Ni som sitter, får ni ont i coccyx ganska direkt? Inom 5 min börjar jag få jag ont ,och måste resa mig . Smärtan sitter i nån minut. Om jag sitter längre gör det riktigt ont, och tex sitta på tåg är tortyr. Det gör extremt ont att resa sig upp med. Jag har köpt mem foam sittkudde, det hjälper lite. Jag väger 90 på 186 så det är inte så att jag inte har nått fett som dämpar. Ska det vara såhär?
Då jag haft cancer 2 gånger (non hodgkins där pelvis möter benet och binjurebarkacancer) är jag lite orolig för att nåt spridit sig. Jag tar petscans var 6 månad men jag är osäker på ok den sträcker sig så långt ner. Jag tar blodprov med,skulle det visa sig på det? Jag ska ta upp det nästa gång jag pratar med onkologen.
Det har varit såhär i flera år men inte alltid,så det måste ha hlkommit inom de senaste 5-10 åren
Hmm,ok vilken typ av smärta skuke du säga? Ibs är väl mer tarmrelaterat? Är det kroniskt eller bara när du sitter?
Jag sitter stort sett hela dagen. Antigen vid datorn eller toan. Vet inte hur jag ska säga men utspridd. Får otrolig smärta när jag försöker göra situps.
Jag sitter stort sett hela dagen. Antigen vid datorn eller toan. Vet inte hur jag ska säga men utspridd. Får otrolig smärta när jag försöker göra situps.
Min smärta kãnns som att den aitter i skelettet,i själva coccyx och är väldigt centred
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!