Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Tror det finns ett enormt uppdämt behov för ocensurerad komik där det skrattas åt etniciteter m.m. Det är vad människor i allmänhet tycker är på riktigt roligt, men få vågar stå upp för det.
Leonarda kan bli hur stor som helst så länge hon vågar stå upp emot den lilla woke-klicken som fått alldeles för stor makt i underhållningsindustrin. Då går det inte att cancelera henne. Och förr eller senare vinner jakten på pengar över den politiska korrektheten. Om det är sån här humor som drar stor publik och ger intäkter så kommer klubbarna till slut ta in den.
Japp, det tror jag också om hon klarar att stå på sig (hon måste redan använda sig av livvakt p.g.a. hot om jag har fattat saken rätt). Det blir en motreaktion på den rådande kulturen. Vi ser ju även t.ex. Matt Rife, som är en relativt ny och växande komiker, som framgångsrikt har gjort det till sin grej att genom s.k. "crowd work" använda sig av publiken för att göra sig lustig med allt från handikappade till rasistiska stereotyper. Nu är inte Matt Rife lika vass och farlig som Leonarda, men jag tror att det ger en hint om vart den nya komiken är på väg och att det finns - precis som du säger - ett uppdämt behov hos folk att kunna skratta åt sådana här saker igen och inte ta allting så jävla seriöst hela tiden, speciellt som de drabbade ofta är de som skrattar mest.