• 9
  • 10
2025-05-27, 19:51
Avstngd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Det r 71 lk om dagen i genomsnitt. Till och med snabbmatkedjor kan komma upp i 71 lk om dagen. Men, eftersom att jag till skillnad frn dig inte r ett orligt troll, s ska jag medge att jag sg frut att fretaget sysslar med annan verksamhet utver restaurang. S siffrorna gller inte enbart frsljning av pizza.

Vad jag dock inte frstr r varfr du har s svrt fr siffror och trollar som du gr. TS talade om en pizza var fjrde minut. Du r inne p per 1 minut. De omstter 23 millar, inte 26. Det r lngt ifrn omjligt att Campino har 18 fastanstllda utan annan personal. Bara fr att det finns restauranger med annat upplgg s betyder inte det att Campino inte kan ha sitt eget upplgg. Eftersom att du inte verkar frst hur en restaurang fungerar och du dessutom verkar sakna grundlggande lsfrstelse visat genom din tendens att hitta p helt nya siffror s frstr jag inte varfr du beter dig som du gr. Antagligen bara tramsar du. Hur r det ens givande fr dig?

Jag har jobbat 7 r i servicebox s nej pizzerior i Halland omstter inte 71000 om dagen varje dag nr vi pratar om sommarstder, igen d s svamlar du helt utan erfarenhet. Du framstr faktiskt som komplett efterbliven eller s sljer du massor av knark och har drmed en klar agenda i trden.

Du r verkligen efterbliven. 60 pizzor i timmen blir vad? En pizza i minuten. Har dom 10 st ugnar? Svar nej. 60 pizzor i timmen som snitt hela jvla ret, en stendd tisdag i mitten av november tex, det har aldrig hnt och kommer aldrig att hnda i lilla Varberg och s jvla enkelt r det med den saken.

Bara som jmfrelse s omstter den enormt mycket strre och populrare pizzerian Lilla Napoli i Falkenberg som vunnit pris efter pris fr sina pizzor 9 miljoner om ret. Dom r s populra att man fr boka deg, det har aldrig hnt fr Campino. S fortstt svamla lilla valpen.
Citera
2025-05-27, 20:59
Medlem
Nn som har ngra bra jmfrelseobjekt, populra pizzerior i sommarstder? Har kollat p en del stllen i Stockholm och Gteborg, och de flesta har inte 25 miljoner i omsttning trots utmrkta adresser, lngre ppettider och mer omfattande menyer ("pasta och pizza").
Citera
2025-05-27, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Sg att Pizzeria Campino i Varberg omstter 26,3 miljoner om ret.

https://alltommat.expressen.se/artik...ika-pizzerior/

Kan det verkligen stmma?

Om vi betnker att en pizza kostar 200kr s sljs det allts 131500 pizzor per r.
Det ger 360 pizzor per dygn, dvs 15 pizzor i timmen, dygnet runt hela ret.

Tycker det lter lite verdrivet i en kommun (ttorten ca 38000) med ca 70000 invnare (iofs med den siffran s blir det tv pizzor per person och r)

Respekt, nd.. 1 pizza var 4:e minut 24/7/365

Gissar ven att detta inte r den enda pizzerian i Varberg.

Hur kommer det sig att Varberg r s pizzatokiga?

Luktar pengatvtt.
Citera
2025-05-27, 22:41
Medlem
tit p Campino mnga gnger, alltid sjuk k p sommrarna. Dyra priser absolut men stans bsta kebabss utan tvekan. Det r samma personal som jobbat dr ialla r.
Citera
2025-05-28, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt

Du r verkligen efterbliven. 60 pizzor i timmen blir vad? En pizza i minuten. Har dom 10 st ugnar? Svar nej. 60 pizzor i timmen som snitt hela jvla ret, en stendd tisdag i mitten av november tex, det har aldrig hnt och kommer aldrig att hnda i lilla Varberg och s jvla enkelt r det med den saken.

Nr man r dr s ser de ut som att de har minst 2 ugnar med plats fr minst 8 pizzor styck. Sen rullar, tallrikar och deras plocksallad finns ju ocks.

