• 1
  • 2
2025-05-27, 19:34
Medlem
ApanAbdullas avatar
https://www.tv4.se/artikel/5lb8LEEax...eker-med-elden

”Vad Vladimir Putin inte förstår är att om det inte vore för mig, skulle väldigt många dåliga saker redan ha drabbat Ryssland”, skriver Trump.

Jag är inte pro rysk men vad menar egentligen Trump skulle hända om det inte vore för honom?

Ryssland har vapen att skydda sig med om det hotar den Ryska nationens befolkning eller stat...

Jag menar kan någon förklara vad skulle ha hänt?

Mig personligen har EU iaf ingen chans mot Ryssland...
Citera
2025-05-27, 19:55
Medlem
franges avatar
Antagligen att Trump inte har hållit samma linje mot Ryssland som Biden-styret höll, med aktiva vapenleveranser till Ukraina ihop med embargon och sanktioner mot Moskva.

"Dåliga saker som drabbat Ryssland" hittills direkt fysiskt är ju Himars, ATACMS, Storm Shadow etc.

Man skulle ju kunna tänka sig att planen från Bidenstyret var att leverera fler och fler typer av långräckviddiga vapensystem och annat; JASSM, Tomahawk etc. men att då Trump satte stopp för det.
Senast redigerad av frange 2025-05-27 kl. 20:09.
Citera
2025-05-27, 20:15
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Antagligen att Trump inte har hållit samma linje mot Ryssland som Biden-styret höll, med aktiva vapenleveranser till Ukraina ihop med embargon och sanktioner mot Moskva.

"Dåliga saker som drabbat Ryssland" hittills direkt fysiskt är ju Himars, ATACMS, Storm Shadow etc.

Man skulle ju kunna tänka sig att planen från Bidenstyret var att leverera fler och fler typer av långräckviddiga vapensystem och annat; JASSM, Tomahawk etc. men att då Trump satte stopp för det.
Förstår dom inte att detta kan leda till massdöd 3e världskriget?
Citera
2025-05-27, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla

”Vad Vladimir Putin inte förstår är att om det inte vore för mig, skulle väldigt många dåliga saker redan ha drabbat Ryssland”, skriver Trump.

Jag är inte pro rysk men vad menar egentligen Trump skulle hända om det inte vore för honom?

Ryssland har vapen att skydda sig med om det hotar den Ryska nationens befolkning eller stat...

Varför tror du att Trump menar någonting alls? Numera säger han bara det han tänker på eller fantiserar om och det han säger betyder som regel inget eftersom han ändrar sig när han pratar med någon. Han är som en arg 5-åring med en bokstavskombination.
Citera
2025-05-27, 20:17
Medlem
franges avatar
Citat:
Samma patetiska ryss-kleggande som vi hört sedan dag 1 från moskoviterna, "buuuh skickar ni ett plåster till Ukraina blir det kärnvapenkrig buuuuuh"

Patetiska ryssjävlarna har förmodligen inte ens några fungerande kärnvapen - det är därför de gapar om kärnvapenkrig i parti och minut. Tomma ryssbögar skramlar mest.
Citera
2025-05-27, 20:18
Medlem
Citat:
Hade han förstått det, så skulle han inte ha startat krig mot Ukraina. Han är inte dum, men omges av ja-sägare, liksom alla diktatorer.
Citera
2025-05-27, 20:24
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:

Jag tycker Trump leker med elden. Snacka om att kasta sten i glashus.
Citera
2025-05-27, 20:39
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Varför tror du att Trump menar någonting alls? Numera säger han bara det han tänker på eller fantiserar om och det han säger betyder som regel inget eftersom han ändrar sig när han pratar med någon. Han är som en arg 5-åring med en bokstavskombination.
Han har ju gett grönt ljust för långdistans robotar den idioten
Citera
2025-05-27, 20:40
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Samma patetiska ryss-kleggande som vi hört sedan dag 1 från moskoviterna, "buuuh skickar ni ett plåster till Ukraina blir det kärnvapenkrig buuuuuh"

Patetiska ryssjävlarna har förmodligen inte ens några fungerande kärnvapen - det är därför de gapar om kärnvapenkrig i parti och minut. Tomma ryssbögar skramlar mest.
Jag vet inte min broder men tror inte Putin ljuger om sina kärnvapen. Personlig åsikt.
Citera
2025-05-27, 20:40
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetusSpiritus
Jag tycker Trump leker med elden. Snacka om att kasta sten i glashus.
Jag tycker också han leker med elden
Citera
2025-05-27, 20:44
Medlem
Citat:
Han har ju gett grönt ljust för långdistans robotar den idioten
Nu ja. Imorgon kan han ha ändrat sig och skäller ut Zelensky som vanligt. Om två dagar hatar han Putin och om tre dagar sänker han tullarna mot Kina och höjer dem mot Island. Om fyra dagar hoppar han av NATO, för att dagen efter med VERSALER skriva att Canada är ett äckligt land. Han är tyvärr dement.
Citera
2025-05-27, 20:45
Medlem
Citat:
Jag vet inte min broder men tror inte Putin ljuger om sina kärnvapen. Personlig åsikt.
Det Putin vet om sina kärnvapen är bara det hans ja-sägare säger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in