• 1
  • 2
2025-05-23, 20:37
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag tycker att det känns som att det är kört när man läser din historia. Du vet varför folk från Asien speciellt Filippinerna och Thailand Kambodja Laos till exempel behöver visum när man kommer till Sverige eller.
Det innebär att man inte vill ha fattigt folk i Europa eller i Sverige. Därför är det ganska hårda krav som gäller.
Det innebär att du måste ha fast arbete enligt Migrationsverket även på ambassaden på Filippinerna i Manila. Om du inte kan uppfylla dessa kriterier så kommer du aldrig kunna få hem henne till Sverige.
Det innebär att du måste kunna verifiera att du har umgåtts med kvinnan och med hennes familj.
Du måste känna till henne ganska väl. Om du har bott med henne i åtta månader så känns det väl som att det kan vara okej.
Migrationsverket tittar alltid på detta som jag har berättat. Du måste ha ett fast arbete. Du måste ha fast bostad. Du måste kunna uppvisa minst 14.000 i månaden för att kunna ta hand om henne. Det innebär ju att du i princip måste ha Typ 42.000 att kunna visa upp genom bankkonto eller något annat.
Jag har för mig att du även måste visa ditt anställningsintyg. Det är stenhårda krav för att man ska kunna få hit någon från Filippinerna eller andra asiatiska länder.
Varför jobbar du inte och samlar ihop pengar och drar ner till Filippinerna igen. Du kan klara dig på ganska billiga pengar. Det beror på vilket liv du vill ha naturligtvis. Finns det verkligen någon framtid i Sverige. Har hon planer på att stanna i Sverige och du vill behålla henne i Sverige? Du kan räkna med att du måste ställa upp på henne i minst fyra år innan hon kommer in i arbetssamhället.

Med tanke på att jag bor i Filippinerna så har jag ganska bra koll. Jag har två kompisar i Sverige som lever med filippinskor. Den ena killen har sagt att det tog fem år innan hon fick ett arbete som städare.
Den andra killen sa att det tog ungefär fyra år innan hon kom in på den svenska marknaden.
Det innebär att du måste räkna med att detta kommer att bli en jävla dyr historia. Varför passar du inte på att dra ner till Filippinerna och lever gott. Du vet att landet har gått om sol folk är väldigt trevliga folk pratar väldigt bra engelska. Vad är det som är bra i Sverige idag?

