• 1
  • 2
2025-05-28, 00:26
Medlem
StoreSvartes avatar
En vän till mig (en riktig djurvän) bor i ett hyreshus och det snackas om att det finns råttor i förrådet. Nu vet jag inte vad dom ska göra för att åtgärda problemet. Kanske råttgift och råttfällor och det är extremt plågsamt och oetiskt.

Så min vän har börjat lämna mat och vatten åt råttorna inne i sin del av förrådet. Det är gjort på ett dolt sätt så att ingen kan se att någon matar råttorna (allt är under en kartong med hål i).

Förhoppningsvis kommer råttorna unvika gift och fällor nu när dom har både mat och vatten.

Vad anser ni om det här?
Citera
2025-05-28, 00:47
Medlem
Jättebra! Men ni borde köpa lite möbler åt råttjävlarna också så dom får det mysigt och hemtrevligt.
Citera
2025-05-28, 00:48
Medlem
Pripps0.0s avatar
Vi anser att det är fel, då råttor är ett skadedjur enligt våra premisser.

Samtidigt väcker du en fråga om vad råttors naturliga habitat är. Hade de funnits utan oss och vår slarviga livsstil?
Citera
2025-05-28, 00:52
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
En vän till mig (en riktig djurvän) bor i ett hyreshus och det snackas om att det finns råttor i förrådet. Nu vet jag inte vad dom ska göra för att åtgärda problemet. Kanske råttgift och råttfällor och det är extremt plågsamt och oetiskt.

Så min vän har börjat lämna mat och vatten åt råttorna inne i sin del av förrådet. Det är gjort på ett dolt sätt så att ingen kan se att någon matar råttorna (allt är under en kartong med hål i).

Förhoppningsvis kommer råttorna unvika gift och fällor nu när dom har både mat och vatten.

Vad anser ni om det här?
Har ni någon tanke med råttorna? Ska ni använda dom i någon gryta framöver?
Citera
2025-05-28, 00:54
Medlem
Att skämma bort råttorna i förrådet kommer leda till många flera råttor, vilka inte kommer att nöja sig att bo i förrådet, de kommer att tränga in till era bostäder.
Citera
2025-05-28, 01:47
Medlem
Citat:

Vad anser ni om det här?

Det är ett bra sätt att förbereda sig för sämre tider!

Själv försökte jag föda upp duvor på balkongen för att ha i nödfall och som husdjur men grannarna blev sura och jag fick städa bort dom, jättesorgligt...

Problemet är att alla uppskattar inte råttburgare eller duvlår/bröst, så till kriget eller Krisen kommer, kanske det inte uppskattas så mycket av andra.

Annars är det enkelt att avliva råttor i en hink med vippbräda och lite glykol...

Att råttor är smarta, ok men de lär gå helt bet mot anticimex!
Citera
2025-05-28, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Har ni någon tanke med råttorna? Ska ni använda dom i någon gryta framöver?

Det låter helt klart så...
Citera
2025-05-28, 02:02
Medlem
Av "etiska" skäl ringer man ANTICIMEX!

Inga råttor på våra gator, fy fan vad äckligt!

Din polare kommer bli uppäten av dem om han fortsätter...
Citera
2025-05-28, 02:46
Medlem
Smart, då kommer ni ha gott om råttkött när det blir riktigt skralt.
Citera
2025-05-28, 02:52
Medlem
anomaligns avatar
Citat:

Vad anser ni om det här?

Det tycker jag låter som ett okej handlande. Jag tror att folks bisarra hat/rädsla mot råttor beror på någon sorts instinkt som finns kvar sedan vi var jagare-samlare då närvaro av råttor kunde riskera stammens överlevnad.
Citera
2025-05-28, 03:03
Medlem
Sereenas avatar
Grannarna uppskattar troligtvis inte tandmärken och doften av råttavföring/piss på sakerna dom har i förråden, och skulle nån komma på polaren så sitter kontraktet tämligen löst.
Citera
2025-05-28, 04:39
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonlopp
Jättebra! Men ni borde köpa lite möbler åt råttjävlarna också så dom får det mysigt och hemtrevligt.

Ja låter som en bra idé, kanske även en schäslong och släppa ut en råtta befriad från någon psykologisk insytion så de vilda råttorna får möjlighet att gå i psykoanalys och bearbeta förtryckta upplevelser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in