2025-05-26, 12:41
Bannlyst
Varför sprack skärmen på min iPad med ett krasande ljud bara för att jag tog i den?
Är det så dålig kvalitet på materialet?
2025-05-26, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CodexGigas
Varför sprack skärmen på min iPad med ett krasande ljud bara för att jag tog i den?
Är det så dålig kvalitet på materialet?

Lyfte du upp den från ett av hörnen?
2025-05-26, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJ86
Lyfte du upp den från ett av hörnen?
Lyfte uppe vid kameran
2025-05-26, 12:49
Medlem
Hur ska vi veta det? Modell och bild? Har du tappat den i golvet ett antal gånger så är det inte ovanligt att det sker.
2025-05-26, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Hur ska vi veta det? Modell och bild? Har du tappat den i golvet ett antal gånger så är det inte ovanligt att det sker.
Du skulle ha hört det krasande ljudet, lät som att bita i en sockerbit.
2025-05-26, 15:23
Medlem
Citat:
Du skulle ha hört det krasande ljudet, lät som att bita i en sockerbit.

Och du tyckte det var viktigare att beskriva ljudet än att svara på de frågor som ställdes i inlägget du besvarade….?

Det är inte normalt att skärmen spricker av det du beskriver, utan generellt sett mycket svårt att knäcka skärmen/glaset det viset, om det inte redan kan finnas en skada/sprickbildning som uppstått tidigare, det kan räcka med nåt så litet att man inte så lätt ser det eller tänker på det.
2025-05-26, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och du tyckte det var viktigare att beskriva ljudet än att svara på de frågor som ställdes i inlägget du besvarade….?

Det är inte normalt att skärmen spricker av det du beskriver, utan generellt sett mycket svårt att knäcka skärmen/glaset det viset, om det inte redan kan finnas en skada/sprickbildning som uppstått tidigare, det kan räcka med nåt så litet att man inte så lätt ser det eller tänker på det.
Kan va att Apple använder billigare plast och därför sprack det.
2025-05-26, 15:39
Medlem
Citat:
Kan va att Apple använder billigare plast och därför sprack det.

Apple har aldrig någonsin haft plast i skärmen, eller i stommen på iPad, aluminium och Cornings Gorillaglas.

Det börjar lukta lite trollskt….
2025-05-26, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Apple har aldrig någonsin haft plast i skärmen, eller i stommen på iPad, aluminium och Cornings Gorillaglas.

Det börjar lukta lite trollskt….
Det är ett hål och sprickor i skärmen, är du dum i huvudet?
2025-05-26, 15:47
Medlem
Vad har din fråga med macOS att göra?
2025-05-26, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kirunabengt
Vad har din fråga med macOS att göra?
Alla Incels har hittat hit …
2025-05-26, 17:21
Medlem
Citat:
Det är ett hål och sprickor i skärmen, är du dum i huvudet?

Det har fortfarande aldrig varit plast i skärmen eller stommen på någon iPad.

Om skärmen gått sönder så kan det vara sprickor etc i den ja. Vad är det för konstigt med det…?

Varför skärmen spruckit är svårt att sia om då du inte ger nästan någon seriös info alls, mer än att du lyfte den genom att greppa vid kameran. Men ja, skärmar kan spricka, och jag har förklarat varför.

När ska du ge oss ditt första seriösa inlägg och svar i tråden….? Hittills har du ju i princip bara citerat nåt och babblat om nåt annat än det du citerat….
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in