2025-05-27, 05:54
Medlem
dude2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Britterna är fan mer pk än vi är ja det låter otroligt tro inte ett ord de skriver.

Precis. Med tanke på hur det blev efter Southport morden så är nog media beredda att skriva vadsomhelst bara för att lägga locket på.. Nåja, vi får se.
Citera
2025-05-27, 05:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
Det är nog bara vita.. är jag helt säker på. Passar fint i deras agenda när en vit man är skyldig och då är det okej enligt dem.

Litar inte på något förräns bild kommer ut!

Precis. Ska bli intressant när mer information kommer om mannen. Jag har sett videon där han kör över massa folk och det ser medvetet ut men bilen stannar till slut och omringas av folk.
Citera
2025-05-27, 05:58
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Oavsett så tycker jag den sammantagna bilden av händelsen pekar på att

1. Föraren försökte följa efter ambulansen för att komma fram. Detta kanske inte är tillåtet, och kanske uppförde sig föraren dessutom vårdslöst på något annat vis (oklart hur).

2. Fulla britter i folkmassa flippar av någon av anledningarna ovan. Eller så gör de något mot bilisten helt oprovocerat, och sen eskaleras situationen pga ordväxling osv.

3. Fulla britter attackerar bilen.

4. Föraren backar till slut med flit på full britt för att få denna att sluta göra åverkan på bilen. Föraren försöker sedan komma undan eftersom typ 100 pers aktivt börjar demolera bilen.

5. Bilen försöker först knuffa undan folk i massan framför den. Sedan svänger bilen av en smula och in i den tätaste delen av folkmassan, vilket jag tycker ser ut som ett misstag snarare än med flit. Föraren kanske tappade kontroll över bilen för att han var stressad och slant med händerna, eller för att någon skada gjorts på bilen så att styrningen inte funkade som den skulle. Bilen saktar in i princip omgående, och svänger ut ur massan igen för att inte köra på mer folk. Den stannar dessutom strax efteråt, vilket jag tycker ser ut som att bilisten ser att det ligger folk framför den och han vill inte köra över dem. Finns även vittnesmål om att bilisten tutat för att få folk att flytta sig.

Så det mesta pekar på att en mindre begåvad förare kommit i kontakt med mindre begåvade fotbollsfans, med katastrofala resultat. Sensmoral: Kör inte i centrum under ett stormöte, och låt aldrig dina barn titta på fotboll.
Det är nog en ganska bra förklaring. Ser inte ut som föraren ville skada så många, utan det var mest i panik.
Citera
2025-05-27, 06:19
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Här verkar vara en fil från innan han kör in i folkmassan.

https://x.com/TheGriftReport/status/1927101323721187486

Flera bilar där vilket får mig att tro att det kanske handlar om en icke-avspärrad sidogata.

Alternativt att det rör sig om bilar som varit parkerade men fulla drägg har börjat sparka på dem. Ägarna vill få bort bilarna, slutar i detta.

Bilen framför är också igång men rör sig inte i videosnutten.
Citera
2025-05-27, 06:22
Medlem
Organspenats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Bilföraren ser ut som en arab på videon här

https://m.youtube.com/shorts/pD4CapJo3Vs

Går ju inte att se ett skit med den potatiskvaliteten på klippet.
Citera
2025-05-27, 06:44
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Flera bilar där vilket får mig att tro att det kanske handlar om en icke-avspärrad sidogata.

Alternativt att det rör sig om bilar som varit parkerade men fulla drägg har börjat sparka på dem. Ägarna vill få bort bilarna, slutar i detta.

Bilen framför är också igång men rör sig inte i videosnutten.

Det framkom i Sky News livesändning sent igår att det skedde precis när polisen började öppna avspärrningar och flytta undan kravallstaket. Paraden var över. Det var så bilen kunde komma in på paradgatan.
Citera
2025-05-27, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Många konstiga händelser med bilar nu
Fjärrstyrda?

Exakt min tanke. Skrämmande! 😳
Citera
2025-05-27, 06:55
Medlem
dude2ks avatar
Hmm, säkert en massa rykten och spekulationer därute om föraren.

Ingen trovärdig källa men:

https://x.com/AnahatSagar/status/1927097533563617521
Citera
2025-05-27, 07:10
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
https://www.sydsvenskan.se/2025-05-2...ol-man-gripen/

Tja, jag läste det i Sydsvenskan, men så mycket ljuger inte ens Sydsvenskan. Det skulle ju vara helt fruktansvärt pinsamt för dem om de avslöjades med att försöka tysta ner ett islamistiskt terrordåd.

Man kan ju möjligen, möjligen tänka sig att den brittiska polisen ljuger, men det tror jag inte heller. Så det var en vit brittisk man som körde in i folkmassan.

Varför? Han ville helt enkelt skada och döda folk? Såna finns det. Eller han var sjuk på något sätt? Knäpp i huvudet kanske?

Det får väl visa sig.

Det var viktigt att gå ut med hudfärg den här gången.
Citera
2025-05-27, 07:12
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul

Ja, det visar inte minst kommentarerna i denna tråd. Bra agerat från polis och myndigheter i Liverpool.
Citera
2025-05-27, 07:29
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Med tanke på all rasistisk desinformation som sprids vid sådana här händelser och som uppviglar till hat och våld mot människor med utländsk bakgrund så är det nödvändigt för att skydda dessa.
Citera
2025-05-27, 07:42
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, det visar inte minst kommentarerna i denna tråd. Bra agerat från polis och myndigheter i Liverpool.

Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Med tanke på all rasistisk desinformation som sprids vid sådana här händelser och som uppviglar till hat och våld mot människor med utländsk bakgrund så är det nödvändigt för att skydda dessa.

Haha mm eller hur. Men varje gång de inte går ut med hudfärg så vet man vad de undanhåller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in