• 1
  • 2
2025-05-27, 17:58
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Jag personligen uppskattar reklam jättemycket. Men å andra sidan så forskar jag kring medial kommunikation, så det faller väl naturligt...

Vad är det ni andra stör er mest på? Att det tar upp så mycket tid? Att reklamerna är så dåligt producerade? Vad?
Stör mig mest på att reklam känns påtvingat, men jag förstår varför reklam finns och ser det som nödvändigt ont.
Citera
2025-05-29, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av design
Jag personligen uppskattar reklam jättemycket. Men å andra sidan så forskar jag kring medial kommunikation, så det faller väl naturligt...

Vad är det ni andra stör er mest på? Att det tar upp så mycket tid? Att reklamerna är så dåligt producerade? Vad?

Jag kan också titta på reklam med intresse ibland – det är som en minikortfilm och det är intressant att följa hur det är uppbyggt. Oftast är det välproducerat i mitt tycke, men senast i förrgår reagerade jag på en reklamfilm från Försvarsmakten om att de övar på att slå ut spaningsdrönare. Jag tyckte berättarrösten kändes lite tafflig i sammanhanget.

Dessvärre så stör jag mig på reklam när jag ska titta på film på tv. Det avbryter filmen och det är alldeles för många reklamsnuttar efter varandra. Det är en ny scen var tolfte sekund, typ. Min hjärna blir överbelastad av det snabba tempot och jag ”stänger” av och orkar inte ta in något förutom det mest basala. Jag förstår inte hur man kan sälja tv-reklamplats till när man visar film. Vem tittar på film på tv mera?

Jag tycker det är okej med att det visas en eller två reklamsnuttar före jag tittar på något på youtube.
Citera
2025-05-29, 20:11
Medlem
Landsbygdens avatar
Som du säger, det är bara irriterande. Folk som "jobbar" med reklam går inte heller att uppskatta och är alltid irriterande.
Citera
2025-06-02, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dust0r
Reklam för mej är något av det mest irriterande i all media jag konsumerar.
Oavsett vad för produkt jag ser i en reklam, ignorerar jag eller klickar bort om möjligt.
Nu kom Google ut med:
https://computersweden.se/article/39...kresultat.html

Kan detta verkligen stämma; eller är det nån typ av försvar de försöker bygga upp?
Jag förstår de som gör reklamen dock. Syns de, finns de.

Är det någon som uppskattar reklam här på FB?
Alltså förut, när man har tittade på tv liksom, så var det ju en grej med just roliga reklamfilmer. Men tråkig reklam, typ head and shoulders eller colgate är så jobbig. För fonder tycker jag reklam är ok
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in