarnas tid. Men för min del så har jag insett att jag inte ska moderera för andra, det skapar bara jobbigheter. Tillfrågad på flera ställen men säger nej. Man måste ju kunna uppföra sig om man modererar, skitjobbigt. Det är sann frihet att slippa moderera.
Citera
2025-06-01, 19:34
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Finns det någon moderator som slutat i protest?

Flera. Var massa roliga bråk i Outlaw förr i tiden.

Jag slutade pga tiden plus att det förstörde lite av glädjen av Flashback. När du kom hem från 9h på jobbet hade du minst 20 rapporter att hantera. Var det något kontroversiellt som skett kunde det var oändliga. Att skapa varningsomröstningar var rätt meckigt förr i tiden dessutom. Man fick lägga ett par timmar om dagen om man skulle göra jobbet bra. Fungerade inte när man blev sambo.

/mod för 15+ år sedan... annat konto.
Citera
2025-06-08, 17:38
Medlem
DoraFs avatar
Jag var moderator under en relativt kort tid för några år sedan. Det tog enormt mycket av min tid att moderera trådar och delta i forumets inre verksamhet. På många sätt var det roligt. Jag tycker ju att Flashback fyller en viktig funktion.
Utan att säga för mycket, så slutade jag som moderator på grund av att sånt som vanliga användare inte ser gjorde det omöjligt för mig att moderera forumet. Jag har fortsatt att skriva i forumet som vanlig användare. All heder till Admins och alla moderatorer som oförtrutet arbetar vidare 🌹.
Citera
2025-06-09, 23:50
Medlem
Dom tycker det är slutmoddat?!.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem