• 1
  • 2
2025-05-28, 11:33
Medlem
Tjena. Jag har vapeat väldigt länge och ja kan inte få niko kick på något längre, asså inget alls cigg, vape, snus och inget fungerar. Men jag vill på samma gång inte sluta för jag är beroende. Man tänker så här ''Ja lägger bort vapen och spelar lite'' 10 minuter senare kommer det rök ur munnen och vapen i handen.
Citera
2025-05-28, 11:36
Medlem
Släng vapen om du vill sluta.
Citera
2025-05-28, 11:36
Medlem
Bassplays avatar
För det första. Det är inte rök, det är ånga.

Du behöver antingen göra dig av med den helt och hållet och inte köpa någon ny , eller ersätta ditt beroende med något annat. Snus skulle jag säga är bäst av alternativen då det inte ger lungproblem och cancer.
Citera
2025-05-28, 11:37
Medlem
mikkelbergs avatar
Det är du frågar om är alltså något starkare?
Du vill inte sluta men du är besviken på den uteblivna nikokicken?

I min bok är nikotin en riktig skurk, det är inte hasch som är inkörsporten, det är nikotinet. Man lär sig det sura belöningssystemet, tex Efter träningen ska jag ta mig en stor fet snus. Fasen måste ju ha en cigg till kaffet/ölen etc etc. Man är ovetandes ute på tunn is.
Försök att av-associera ditt spelande UTAN niktonet. Alltså, inte para ihop dem om du förstår vad jag menar. Ett substitut, tex tandpetare, kopp te, tuggummi etc.
Senast redigerad av mikkelberg 2025-05-28 kl. 11:44.
Citera
2025-05-28, 11:38
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elvinelvin
Tjena. Jag har vapeat väldigt länge och ja kan inte få niko kick på något längre, asså inget alls cigg, vape, snus och inget fungerar. Men jag vill på samma gång inte sluta för jag är beroende. Man tänker så här ''Ja lägger bort vapen och spelar lite'' 10 minuter senare kommer det rök ur munnen och vapen i handen.
Nikotinkicken är inget som kommer att bestå. Så fort du blivit fast så försvinner den. Sluta med skiten är mitt bästa råd till dig. Det gör dig bara sjuk.
Citera
2025-05-28, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Släng vapen om du vill sluta.
Jag kommer bli arg då och hämta den lika snabbt
Citera
2025-05-28, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay

Du behöver antingen göra dig av med den helt och hållet och inte köpa någon ny , eller ersätta ditt beroende med något annat. Snus skulle jag säga är bäst av alternativen då det inte ger lungproblem och cancer.
Jo men vapes är ju godare enligt mig och en vape kan ha 30 tn bloss och jag kan köpa den för 200 medans en dosa vitt snus kostar runt 40-50 kr
Citera
2025-05-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Nikotinkicken är inget som kommer att bestå. Så fort du blivit fast så försvinner den. Sluta med skiten är mitt bästa råd till dig. Det gör dig bara sjuk.
Du har rätt i det du säger men jag kan typ inte sluta
Citera
2025-05-28, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikkelberg
Det är du frågar om är alltså något starkare?
Du vill inte sluta men du är besviken på den uteblivna nikokicken?

I min bok är nikotin en riktig skurk, det är inte hasch som är inkörsporten, det är nikotinet. Man lär sig det sura belöningssystemet, tex Efter träningen ska jag ta mig en stor fet snus. Fasen måste ju ha en cigg till kaffet/ölen etc etc. Man är ovetandes ute på tunn is.
Försök att av-associera ditt spelande UTAN niktonet. Alltså, inte para ihop dem om du förstår vad jag menar. Ett substitut, tex tandpetare, kopp te, tuggummi etc.

Tuggumina funkar icke
Citera
2025-05-28, 11:45
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elvinelvin
Du har rätt i det du säger men jag kan typ inte sluta
Jag förstår att det känns så,men det kan du. Jag lovar.
Citera
2025-05-28, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Jag förstår att det känns så,men det kan du. Jag lovar.

Ähh kan sluta senare har faktiskt ingen vape nu då någon har stulit den så just nu snusar jag helwit
Citera
2025-05-28, 12:27
Medlem
datalogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Nej, det är det inte. Hade det varit ånga hade dina lungor bränts sönder på under sekunden. Det är aerosol och inget annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in