Citat:
Ursprungligen postat av
design
Jag personligen uppskattar reklam jättemycket. Men å andra sidan så forskar jag kring medial kommunikation, så det faller väl naturligt...
Vad är det ni andra stör er mest på? Att det tar upp så mycket tid? Att reklamerna är så dåligt producerade? Vad?
Jag kan också titta på reklam med intresse ibland – det är som en minikortfilm och det är intressant att följa hur det är uppbyggt. Oftast är det välproducerat i mitt tycke, men senast i förrgår reagerade jag på en reklamfilm från Försvarsmakten om att de övar på att slå ut spaningsdrönare. Jag tyckte berättarrösten kändes lite tafflig i sammanhanget.
Dessvärre så stör jag mig på reklam när jag ska titta på film på tv. Det avbryter filmen och det är alldeles för många reklamsnuttar efter varandra. Det är en ny scen var tolfte sekund, typ. Min hjärna blir överbelastad av det snabba tempot och jag ”stänger” av och orkar inte ta in något förutom det mest basala. Jag förstår inte hur man kan sälja tv-reklamplats till när man visar film. Vem tittar på film på tv mera?
Jag tycker det är okej med att det visas en eller två reklamsnuttar före jag tittar på något på youtube.