• 1
  • 2
2025-05-23, 16:08
Medlem
Planerar att göra bröstlyft med förstoring. Ligger lite framåt i tiden men vill planera redan nu. Har ammat barn och i kombination av det, stigande ålder mot 40 och naturlig E-kupa så börjar de vara lite ledsna, haha. Jag vill göra ett lyft och antar att något implantat behövs också? Jag vill behålla typ E-kupa då det passar min kropp (jag är lång).

Dock verkar det finnas massor av olika sorters implantat och metoder nu för tiden. Ni tjejer som gjort detta - ge mig tips, info, erfarenheter... allt!

Ni som har erfarenheter från Umeå - vilken klinik skulle ni rekommendera eller för den delen avråda från?
Citera
2025-05-23, 16:19
Medlem
robortklippares avatar
Vi bor i Umeå men skulle inte satsat på svenska bröstlyft. Inom EU är troligen Polen bäst och globalt kanske Brasilien med tanke på att värdet av den basilisk Reai har sjunkit.

Belo Horizonte och Curitiba är rätt stora städer men likväl med låg kriminalitet för att ligga i Brasilien, behagligt klimat pga höjden över havet och förmodligen lika säkra ingrepp som här i Ume.
Citera
2025-05-23, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robortklippare
Vi bor i Umeå men skulle inte satsat på svenska bröstlyft. Inom EU är troligen Polen bäst och globalt kanske Brasilien med tanke på att värdet av den basilisk Reai har sjunkit.

Belo Horizonte och Curitiba är rätt stora städer men likväl med låg kriminalitet för att ligga i Brasilien, behagligt klimat pga höjden över havet och förmodligen lika säkra ingrepp som här i Ume.

På vilket sätt blir de bättre för att värdet på valutan sjunkit? Eller menar du att billigast=bäst?
Citera
2025-05-23, 16:36
Medlem
robortklippares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggypigglet
På vilket sätt blir de bättre för att värdet på valutan sjunkit? Eller menar du att billigast=bäst?
Billigare blir bättre eftersom du då kan betala för högre säkerhet och bättre ingrepp.
Skönhetsoperationer blir varken vackrare eller bättre i Zurich, Saint-Tropez eller Monaco bara för att dessa områden är fina och svindyra.
Om din kassa är obegränsad så kan du dock välja en klinik i centrala Saint-Tropez.
Citera
2025-05-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robortklippare

Har du tips på plastikkirurg i Polen?
Citera
2025-05-23, 19:15
Medlem
robortklippares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Har du tips på plastikkirurg i Polen?
Nej eftersom jag inte bryr mig om plastikkirurg och inte finner värde i att se snygg ut. Det ligger liksom inte i mitt intresse vad andra tycker.
Citera
2025-05-23, 22:05
Medlem
Men snälla nån, jag tänker inte åka till något annat land för detta. Då hade väl frågan varit kring det. Finns ju flera privata i Umeå som erbjuder detta, frågan var om någon på fb gjort ingrepp där och på vilken klinik, vilka som kan rekommenderas.

Jag vet vad det kostar i Sverige. Det var inte frågan. Jag jobbar själv i sjukvård och är trygg med det och tänker inte jaga billiga priser eller annat utomlands. Vilken vanlig Svensson gör ens det...

Kan tillägga att jag inte gör det heller för att se supersexig ut eller spåra i någon jakt på uppmärksamhet. Har sambo sedan läääänge och han bryr sig nog inte. Det är för min egen skull för självkänsla och att kläderna ska sitta bättre utan obekväma push-up behåar osv.
Senast redigerad av XkittykattenX 2025-05-23 kl. 22:12.
Citera
2025-05-23, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XkittykattenX
Men snälla nån, jag tänker inte åka till något annat land för detta. Då hade väl frågan varit kring det. Finns ju flera privata i Umeå som erbjuder detta, frågan var om någon på fb gjort ingrepp där och på vilken klinik, vilka som kan rekommenderas.

Jag vet vad det kostar i Sverige. Det var inte frågan. Jag jobbar själv i sjukvård och är trygg med det och tänker inte jaga billiga priser eller annat utomlands. Vilken vanlig Svensson gör ens det...

Kan tillägga att jag inte gör det heller för att se supersexig ut eller spåra i någon jakt på uppmärksamhet. Har sambo sedan läääänge och han bryr sig nog inte. Det är för min egen skull för självkänsla och att kläderna ska sitta bättre utan obekväma push-up behåar osv.

Det finns en stor aktör, Aleris, som varit igång i många år vars personal varvar med arbete också på nus så dom känns spontant som trygga och säkra och inte några "garage-kirurger". En kompis gjorde sina där och blev riktigt bra.
Övriga känner jag dock inte till eller kan säga något om.
Citera
2025-05-23, 22:56
Medlem
Storstadskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XkittykattenX
Planerar att göra bröstlyft med förstoring. Ligger lite framåt i tiden men vill planera redan nu. Har ammat barn och i kombination av det, stigande ålder mot 40 och naturlig E-kupa så börjar de vara lite ledsna, haha. Jag vill göra ett lyft och antar att något implantat behövs också? Jag vill behålla typ E-kupa då det passar min kropp (jag är lång).

Dock verkar det finnas massor av olika sorters implantat och metoder nu för tiden. Ni tjejer som gjort detta - ge mig tips, info, erfarenheter... allt!

Ni som har erfarenheter från Umeå - vilken klinik skulle ni rekommendera eller för den delen avråda från?
Finns en klinik i Helsingborg. Tror den heter citadellkliniken, mycket bra klinik. Gjorde brösten där 1991 och de håller ännu. Inga komplikationer.
Citera
2025-05-23, 23:31
Medlem
Som kille kan jag bara säga hellre äkta och hängiga än fejkade. Kommer ihåg innan silikonen fanns när tjejerna köpte BH med trippel vadd. Fan va lurad man blev ibland

Gör vad som känns rätt för dig.
Citera
2025-05-24, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlattmaskenAhmed
Det finns en stor aktör, Aleris, som varit igång i många år vars personal varvar med arbete också på nus så dom känns spontant som trygga och säkra och inte några "garage-kirurger". En kompis gjorde sina där och blev riktigt bra.
Övriga känner jag dock inte till eller kan säga något om.

Det var precis ett sådant svar jag sökte. Ska läsa på mer om dem, tack.
Citera
2025-05-24, 09:44
Medlem
Finns ju så många olika inlägg att välja på också. Någon som redan gjort research och kan dela med sig tankat och info kring de olika val som finns?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in