Servicebox. Du hmtar allts kontanter? Och fr drmed full insyn i dagsfrsljningen menar du? Ser du all frsljning nr du hmtar kontanter? Dvs det som sker genom kort och swish? 71 lk om dagen kan du komma upp till p stllen som donken....
Citera
2025-05-28, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Nr man r dr s ser de ut som att de har minst 2 ugnar med plats fr minst 8 pizzor styck. Sen rullar, tallrikar och deras plocksallad finns ju ocks.

Servicebox. Du hmtar allts kontanter? Och fr drmed full insyn i dagsfrsljningen menar du? Ser du all frsljning nr du hmtar kontanter? Dvs det som sker genom kort och swish? 71 lk om dagen kan du komma upp till p stllen som donken....

Varfr jmfra om vrldens strsta restaurangkedja med strategiskt placerade restauranger kommer upp till 71k om dagen?

Ska kolla upp vad McDonalds i Varberg omstter.

Saken r, om du rknar vidare, att 71000kr fr en pizzeria i sommarstaden Varberg med 70000 invnare i storkommunen ska slja en pizza (berknat pris 200 s inkl sallad och dryck fr p menyn r den dyraste 160kr) var fjrde minut DYGNET runt (allts bortrknat vilka ppettider de har) ret runt.

Stmmer det s r de vrda all respekt och som de sger sjlva "vi r bra p kebab", s ska jag fan sjlv ka ner dit i sommar. Pizzeriorna motsvarighet till Michelinguiden.
Citera
2025-05-28, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riggaren
tit p Campino mnga gnger, alltid sjuk k p sommrarna. Dyra priser absolut men stans bsta kebabss utan tvekan. Det r samma personal som jobbat dr ialla r.

Dyra? 160 r den dyraste pizzan p menyn.
Citera
2025-05-28, 19:11
Medlem
Citat:
Dyra? 160 r den dyraste pizzan p menyn.

Allt r relativt, r van vid Malm priser som r klart lgre.
Citera
2025-05-29, 01:30
Medlem
Citat:
Varfr jmfra om vrldens strsta restaurangkedja med strategiskt placerade restauranger kommer upp till 71k om dagen?

De e franchise. Som vilken lokal restaurang som helst, fast med hftig logga och trkiga produkter.

Citat:
Ska kolla upp vad McDonalds i Varberg omstter.

Gr du s. Jag har jobbat p bl.a donken en gng i tiden. Att slja fr 70 tusen p en dag r inte lngskt.

Citat:

Saken r, om du rknar vidare, att 71000kr fr en pizzeria i sommarstaden Varberg med 70000 invnare i storkommunen ska slja en pizza (berknat pris 200 s inkl sallad och dryck fr p menyn r den dyraste 160kr) var fjrde minut DYGNET runt (allts bortrknat vilka ppettider de har) ret runt.

Nu gr campino annat s dessa 23 mille r inte bara pizza. Siffran 71 000 kan du enkelt frhlla dig till genom att det r 355 bestllningar 200 kr. Att ha 200 bestllningar en lunch under hgssongen r inte omjligt. Kvllen ltt 100 st. D r det 55 str bestllningar/avhmtning.

Citat:

Stmmer det s r de vrda all respekt och som de sger sjlva "vi r bra p kebab", s ska jag fan sjlv ka ner dit i sommar. Pizzeriorna motsvarighet till Michelinguiden.

Nja. Sifftan gllde inte enbart pizza. Jag tycker vldigt mycket om deras kebab och framfrallt kebabss. Jag brukar bestlla deras kebabtallrik med stark ss. Jag tycker inte att du ska behva beska Varberg enbart fr Campino. Men r du i Varberg i annat rende s kan jag absolut rekommemdera stllet.
Citera
2025-05-30, 01:32
Medlem
Adelaides avatar
Det skulle innebra att de fr in 2 miljoner i mnaden ret runt. I lilla Varberg dessutom? Hgst otroligt.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in