Citat:
Ursprungligen postat av
hotellkudde
Tycker det hela låter minst sagt illa men också lite märkligt.
Om det är J.T som är försvunnen så har jag sökt lite snabbt för att få någon konkret info.
J.T finns inte tillgänglig på alla sidor där man för det mesta får upp personer och deras adresser. Han står som utvandrad på flera av dem, vad det nu i sammanhanget betyder är desto svårare att förstå just nu.
” Registrerades som utvandrad 2024-07-24 och hans hemkommun var då Nässjö”
Är det personen i fråga så finns han både på Instagram(låst profil) samt Facebook. Det finns tre bilder om man klickar sig in på ”utvalt”. Den 12 juni i år bör dessa ha lagts upp. Då är han väl sedan en tid försvunnen? Vore bilderna från tidigare år bör det ha stått tänker jag.
På några sidor står han som boende med A, är det någon flickvän eller kompis till J? Hittar ingen info om henne, kan tilläggas att jag inte kikat så väl.
Enligt en artikel idag, angående dagens sök, påstås han vara hemmahörande i Forserum men var på väg att byta boende. Så inga uppgifter på mrkoll, ratsit osv verkar stämma.
" Tessan Jigfjord vill inte lämna några detaljerade uppgifter om mannens försvinnande som alltså var för drygt en månad sedan. Han är hemmahörande i Forserum, men var på väg att byta boende när något hände.
– Det är polisen som säger att vi i nuläget inte ska gå ut med information. Därför har vi sekretess runt ärendet, säger hon. "
https://www.smalandsdagblad.se/2025-...orsvunnen/#top