Jag kan säga att jag trivs som fisken i vattnet och har inte varit i Sverige på sju år eftersom jag bor på Filippinerna.
Om du ligger förbannat fortsätter och tänka på att du ska ta henne till Sverige. Nästa gång du kommer ner till Filippinerna så kan du anlita ett företag som kan hjälpa dig och din flickvän eller kompis. Det finns ett företag som heter VFS Global du kan kolla på internet. Tekosta visserligen lite grann men du har väldigt mycket hjälp. Det kanske kan vara värt att lägga pengarna på detta. Då behöver du inte ha så mycket huvudvärk på vägen.
Vad jobbar du med förresten? Jag har funderat på flytta dit men jag känner mig för ung för att göra det, är 30 år och vi vill ha barn och hus och satsa på öppna något företag här.
Citera
2025-05-23, 20:40
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Vad jobbar du med förresten? Jag har funderat på flytta dit men jag känner mig för ung för att göra det, är 30 år och vi vill ha barn och hus och satsa på öppna något företag här.
Alltså det är ju lite svårt med tanke på din ålder. Varför tror du att din flickvän sambo eller vad hon nu heter och är skulle trivas i Sverige.
75% av alla asiater som åker till Sverige kommer inte att trivas. Hur mycket itar du på din kvinna?
Risken är att du kommer att bli blåst eller att hon drar om två eller tre år. Då har du lagt ganska mycket pengar i onödan på någonting som kanske inte fungerar.
Man kan få barn i Asien också. Det funkar hur bra som helst. Du kan ju starta eget med din flickvän eller sambo i Filippinerna också. Det finns ganska bra pengar man kan göra om man satsar på rätt.
Jag jobbar via internet och sitter på hemmaplan och jobbar. Det innebär att jag umgås med familjen barn och har en nanny som vi betalar. Det innebär att jag har mycket tid med familjen för att hon tar hand om barn mat städning och det mesta.
Du vet att du kan Leva loppan och lyx och Filippinerna. Är det hon som driver för att hon ska komma till Sverige eller är det du?
Citera
2025-05-23, 21:00
Avstängd
Citat:
Hej, jag undrar vad som krävs för någon från Filippinerna att få ett turistvisum till Sverige? Självklart så kan jag läsa på Migrationsverket hemsida men tjejen jag ska bjuda in säger att hon måste ha lägenhet och jobb i Filippinerna så Migrationsverket ser att hon har för avsikt att åka tillbaka, tycker detta låter konstigt. Någon med erfarenhet?
Om ni är gifta kan dom inte gärna neka henne. Blir svårt om ni inte är gifta. Märkligt att din tjej vill åka hit utan ring. Är gift med en filipinska sedan 2003 och för att va ensam under samma tak med henne måste jag komma med en ring först. Kan tillägga att hon var oskuld och kom från medelklass.
Citera
2025-05-23, 21:04
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Om ni är gifta kan dom inte gärna neka henne. Blir svårt om ni inte är gifta. Märkligt att din tjej vill åka hit utan ring. Är gift med en filipinska sedan 2003 och för att va ensam under samma tak med henne måste jag komma med en ring först. Kan tillägga att hon var oskuld och kom från medelklass.
Konservativ familj. Fick du inte komma till heller då innan familjen hade godkänt dig med.
Det finns kvinnor som inte är såna idag och går sin egen väg idag. Mycket ändras med tiden även i detta landet
Citera
2025-05-23, 21:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Konservativ familj. Fick du inte komma till heller då innan familjen hade godkänt dig med.
Det finns kvinnor som inte är såna idag och går sin egen väg idag. Mycket ändras med tiden även i detta landet
Jo två dagar innan bröloppet. Helt klart värt att vänta över ett år. Väldigt fin kvinna, perfekt på alla sätt och vis. Vet hur hon håller sin man glad och nöjd.

Ja dom är konservativa, men det är väl inte så vanligt idag. Min fru gick i kyrkan hela tiden i Cebu och lyssnade på prästernas ord om avhållsamhet innan äktenskapet. Hon är stolt att hon bara haft mig och ingen annan.
Citera
2025-05-23, 23:13
Avstängd
Citat:
Hej, jag undrar vad som krävs för någon från Filippinerna att få ett turistvisum till Sverige? Självklart så kan jag läsa på Migrationsverket hemsida men tjejen jag ska bjuda in säger att hon måste ha lägenhet och jobb i Filippinerna så Migrationsverket ser att hon har för avsikt att åka tillbaka, tycker detta låter konstigt. Någon med erfarenhet?
Efter att ha kollat din trådhistorik med drog och spritmissbruk så ställer jag mig ftågan om var du hittade din tjej? I Angeles city kanske? En vanlig tjej där går inte med en missbrukare. Dessutom så bör du få avslag pga bristande vandel.
Citera
2025-05-26, 16:24
Moderator
Hobbybondes avatar

Relationer och samlevnad -> Sverige, Norden och Baltikum

/Mod
Citera
2025-05-26, 19:00
Medlem
Neksnors avatar
Citat:
Hon behöver 450kr per dag på kontot för att öht kunna få Migrationsverket att ta ansökan seriöst. Kommer verkligen normala människor hit och stannar olagligt? Jag har ingen koll jag trodde det var papperslösa som gjorde så. Försörjning och hem biljett kommer hon givetvis ha men det står inget på Migrationsverket hemsida om att hon måste ha fast jobb och lägenhet.
Normala människor är nog inget problem, men har man inte pengar nog att turista kan det misstänkas att någon sorts arbete väntar och då gäller helt andra regler.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in