2025-05-26, 22:31
Medlem
löls avatar
Hej,

Jag tänkte kolla om det finns någon som har tips på vegansk gott proteinpulver. Tänker att det ska drickas under dagen likt mellanmål?
Har blivit mer och mer laktos känslig med åren så jag kan inte röra vassepulver.
Senast redigerad av löl 2025-05-26 kl. 22:35.
Citera
2025-05-27, 15:49
Medlem
Använder Topformula Sport Vegeprotein 750 gr

Potatis, ärt och hampa protein. Inget tillsatt sötningsmedel.
Citera
2026-04-20, 22:12
Medlem
Kent-Hassans avatar
Bumpar tråden lite. Klickade hem en 1.6kg burk med "Vegan Muscle Protein Chocolate Cookie" från chained nutrition för ett tag sedan, vilket är i särklass det godaste veganska proteinpulvret jag har testat.
Nu är jag ute efter nytt pulver, några nya tips? Har testat star nutritions pulver, ingen höjdare.
Citera
2026-05-04, 10:15
Medlem
Jag använder GAAM och är helnöjd. Men som vanligt gäller det att blanda med sojadryck eller liknande, för mig har veganskt proteinpulver en skarp bismak som framträder när jag blaskar ut det med bara vatten.
Citera
2026-05-24, 15:30
Medlem
Gaam en del aminospiking i det väl? Finns bättre alternariv.
Citera
2026-05-24, 17:55
Medlem
baradumheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmili
Gaam en del aminospiking i det väl? Finns bättre alternariv.
Hoppas inte det, innehåller runt 70 g protein per 100 g. Dom aminosyror det är flest av är inte heller några billiga, man trycker väl in lysin och andra aminosyror som är billiga och söta när man spikar det?
Citera
2026-06-05, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Hej,

Jag tänkte kolla om det finns någon som har tips på vegansk gott proteinpulver. Tänker att det ska drickas under dagen likt mellanmål?
Har blivit mer och mer laktos känslig med åren så jag kan inte röra vassepulver.

Ät mat istället. Proteinpulver är en av träningsvärldens största scams.
Citera
2026-06-05, 23:32
Medlem
Har bytt till Viterna Jordgubb. Otroligt gott med vaniljsojadryck, frusna jordgubbar och banan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in