2025-05-23, 09:41
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannensomvetallt
Högern bryr sig inte om korrupta högerpolitiker. Bokstavligt talat. Grejer som att sälja skolor till amerikanska riskkapitalistbolag och sedan sitta i samma bolags styrelse anses som helt i sin ordning inom den svenska högern.

Och vänstern är för mentalt hjärnskadad för att fokusera på att highlighta den, så där finns heller inget jättestort intresse annat än bland ett fåtal.

I Sverige kallar vi vår korruption för "nära samarbeten", "lobbying" och "aktieinnehav".

Många politiker från Vänsterpartiet till Sverigedemokraterna är korrupta. De jobbar inom politiken för att de vet att korruption och politiskt inflytelserika affärsförbindelser mellan politiker och näringsliv är lagligt och helt accepterat i Sverige.

Med andra ord: de som gillade henne innan kommer att fortsätta gilla henne och de som inte gillade henne innan kommer fortsätta. Men för henne och hennes karriär förändrar det ingenting.
Exakt så.

Personligen skiter jag i vad folk för med sina pengar. Är det värre att blåsa dem på aktier än att köpa stor båt, Lambo och mustaschvax som klappträt Jan Emanuell?

Sverige, och särskilt Vänstern, men även Liberaler/Moderater, har sån jävla moralpanik kring precis allt.
Citera
2025-05-23, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Hon investerar inte kristet.

Tror du Jesus eller hans apostlar skulle ha investerat i vapenindustrin som är kopplad till moderna staten Israel?

KD är antingen inte kristet alls utan bara som en ytlig fasad, eller så är det kristet att stödja och stötta krig och dödande av barn. Så vilket är svaret tro?
Citera
2025-05-23, 09:58
Medlem
kalkryggars avatar
Lite lustigt att precis när Europaparlamentet bekräftar att Vänsterpartiet skickar ut vänster-tjänste-snask för att bruka våld mot politiker så råkar det publiceras en artikel om Alice i förnedrande vinkel.

Problemet är dock att Alice framstår mer som en kandidat för posten som finansminister.

Jag investerar själv i många företag från Israel. De brukar vara goda affärer plus att judarna är underbara människor.
Citera
2025-05-23, 10:46
Medlem
sfrges avatar
Som äkta KD:are så måste hon ju vara råkapitalist.
Självklart.
Citera
2025-05-23, 10:53
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laneslaven
Din “oro” för våld är bara för att det kan rikta sig uppåt. Neråt har du alltid varit fin med.

Vad yrar du om uppåt, neråt? Menar du att jag skulle vara okej med att slå dvärgar men arg när en dvärg slår en lång person? Vad får du såna konstiga tankar ifrån?

Jag har aldrig varit okej med något omotiverat våld. Hitta inte på trams. Ta istället investeringstipsen och lägg in lite pengar i företagen. Så stödjer du också Israel så som Europa gjorde under melodifestivalen.

Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Du gillar att fantisera om sex med barn också, det säger ju något om ditt sjuka sinne.

Jag begriper inte ens vad det ger att hitta på sånt här trams? Är tanken att andra som läser inlägget ska bli lurade till att tro det du skriver är sant? Det är ungefär lika korkat som de som ägnar sig åt ryzzk propaganda. Det är så korkat att folk bara garvar åt det, samma med det här du skriver här.

Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
De är bra att du exponerar de judiska pedofilringarna!

Menar du att företagen jag och Alice investerar i är dolda pedofilringar? Kan du leda det i bevis för det skulle sannerligen göra att man måste kika lite närmare på det. Så man kan rensa ut pedofilerna från företagen.

Så vad har du att komma med...
Citera
2025-05-23, 11:00
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
KD stödjer ju judarnas utrotning av muslimer, så det är väl inte så konstigt att subban köper aktier i Israels vapenindustri.

Det kristna budskapet är lika avglömt inom KD, som arbetarnas väl och ve inom S.
Citera
2025-05-23, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannensomvetallt
Högern bryr sig inte om korrupta högerpolitiker. Bokstavligt talat. Grejer som att sälja skolor till amerikanska riskkapitalistbolag och sedan sitta i samma bolags styrelse anses som helt i sin ordning inom den svenska högern.

Och vänstern är för mentalt hjärnskadad för att fokusera på att highlighta den, så där finns heller inget jättestort intresse annat än bland ett fåtal.

I Sverige kallar vi vår korruption för "nära samarbeten", "lobbying" och "aktieinnehav".

Många politiker från Vänsterpartiet till Sverigedemokraterna är korrupta. De jobbar inom politiken för att de vet att korruption och politiskt inflytelserika affärsförbindelser mellan politiker och näringsliv är lagligt och helt accepterat i Sverige.

Med andra ord: de som gillade henne innan kommer att fortsätta gilla henne och de som inte gillade henne innan kommer fortsätta. Men för henne och hennes karriär förändrar det ingenting.

Jag tror du har rätt. Men antagligen är det själva systemet som gör folk korrupta. Är du inte korrupt när du kommer till politiken blir du det efter ett tag när du lärt dig hur slipstenen ska dras. Antagligen vad som hänt Alice T. Eu-parlamentet stöper människor in i korruptionen.
Citera
2025-05-23, 11:17
Medlem
Men hur mkt pengar handlar det om då? Är det som det senaste fallet att det handlar om typ 10-20k så är det ju löjligt att ens ta upp, snackar vi 1miljon+ så är det annat
Citera
2025-05-23, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Hon investerar inte kristet.

Tror du Jesus eller hans apostlar skulle ha investerat i vapenindustrin som är kopplad till moderna staten Israel?
KD har inte längre någon koppling alls till en kristen livsstil.
Citera
2025-05-23, 11:27
Avslutad
Bara desperation från Aftonpravdan för att få bort uppmärksamhet från den våldsamma vänsterkvinnan. De är för patetiska.
Citera
2025-05-23, 11:30
Medlem
Jeff.Becks avatar
Ganska desperat försök av västern att försöka misskreditera Teodorescu.

Först försöka hävda att hon misshandlat en vänsterpartist och när hon är sårbar på väldigt lösa grunder hävda att hon investerar i vapenindustri till Israel.

Rheinsmetal går upp för att Tyskland och Europa rustar, inte pga Israel.
Citera
2025-05-23, 11:41
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Lite lustigt att precis när Europaparlamentet bekräftar att Vänsterpartiet skickar ut vänster-tjänste-snask för att bruka våld mot politiker så råkar det publiceras en artikel om Alice i förnedrande vinkel.

Problemet är dock att Alice framstår mer som en kandidat för posten som finansminister.

Jag investerar själv i många företag från Israel. De brukar vara goda affärer plus att judarna är underbara människor.

Jag skulle just skriva detta.

Otroligt märkligt sammanträffande, eller var det möjligen på grund av, den här nyheten hon blev inblandad i handgemänget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in