Citat:
Ursprungligen postat av
judospark
Det är inte jobbigt att modda, men det krävs ju tid.
Det blir som ett beroende (iallafall för mig).
Att låta sig bli påverkad av påhopp från folk man inte känner, ja då är man otroligt klen psykiskt.
Tidsbrist eller bara att man tröttnar tror jag.
Vet inte om mod här får betalt, men där jag va mod sist så fick jag jävligt bra betalt, minimum 4k euro i månaden, det skedde dock sällan, oftast fick jag 2-3k euro i veckan.
Så, får man inte betalt för att modda och bara gör det för statusen så kan jag inte tänka mig att man blir långvarig.
Pengar strömmar in utan att delas ut till de som hjälper till, då lessnar man väl tillslut.
Citat:
Ursprungligen postat av
SmegmaFri
Ja, det är märkligt att moderatorer som är dom som sköter forumet tycks jobba gratis.
Att arbeta ideellt för något man tror på och samtidigt tycker är kul är inte direkt något ovanligt. Landet är fullt av föreningar och organisationer där det förekommer. Allt från vägföreningen på gatan där man bor och hamnklubben där man har sin båt till välgörenhetsorganisationer som arbetar för något som ligger en varmt om hjärtat.
Jag skulle inte ens vilja ha betalt för modererandet om jag mot förmodan skulle erbjudas detta. Då skulle det plötsligt förvandlas till ett arbete där jag förväntas leverera beroende på nivå av lön. Kanske t.o.m skulle skapa ett visst mått av ekonomiskt beroende där jag hänger mig kvar fast man inte har tid eller övertygelse men jag behöver pengarna. Så vill jag inte ha det.
Jag gör det här av fri vilja, som hobby och med övertygelsen att jag får vara med och främja fri debatt och yttrandefrihet.
Skulle jag sluta som moderator så är det förmodligen p.g.a tidsbrist. Ingen idé att moderera om man själv börjar känna man inte har tid eller ork. En hobby som man inte har tid med kan lätt bli ett dåligt samvete och då är det dags att hitta på nåt annat.