• 1
  • 2
2025-05-23, 14:10
Medlem
Som ni alla vet så håller företag som coop och ullared,siaglass osv på och trycker detta i halsen på folk med sin marknadsföring på tv.

Det bästa sättet är förstås att man aldrig handlar nåt hos dessa företag men man kan ytterligare sticka en nagel i ögat på dom.

Inte genom att förstöra deras varor som vissa förespråkat.
Då får dom dessutom bara in fler beställningar.

Nä man kan helt enkelt lägga andra märken framför deras produkter varje gång man är i butiken.

Tillex så lägger man massa paket triumf glass framför siaglass förpackningarna.

Ju oftare det händer desto bättre markering för det kommer komma upp till företaget tillslut när butikerna tröttnar på att varje vecka sätta tillbaks förpackningar och även eventuellt påverka butikernas val av sortiment.

Man skulle också kunna skriva snyggt på nån klisterlapp Go woke=Go broke och klistra den på styckglassfrysen för sia.

Har ni gjort nåt liknande för att markera ert missnöje?
Senast redigerad av Blatteman 2025-05-23 kl. 14:14.
Citera
2025-05-23, 14:14
Medlem
FitGirlies avatar
"Som ni alla vet så håller företag som coop och ullared,siaglass osv på och trycker detta i halsen på folk med sin marknadsföring på tv."

Jag vet inte. Vad är det dom försöker trycka ned i halsen på oss? Berätta.
Citera
2025-05-23, 14:14
Medlem
ElexirPharmas avatar
Nej, det är ingen bra metod.

Dels sölar du ned varorna med dina händer, dels när du förflyttar produkter från där de egentligen ska ligga förstör du indirekt för det andra (oavsedda) företaget eftersom folk inte hittar deras produkter där de är tänkta att förvaras.

Den bästa metoden har du redan nämnt, d.v.s sluta köp produkten vars företags åsikter du avskyr. Allt annat är dagisfasoner.
Citera
2025-05-23, 14:22
Medlem
Fettsugnings avatar
Har du mycket fritid kan du alltid spamma deras kundtjänst med mail och telefonsamtal så att andra kunder upplever deras kundtjänst som dålig. Funkar väl ett tag kanske.
Citera
2025-05-23, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Nej, det är ingen bra metod.

Dels sölar du ned varorna med dina händer, dels när du förflyttar produkter från där de egentligen ska ligga förstör du indirekt för det andra (oavsedda) företaget eftersom folk inte hittar deras produkter där de är tänkta att förvaras.

Den bästa metoden har du redan nämnt, d.v.s sluta köp produkten vars företags åsikter du avskyr. Allt annat är dagisfasoner.

sölar ned varorna med mina händer?

Har du aldrig ätit frukt eller grönt?
Har du aldrig tryckt in koden på en betalterminal där 500personer rör på den före dig med sina fingrar varje dag.
Har du aldrig köpt färdigmat eller äter på restaurang? där rör de saker med händerna även på finare ställen och det stoppar du rakt in i munnen.
Har du aldrig åkt kollektivtrafik där det är massa bakterier och virus på handtagen,sätena och i luften som du tar med dig hem i håret och kläderna till soffan osv.

Du skulle bara veta hur de gör pizzasallad på en del ställen och förvarar kyckling och kött innan dom tillreder det.
Tillåme på mer legitima kedjor som bröd och salt och vapiano blir folk matförgiftade.

Sen när stoppar du in en glasskartong i munnen?

Självklart flyttar man inte varorna om det bara finns några kvar av det andra märket.
Ju mer exponering desto bättre för det andra företaget. I detta fall triumf glass.
Senast redigerad av Blatteman 2025-05-23 kl. 14:48.
Citera
2025-05-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Som ni alla vet så håller företag som coop och ullared,siaglass osv på och trycker detta i halsen på folk med sin marknadsföring på tv.

Det bästa sättet är förstås att man aldrig handlar nåt hos dessa företag men man kan ytterligare sticka en nagel i ögat på dom.

Nä man kan helt enkelt lägga andra märken framför deras produkter varje gång man är i butiken.

Ju oftare det händer desto bättre markering för det kommer komma upp till företaget tillslut när butikerna tröttnar på att varje vecka sätta tillbaks förpackningar och även eventuellt påverka butikernas val av sortiment.

Man skulle också kunna skriva snyggt på nån klisterlapp Go woke=Go broke och klistra den på styckglassfrysen för sia.

Nej, det har jag inte gjort på grund av att jag har ett liv, tycker du ska prova att också ha det och inte sitta på flashback 24/7 och hatar allt och alla!
Citera
2025-05-23, 15:24
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FitGirlie
"Som ni alla vet så håller företag som coop och ullared,siaglass osv på och trycker detta i halsen på folk med sin marknadsföring på tv."

Jag vet inte. Vad är det dom försöker trycka ned i halsen på oss? Berätta.

De har negrer med svenska kvinnor i deras reklam.
Citera
2025-05-23, 15:29
Medlem
aquaman1s avatar
Typiskt er snöflingor att hålla på med cancel culture.
Citera
2025-05-23, 16:10
Medlem
triptykens avatar
"Woke" = "Vänder sig inte till mig som sitter hemma ensam, oskuld, och fylleheilar"
Citera
2025-05-23, 16:11
Medlem
Sådana här poster är egentligen lite kontraproduktiva för jag kollar aldrig på reklam men nu fick jag ju reda på vilka bolag som har sunda värderingar. Ontopic så kan du ju försöka att släppa det eller om du nu vill vara nägot av en aktivist- köpa reklamfri tv istället. Eller göra en bojkottsvideo som riktar sig till den där anti-woke kospirationsmiljön på x och vad de nu heter så blir du lite av en intern superhjälte.
Citera
2025-05-23, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
De har negrer med svenska kvinnor i deras reklam.
Vem fan orka bry sig.
Citera
2025-05-23, 17:10
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman

Gör som mig undvik reklam, har nog inte sett reklam på åratal.
All tv är reklamfri hos mig, skulle de komma upp på nå klipp på tel när jag slösurfar så lägger jag undan tel tills reklamen är klar eller så stänger jag ner , oftast så orkar jag inte vänta på klippet som kommer efter reklam
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in