Citat:
Ursprungligen postat av
Sunimod
Att det kommer gå åt skogen för Volvo Cars är rätt klart när vi har en galning i USA som ska lösa sina problem med jättetullar. Det tillverkas enbart några få modeller av Volvo i USA. Exporten från Sverige kommer störtdyka
Det hade faktiskt varit riktigt roligt om Trumps tullar hade knäckt den svenska stoltheten Volvo, som straff för all TDS som sprids från Sverige.
Jag har ingen egen häst i loppet så jag struntar i både Sverige och Volvo. Att tretusen värdelösa pappersvändare får gå hem och invänta kronofogden rör mig inte i ryggen. Samhället förändras och det kommer alltid att innebära att vissa offras för att andra ska kunna spira. Nu är det meningslösa mellannivåjobb som ligger för yxan. Nästa gång kommer det att vara sådana jobb som AI ersatt. Så är det. Det är inget nytt. Segelfartygen ersattes en gång i tiden av ångfartyg och då behövdes färre sjömän och sjömän av en annan typ. Det var naturligtvis dåligt för segelmakare och riggare men utveckling går inte att stoppa. Bara att börja om med något annat eller att snara upp tvättlinan i källaren. Fritt val.