• 2
  • 3
2025-05-25, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urinledare
Vi bor i ett flerfamiljshus i Sundsvall. Det fanns både taggar och portkod. Aktiebolaget som äger husen har gjort juridiskt gällande att portkoden är borttagen ur systemet för alla boende och att endast taggar återstår för passage.
Givetvis inbegriper det inte polis, ambulans och transportföretag. Jag vet inte än men tvivlar på att möjligheten att använda portkod verkligen är borttagen för alla hyresgäster.

Jag misstänker att koden har blivit ändrad och därefter utdelad till en andra boende medan jag blivit förfördelad och på så sätt diskriminerad på inga grunder.
Än så länge bara tror jag att företaget försöker maktmissbruka och överutnyttja sina kontrollsystem riktat mot bara vissa och i så fall försöka komma undan detta.

Vilken rubricering kan komma ifråga eller grund för diskriminering?
Vilka möjligheter finns att polisanmäla eller stämma företaget om eller när det säkert visar sig att möjligheten att använda portkod bara är borttagen för mig?
Du får sluta ge drägg portkoden så får du säkert den nya
Citera
2025-05-25, 07:19
Medlem
Varför tror du grannar fått kod men inte du? Har du sett någon använda kod?
Citera
2025-05-25, 08:17
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urinledare
V

Vilken rubricering kan komma ifråga eller grund för diskriminering?
Vilka möjligheter finns att polisanmäla eller stämma företaget om eller när det säkert visar sig att möjligheten att använda portkod bara är borttagen för mig?

Vilken av de sju diskrimineringsgrunderna hade du tänkt åberopa?

Diskrimineringsgrunderna är:

Kön
Könsöverskridande identitet eller uttryck
Etnisk tillhörighet
Religion eller annan trosuppfattning
Funktionsnedsättning
Sexuell läggning
Ålder

https://www.do.se/diskriminerad/diskrimineringsgrunder
Citera
2025-05-25, 10:48
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Av vad du har presenterat så har inget brott begåtts, ej heller så har någon diskriminering skett. Att byta till taggsystem istället för portkod är något hyresvärden kan göra.

Rekomendation, sluta vara så jäkla arg hela tiden, ta en kaffe och slappna av.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in