2006-08-30, 00:27
Medlem
Ska ut med jobbet nu i september och äta, men frågan jag ställer mig själv är... vi ska träffas upp på jobbet innan vi går ut, ja på värdhuset där vi alla jobbar, vi kommer bli ca 15 st och vi är ett ganska livligt gäng men frågan är vad vi ska
göra av de 2 timmar vi tänkt vara där.
Jag är sugen på någon lek. något enkelt,
Ja, något man kan skratta och ha kul kring.
Någon som har något tips?

Vad brukar ni göra innan man ska iväg på mer festligheter?

Tacksam för svar
Mvh Thomas

(osäker vad jag skulle lägga denna post. rätta ifall jag har hamnat fel.)
Citera
2006-08-30, 05:59
Medlem
En fruktpizzas avatar
Receptet på en trevlig kväll med en femton stycken glada...

Citat:
Ursprungligen postat av Master_of_mind
Ska ut med jobbet nu i september och äta, men frågan jag ställer mig själv är... vi ska träffas upp på jobbet innan vi går ut, ja på värdhuset där vi alla jobbar, vi kommer bli ca 15 st och vi är ett ganska livligt gäng men frågan är vad vi ska
göra av de 2 timmar vi tänkt vara där.
Jag är sugen på någon lek. något enkelt,
Ja, något man kan skratta och ha kul kring.
Någon som har något tips? Tacksam för svar

I vilken stad skall ni gå ut? Är det i Göteborg så är ju ett besök på Liseberg givet med en hård femkamp! Innan detta kan ni ju ta ett bubbelbad uppe på "CitySpa" - Panorama Hotel. De har en fin avdelning med ett utomhusbubbelbad där det är riktigt nice att sitta ett gott gäng och bara sänka några iskalla Lapin Kulta innan femkampen 1000 meter bort väntar... Och Liseberg har flera olika restauranger med bra mat i alla prislägen! Om ni inte fick nog av detta, så ligger ju Avenyn inte långt borta...

PS. Tog mig friheten att "välja" stad...

Lycka till!
Citera
2006-08-30, 17:50
Medlem
Fruktpizza, jag tror du missförstod frågan, frågan jag ställer är vad för skoj man kan göra innan, vi hade då inte tänkte sticka till något ställe utan ta tillvara på det utrymme vi har på vår arbetsplats, gärna inomhus aktivitet då detta är vid 17 tiden och det kanske är lite kyligt.

Ingen som vet någon lek elr annat skoj som ni gjort på företagsfester elr liknande?
Citera
2006-09-01, 06:26
Medlem
En fruktpizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master_of_mind
Fruktpizza, jag tror du missförstod frågan, frågan jag ställer är vad för skoj man kan göra innan, vi hade då inte tänkte sticka till något ställe utan ta tillvara på det utrymme vi har på vår arbetsplats, gärna inomhus aktivitet då detta är vid 17 tiden och det kanske är lite kyligt.

Ingen som vet någon lek elr annat skoj som ni gjort på företagsfester elr liknande?

Okej... Mina ögon ville inte läsa ordentligt... Men, EN grej som kan bli kul och ganska opretentiöst är att ha en frågesport med "knepiga" priser. Fixa ett egenhändigt ihopsatt "Trivial Persuit" där frågorna är unika för företaget. Priserna kan vara vad som helst. Sammanställ olika lag - teambonding - och instifta till exempel olika priser i grenarna: "Ivrigaste argumenationen", "Märkligaste motiveringen" och så vidare. Låt alla få ta plats i samtalet! Och är också det några rusdrycker med i sammanhanget, så är detta en given succé! Eller om ni vill ha olika lekar med "ägg-på-sked-i-munnen-promenader", eller "Snabbast genom matsalen med fasttejpade vrister", så kan det också vara en uppskattad sysselsättning på en personalskiva! OBS! Glöm inte priserna! Mycket viktigt!

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in