2025-05-24, 15:23
Avslutad
Verkar så... förr var det Mona Sahlins toblerone... nu är det viner och whisky från systembolaget... jag tror det principiella värdet har fått en minskad betydelse... det var nog mer att man snodde förr än vad kanske...
Citera
2025-05-24, 15:26
Medlem
Det finns för svenskar inget mer skämmigt än att bli fast för snatteri. Så skamligt!

Snatteri är ett otyg och något som vi svenskar borde bekämpa ännu mera för vem är det som betalar i slutändan, jo vi alla andra som betalar för oss. Snatteriet gör att mat och andra produkter blir dyrare.

Snatteri är något som ökat i omfattning enormt senaste 20 åren. Alla vet att det inte är svenskarna som snattar, men många tar ju gärna upp att det skulle vara så.
Citera
2025-05-24, 16:27
Medlem
.alprazolam.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Prick i belastningsregistret? Är det så det fungerar i Sverige? Vad händer efter fem prickar?

Efter fem prickar blir du hängd på stortorget.
Citera
2025-05-24, 16:38
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Själv är jag något av en kleptoman när det kommer till stora matvarubutiker. Jag jobbar och tjänar pengar, men utan att snatta så går det helt enkelt inte runt. Jag betalar för bröd och grönsaker och snattar skinkan och osten.
När jag har en tillräckligt bra inkomst så snattar jag inte alls. Men det är svåra tider just nu.

Härom dagen betalade jag för bröd, morötter, tomatsås och lite andra smågrejer och blev helt paff när det kostade över 300kr.

Nu när matpriserna skenat och priset på kaffe går upp varje dag, tycker ni folks attityd till snatteri har förändrats?
Med tanke på matjättarnas enorma monopol samt sinnessjuka prishöjningar har jag helt klart förståelse för att folk snattar. Dem får fan skyllda sig själva. Någon kundlojalitet kan de knappast förvänta sig.
Citera
2025-05-24, 17:42
Avstängd
-Nigger-s avatar
Svenskar är mer benägna att betala för vad man tar i affären. Bland invandrare har det dock däremot alltid varit accepterat att stjäla, helst med grovt dödligt våld.
Men själv är jag ingen invandrare men jag tycker det borde stjälas mer i butiker. Kanske inte med dödlig utgång då som invandrarna kör med. Konsekvenstänket finns ju fortfarande där...
Citera
2025-05-24, 18:30
Medlem
dwgs avatar
Snattar gör luffare. Nu när det är dyrare så lägg om matvanor . Enkelt löst att kunna äta sig mätt.
Citera
2025-05-24, 18:43
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Snattar gör luffare. Nu när det är dyrare så lägg om matvanor . Enkelt löst att kunna äta sig mätt.
Hur lägger man om matvanor när precis allt är svindyrt? Vad käkar du för mat som är billig?
Citera
2025-05-24, 23:35
Medlem
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .alprazolam.
Efter fem prickar blir du hängd på stortorget.
Den politiker som förespråkade detta skulle få mig att börja rösta igen.
Citera
2025-05-25, 17:24
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Hur lägger man om matvanor när precis allt är svindyrt? Vad käkar du för mat som är billig?

Jag äter som vanligt

Men enklas är väl att börja göra storkok
Göra bröd själv tex
Citera
2025-05-25, 17:25
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Jag äter som vanligt

Men enklas är väl att börja göra storkok
Göra bröd själv tex
Det är sant. Grytor är bra.
Jag tycker eget bröd är mycket bättre och nyttigare än skiten man köper i butik. Men, räknar du in elkostnaden för brödtillverkningen när du jämför priset?
Citera
2025-05-25, 18:17
Medlem
Epimaness avatar
Bara drägg som gör det. Någonstans under EPA-raggare i den sociala hierarkin.

Ja arga snickare etc. har visat sig vara drägg.
Citera
2025-12-10, 21:54
Medlem
Dom sa på radion att vår moraliska kompass inte längre är som den var då det är lätt att snatta/stjäla
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in