• 1
  • 2
2025-05-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Vad menar du? Att Polisen är ansvarig för mordet?
Att Polisen är ansvarig för att en SD-politiker använder kriminella för att dra in skulder?

Läs fupen om mordet!
I fupen finns ett brev från mordoffret och även Eriks anmälan om utpressningen så ser du själv vilken situation Erik satt i!
När Hells Angels låg bakom utpressningen är det väl inte konstigt han frågar en anställd vad detta är som när även han var medlem i Hells Angels!
Ta reda på bakgrunds fakta innan ni dömer!
Men läs fupen, finns här på fb och döm sen!

OCH Fråga dig själv efter att du läst den hur du hade gjort i den situationen han satt i!
Citera
2025-05-27, 23:00
Medlem
Jag sympatiserar själv i stor utsträckning med SD, men måste säga att detta är för j-a dåligt, både av partiet och av de enskilda SD-politiker som har samröre med kriminella mc-gäng.

De enskilda politikerna måste givetvis fatta att de måste bryta eventuella kompisrelationer med folk i den kriminella mc-miljön om de vill vara politiskt aktiva. (Och nej, att säga "jag har inte sett dem begå brott" är inte en giltig ursäkt.) Och partiet måste bli bättre på att kolla upp de personer som väljs till olika poster. Tidigare handlade det i huvudsak om att få bort personer med kopplingar till nazist-/vit makt-rörelsen. Nu handlar det även om att se till så att personer med kopplingar till gängkriminalitet inte finns bland SD:s representanter.
Citera
2025-05-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Läs fupen om mordet!
I fupen finns ett brev från mordoffret och även Eriks anmälan om utpressningen så ser du själv vilken situation Erik satt i!
När Hells Angels låg bakom utpressningen är det väl inte konstigt han frågar en anställd vad detta är som när även han var medlem i Hells Angels!

OCH Fråga dig själv efter att du läst den hur du hade gjort i den situationen han satt i!

Vill du länka fupen?
Citera
2025-05-28, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ponyloverr
Vill du länka fupen?

Den ligger i tråden om Linus Berg
Fupen är på 4000 sidor och Eriks polisanmälan mot utpressarna ligger som ett pm
Citera
2025-05-30, 17:49
Medlem
SD-politikern Erik Vessby med ansvar för demokrati-, barn- och ungdomsfrågor i Vänersborgs kommun gick till Hells Angels för att få hjälp med en påstådd skuld.
Det blev, enligt polisen, upprinnelsen till ett av de senaste årens mest uppmärksammade gangstermord.
Nu kan Expressen avslöja SD-politikerns dubbelliv och mångåriga relation med Hells Angels och Comanches ledare i Västsverige.
– Jag har aldrig varit med om att de har gjort något brottsligt när jag har varit med, säger Erik Vessby.

Det är så intressant att just sverigedemokrater håller på med maffiametoder och ekobrott när det enda de pratar om är invandrare som begår brott 😂
Citera
2025-05-30, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Läs fupen om mordet!

För det första skulle jag aldrig gett mig in i den världen och haft fastigheter, bilar och motorcyklar ihop med dömda brottslingar som är skyldiga staten pengar. EW står alltså som ägare på fordon som utmätta kör: Motorcykeln köptes av Erik Vessby tre månader före mc-samlingen. Den ställdes på för trafik först samma dag som mc-samlingen och har därefter körts av Joakim Persson som gängledarens egen.
Erik Vessbys relation till Joakim Persson sträcker sig mer än 15 år tillbaka i tiden. Han driver en liten byggfirma och under flera år har Joakim Persson arbetat i firman, med ansvar för bland annat personal och bemanning. På bolagets hemsida står Erik Vessby och Joakim Persson som bolagets enda kontaktpersoner.

För det andra skulle jag inte vända mig till HA för att driva in en påstådd skuld.

För det tredje skulle jag inte ta jobb som politiker och sko mig på skattepengar när jag uppenbarligen sysslar med maffiametoder på fritiden.
Citera
2025-05-30, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Jag sympatiserar själv i stor utsträckning med SD, men måste säga att detta är för j-a dåligt, både av partiet och av de enskilda SD-politiker som har samröre med kriminella mc-gäng.

De enskilda politikerna måste givetvis fatta att de måste bryta eventuella kompisrelationer med folk i den kriminella mc-miljön om de vill vara politiskt aktiva. (Och nej, att säga "jag har inte sett dem begå brott" är inte en giltig ursäkt.) Och partiet måste bli bättre på att kolla upp de personer som väljs till olika poster. Tidigare handlade det i huvudsak om att få bort personer med kopplingar till nazist-/vit makt-rörelsen. Nu handlar det även om att se till så att personer med kopplingar till gängkriminalitet inte finns bland SD:s representanter.

Om partiledaren bjuder in MC-toppar till sina privata fester och bröllop så sänder det en tydlig signal om vad som är ok att göra.

Det är inte enskilda individer, annars kan vi säga samma om gängkriminalitet. Det pr enskilda individer också.
Citera
2025-05-30, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
För det första skulle jag aldrig gett mig in i den världen och haft fastigheter, bilar och motorcyklar ihop med dömda brottslingar som är skyldiga staten pengar. EW står alltså som ägare på fordon som utmätta kör: Motorcykeln köptes av Erik Vessby tre månader före mc-samlingen. Den ställdes på för trafik först samma dag som mc-samlingen och har därefter körts av Joakim Persson som gängledarens egen.
Erik Vessbys relation till Joakim Persson sträcker sig mer än 15 år tillbaka i tiden. Han driver en liten byggfirma och under flera år har Joakim Persson arbetat i firman, med ansvar för bland annat personal och bemanning. På bolagets hemsida står Erik Vessby och Joakim Persson som bolagets enda kontaktpersoner.

För det andra skulle jag inte vända mig till HA för att driva in en påstådd skuld.

För det tredje skulle jag inte ta jobb som politiker och sko mig på skattepengar när jag uppenbarligen sysslar med maffiametoder på fritiden.

Det var inte Erik som skulle driva in en skuld!

Han var den som blev utpressad och hotad!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in